Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö jaksais raskauden ja vauvanhoidon kun mittarissa ikää 43 v?

Vierailija
05.06.2009 |

Kovasti kuumeilen iltatähtöstä, nuorin aloittaa syksyllä koulun.ehkä silläkin osuutta asiaan...

Ja eniten ehkä arveluttaa , miten jaksan murrosiän, kun silloin olisin jo liki kuusikymppinen?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrä vaikka maapallo??

Vierailija
2/30 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vauvanhoidon jaksoin aloittaa hyvin 45-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on perusterve lapsi.

Mutta todellakin, on hyvä ajatella, miten vanhenevana jaksaa ottaa vastaan murrosikäisen oikut.

Vierailija
4/30 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin 36 kun iltatähti syntyi ja seuraavat olivat 8,9 ja 11v. On ollut raskasta (ei odottaminen) eri lailla vaikka nyt tyttö jo 5v. Olen sanonut että kyllä siinä iässä ois viimeisen junan aika jo, ei ole tarkoitus enää lähempänä 40 ruveta vauvahommiin.

Vierailija
5/30 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sai iltatähtensä 45-vuotiaana. Lapsuusaika meni hyvin, tosin siskoni ei ystävystynyt pienenä ikätovereidensa kanssa, koska äitini ei jaksanut enää mennä hiekkalaatikolle parikymppisten äitien sekaan. Liekö siistä jäänyt sellainen arkuus muita kohtaan?

Murrosikä oli raskasta aikaan, sillä lapsi, joka on syntynyt 90-luvulla ei jaa mitään yhteistä 40-luvulla syntyneen äitinsä kanssa. Kaikki asiat olivat hankalia. Olinkin sitä mieltä pitkän aikaa, että lapsia voi hankkia vaikka kuinka vanhana, mutta tämä siskoni ja äitini ongelmavyyhti siskon murrosiän aikaan muutti ajatuksiani. En enää ole niin varauksettoamasti samaa mieltä kuin aiemmin.

En tietenkään katso ketään yli 40-vuotiasta synnytttäjää oudoksuen vaan kunnioituksella. Mutta

ihan yksinkertainen juttu asia ei ole.

Vierailija
6/30 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus ei ole sen kummempi yli nelikymppisenä kuin nuorempanakaan, eikä vauva-aikakaan, ei mulla ainakaan ollut. Ja murkkujen kanssahan nyt jaksaa missä iässä vaan.

Vierailija
7/30 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei tunne itseään niin erikoiseksi ja äiditkin löytävät äitikavereita muista kun ikätovereita löytyy pilvin pimein :)

Äitini sai iltatähtensä 45-vuotiaana. Lapsuusaika meni hyvin, tosin siskoni ei ystävystynyt pienenä ikätovereidensa kanssa, koska äitini ei jaksanut enää mennä hiekkalaatikolle parikymppisten äitien sekaan. Liekö siistä jäänyt sellainen arkuus muita kohtaan?

Murrosikä oli raskasta aikaan, sillä lapsi, joka on syntynyt 90-luvulla ei jaa mitään yhteistä 40-luvulla syntyneen äitinsä kanssa. Kaikki asiat olivat hankalia. Olinkin sitä mieltä pitkän aikaa, että lapsia voi hankkia vaikka kuinka vanhana, mutta tämä siskoni ja äitini ongelmavyyhti siskon murrosiän aikaan muutti ajatuksiani. En enää ole niin varauksettoamasti samaa mieltä kuin aiemmin.

En tietenkään katso ketään yli 40-vuotiasta synnytttäjää oudoksuen vaan kunnioituksella. Mutta

ihan yksinkertainen juttu asia ei ole.

Vierailija
8/30 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 44v ja voisin vielä ihan hyvin kuvitella 18 vuotta kestävän projektin jonkun lapsen kanssa. Mikäs siinä? Ja mitä kummallista murrosiässä on, joka on jotenkin ikäriippuvaista vanhemmista? Ties vaikka lapsi olisi ihan sohvaperuna tuossa iässä. Ei tuollaisia asioita pysty ennustamaan.

Mutta tasan varmaa on, että 6-kymppisenä olet vielä työiässä ja sun odotetaan siellä pärjäävän ihan hyvin. Eläkeikä kuitenkin nousee lähivuosina liki 70-vuotiaaksi. Kokoomus pehmittää salakavalasi ajatusta kansalaisiin parhaillaan.

Onnea tärppiin!

Vierailija
9/30 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka se on vain yksi vuosi lapsen elämässä.

