Doxepin 3-6mg unea syventämään, kokemuksia?
Heippa, mirtazapinea 2-3 viikon kokeilu takana (2-4mg) mutta siitä tuli sivuoireita joiden vuoksi lääkäri ehdottaa doxepinia 3-6mg annoksella. Onko täällä joku saanu hyvät syvät unet sen avulla? Ongelma ei ole nukahtaminen vaan liian kevyt nukkuminen, liian aikaisin heräily jne. Eli syvä, parantava uni kateissa.
Hän puhui myös jostain levozinista, mutta pikaisen googlailun jälkeen alkoi se hermostuttamaan.
Kommentit (36)
Lihottaako tämä lääke? Nimimerkillä Triptyl 10 mg annoksesta tuli hurjasti kiloja parissa vuodessa, kun lisäsi ruokahalua. Ja kilojen laihduttaminen oli todella tuskaista.
Otan 2 tbl 3mg ja melatoniinin, myös reseptillä eli vähän vahvempaa. Haittana levottomat unet mutta niitä saa vaan aamulla nauraa.
Vierailija kirjoitti:
Unea? Vaiko unta?
Tietysti unta.
Joskus kokeilin tuota ja uni oli ok mutta painajasia näin paljon ja ylipäätään lennokkaita oli unet. Mutta muutaman viikon jälkeen alkoi vatsa oireilemaan ja oli pakko lopettaa.
Itselläni ei mitään apua. Kaikki mahdollinen kokeiltu, Doxepin ollut niistä turhimpia. Sinulla saattaa hyvin toimia, monella täällä tuntuu olevan hyviä kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollu doxepin 3mg +Melatonin 3mg jo 4 vuotta käytössä, hyvin toimii
Minulla on doksepiini 3 mg + tavallinen + pitkävaikutteinen melatoniini.
Doxepin käytössä ollut vuosia. En ota joka yö. En käytä muuta lisäksi. Mulle riitti aluksi 1,5 mg, sitten 3 mg. Kapapenttiinin aloitin, jonka jälkeen taas 1,5 mg riittänyt.
Hirveetä paskea. Itselläni tuon myrkyn jälkeen tokkura koko seuraavan päivän. En kösitä, miksi nöitä mt-ongelmiin suunnattuja lääkkeitä tuputetaan nykyään kaikkeen.
Onneksi oma tt-lääkäri uskoi, kun kerroin näistä olevan minulle enemmän haittaa kuin hyötyä, nyt Tenoxilla mennään ja toimii.
Ottakaa rinnalla magnesium Bisglycinaattia. Tunti ennen nukkumaan menoa, toimii näiden lääkkeiden rinnalla.
Sain joskus Doxepin 1 mg reseptin. Ohjeena 1-3 tbl. Ei tuntunut missään, ei mitään apua. Lääkejätteisiin meni purkki.
Paljon myöhemmin sain läheiseltä 3mg ja 5 mg tabletteja ja hänen saamillaan ohjeistuksilla kokeilin 12-15 mg, josta vasta oli jotain vastetta ja apua muutamana yönä. Vaikutus kuitenkin katosi muutaman yön jälkeen ja sitten ei auta nekään milligrammamäärät.
Melatoniinia pitää ottaa 10 mg, jos jotain apua ehkä toivoo saavansa, mutta ei sekään useinkaan auta.
Stellalla nukkuu, mutta seuraavana päivänä on epänormaali aggressiivinen olo niin en sitäkään oikein mielellään käyttä, eikä sitä enää suostuta reseptillä kirjoittamaankaan.
Mirtazapinilla lihoin 20 kiloa 7 vuodessa, Triptylilläkin ensin 10 kg 12 vuodessa. Ketipinor 25-50mg syöty myös jonkin aikaa, ei erikoisempaa vastetta siitäkään eikä Agomelatiinista. Imovane sama kuin riisin jyvän nielaisisi. Diapamit ja Opamoxit ei toimi minulla ollenkaan. Toki unettomuus ja kauhea jatkuva stressi lihottivat myös.
Nykyisin en yleensä ota mitään, koska apu on epävarmaa ja seuraavana päivänä on vain pöhnäinen olo. En ole työelämässä enää joten yritän vain noudattaa hyviä elämäntapoja enkä nuku päivällä. Lohdutan itseäni, ettei unettomuuteen ole kukaan kuollut. 2-3 tunnin yöunellakin pärjää, kun ei liikaa mieti. Niinä öinä, kun ei nuku silmällistäkään tai nukahtaa 20 minuutiksi yhden kerran yössä, on kyllä vitsit vähissä.
Vierailija kirjoitti:
Sain joskus Doxepin 1 mg reseptin. Ohjeena 1-3 tbl. Ei tuntunut missään, ei mitään apua. Lääkejätteisiin meni purkki.
Paljon myöhemmin sain läheiseltä 3mg ja 5 mg tabletteja ja hänen saamillaan ohjeistuksilla kokeilin 12-15 mg, josta vasta oli jotain vastetta ja apua muutamana yönä. Vaikutus kuitenkin katosi muutaman yön jälkeen ja sitten ei auta nekään milligrammamäärät.
Melatoniinia pitää ottaa 10 mg, jos jotain apua ehkä toivoo saavansa, mutta ei sekään useinkaan auta.
Stellalla nukkuu, mutta seuraavana päivänä on epänormaali aggressiivinen olo niin en sitäkään oikein mielellään käyttä, eikä sitä enää suostuta reseptillä kirjoittamaankaan.
Mirtazapinilla lihoin 20 kiloa 7 vuodessa, Triptylilläkin ensin 10 kg 12 vuodessa. Ketipinor 25-50mg syöty myös jonkin aikaa, ei erikoisempaa vastetta siitäkään eikä Agomelatiinista. Imovane sama kuin riisin jyvän nielaisisi. Diapamit ja Opamoxit ei toimi minulla ollenkaan. Toki unettomuus ja kauhea jatkuva stressi lihottivat myös.
Nykyisin en yleensä ota mitään, koska apu on epävarmaa ja seuraavana päivänä on vain pöhnäinen olo. En ole työelämässä enää joten yritän vain noudattaa hyviä elämäntapoja enkä nuku päivällä. Lohdutan itseäni, ettei unettomuuteen ole kukaan kuollut. 2-3 tunnin yöunellakin pärjää, kun ei liikaa mieti. Niinä öinä, kun ei nuku silmällistäkään tai nukahtaa 20 minuutiksi yhden kerran yössä, on kyllä vitsit vähissä.
Oma kauhuskenaarioni on tuo, että unilääke lihottaisi.
Siitä pitää välillä pitää pari-kolme päivää taukoa, niin teho palaa.