Paljon suurempi huolenaihe on lapsen murrosikä ja varhaisaikuisuus.

Mitä sitten, kun äiti on jo iäkäs, ja kenties sairastuu vakavasti?

Totuushan on, että esim. syövät lisääntyvät hurjasti ihmisen vanhetessa.

Eikö lapsella olisi oikeus kasvaa aikuiseksi joutumatta huolehtimaan iäkkäistä vanhemmistaan liian nuorena?

Vierailija
10/30 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuoria äitejä ja sitten vanhempia äitejä. Kyllähän ennen esim. monet maatalon emännät sai sen viimeisen 42-45-vuotiaana jos oli tullakseen ja niin se on aina ollut. ELä omaa elämääsi äläkä välitä muiden mielipiteistä. Tsemppiä!

Vierailija
11/30 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattele ennenvanhaan, kun oli yli kymmenen lasta ja iässäsi vielä tuli lisää. Ehkä sitten jo hiukan väsytti.

Mieti myös: moni vanhus on omaishoitaja dementille puolisolleen. Voin kuvitella, että minkäänikäisen lapsen kanssa ei voi olla sen raskaampaa.

Vierailija
12/30 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo 45

Vierailija
13/30 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi yleisiä. ehkäisyä ei käytetty ja lapsia tuli niin kauan kuin hedelmällisiä oltiin. Kauhea haloo tästäkin on tehty.

Vierailija
14/30 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on perusterve lapsi.

Mutta todellakin, on hyvä ajatella, miten vanhenevana jaksaa ottaa vastaan murrosikäisen oikut.

eli vaativa temperamentti=sairas

Vierailija
15/30 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaa kuntoasi. Joku 40v voi olla paremmassa kunnossa kuin toinen 25v. Minäkään en ajattelisi niin sitä raskautta ja vauva-aikaa vaan pitemmälle. Miltä tuntuu, tee oma päätöksesi, sinä tiedät parhaiten.

Vierailija
16/30 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 8 ja 4v. Mulle riittää. En jaksaisi enää katkonaisia öitä, imetystä. Tosinnämä kaksi on meillä saatu suunnilleen iltatähti-iässä, joten ei kaduta tietenkään.

Vierailija
17/30 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sä jaksat,mäkin aion jaksaa ja odotan innolla elokuuta ja H-hetkeä.Mulla ei tää loppuraskaus ole ollut kovin helppo,jatkuvasti joudun juoksemaan ä-polilla,mut on se sen arvoista!

Vierailija
18/30 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksikuisena. Sen jälkeen ei koskaan ole herättänyt, siksi tuumin, ettei ole liian rankkaa.

Sitäpaitsi tosiaankin vanhuksen omahoitajana on paljon raskaampaa kuin murrosikäisen äitinä. Jaksaahan ne vanhukset olla omahoitajina.

MIettikää, miten raskasta on nostella vanhusta, jos itse on vanhus. Lapsi on kevyt ja helppo viedä vaunuissa minne vaan, mutta entäs vastentahtoinen dementikko.

Vierailija
19/30 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUhde omaan lapseen, sen uhmailuun ja murrosiän repimisiin on ihan eri. Niihin syövereihin uppoutuu vähän eri lailla, dementikkovanhuksen sanoiset ja tekemiset helpompi etäännyttää.

Minä sain kuopuksen 37 v ja that's it. Enää ei jaksaisi, paitsi jos vahinko käy, silloin kai olis vaan jaksettava. Olen nyt siis 40 v

Sitäpaitsi tosiaankin vanhuksen omahoitajana on paljon raskaampaa kuin murrosikäisen äitinä. Jaksaahan ne vanhukset olla omahoitajina. MIettikää, miten raskasta on nostella vanhusta, jos itse on vanhus. Lapsi on kevyt ja helppo viedä vaunuissa minne vaan, mutta entäs vastentahtoinen dementikko.

Vierailija
20/30 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juuri tein positiivisen raskaustestin,

edellinen iltatähteni 2 vuotias ja hänelle nyt sitten ilmeisesti tulee pikkusisarus. tuosn 2 vuotiaan kanssa jaksoin ihan hyvin, nyt hieman hirvittää sitten kahden kanssa ja kun on noita vanhempiaki lapsia. MUTTA uskon että tässä iässä osaa ottaa paremmin elämän haasteet vastaan :)

Rohkeasti vaan. Ja toi tuleva murrosikä ei pelota näiden kahden kanssa, niitä on muutama eletty takana ja uskon että kun nämä kaksi ovat siinä iässä, myös sisarukset "auttavat".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan