Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Doxepin 3-6mg unea syventämään, kokemuksia?

Vierailija
08.02.2024 |

Heippa, mirtazapinea 2-3 viikon kokeilu takana (2-4mg) mutta siitä tuli sivuoireita joiden vuoksi lääkäri ehdottaa doxepinia 3-6mg annoksella. Onko täällä joku saanu hyvät syvät unet sen avulla? Ongelma ei ole nukahtaminen vaan liian kevyt nukkuminen, liian aikaisin heräily jne. Eli syvä, parantava uni kateissa. 

Hän puhui myös jostain levozinista, mutta pikaisen googlailun jälkeen alkoi se hermostuttamaan.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla lääke auttoi alkuun aamuyön heräilyyn mutta tuntuu että on nyt menettänyt tehonsa. Onko joku muu kokenut vastaavaa? 

Siitä pitää välillä pitää pari-kolme päivää taukoa, niin teho palaa.

Vierailija
22/36 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihottaako tämä lääke? Nimimerkillä Triptyl 10 mg annoksesta tuli hurjasti kiloja parissa vuodessa, kun lisäsi ruokahalua. Ja kilojen laihduttaminen oli todella tuskaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan 2 tbl 3mg ja melatoniinin, myös reseptillä eli vähän vahvempaa. Haittana levottomat unet mutta niitä saa vaan aamulla nauraa. 

Vierailija
24/36 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unea? Vaiko unta?

Tietysti unta.

Vierailija
25/36 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kokeilin tuota ja uni oli ok mutta painajasia näin paljon ja ylipäätään lennokkaita oli unet. Mutta muutaman viikon jälkeen alkoi vatsa oireilemaan ja oli pakko lopettaa.

Vierailija
26/36 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mamma-lääke.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/36 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei mitään apua. Kaikki mahdollinen kokeiltu, Doxepin ollut niistä turhimpia. Sinulla saattaa hyvin toimia, monella täällä tuntuu olevan hyviä kokemuksia. 

Vierailija
28/36 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ollu doxepin 3mg +Melatonin 3mg jo 4 vuotta käytössä, hyvin toimii

Minulla on doksepiini 3 mg + tavallinen + pitkävaikutteinen melatoniini. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/36 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita kokemuksia?

Vierailija
30/36 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatte nukkua huumattuna?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/36 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doxepin käytössä ollut vuosia. En ota joka yö. En käytä muuta lisäksi. Mulle riitti aluksi 1,5 mg, sitten 3 mg. Kapapenttiinin aloitin, jonka jälkeen taas 1,5 mg riittänyt.

Vierailija
32/36 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveetä paskea. Itselläni tuon myrkyn jälkeen tokkura koko seuraavan päivän. En kösitä, miksi nöitä mt-ongelmiin suunnattuja lääkkeitä tuputetaan nykyään kaikkeen.

Onneksi oma tt-lääkäri uskoi, kun kerroin näistä olevan minulle enemmän haittaa kuin hyötyä, nyt Tenoxilla mennään ja toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/36 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhake.

Vierailija
34/36 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa rinnalla magnesium Bisglycinaattia. Tunti ennen nukkumaan menoa, toimii näiden lääkkeiden rinnalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/36 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain joskus Doxepin 1 mg reseptin. Ohjeena 1-3 tbl. Ei tuntunut missään, ei mitään apua. Lääkejätteisiin meni purkki. 

Paljon myöhemmin sain läheiseltä 3mg ja 5 mg tabletteja ja hänen saamillaan ohjeistuksilla kokeilin 12-15 mg, josta vasta oli jotain vastetta ja apua muutamana yönä. Vaikutus kuitenkin katosi muutaman yön jälkeen ja sitten ei auta nekään milligrammamäärät. 

Melatoniinia pitää ottaa 10 mg, jos jotain apua ehkä toivoo saavansa, mutta ei sekään useinkaan auta. 

Stellalla nukkuu, mutta seuraavana päivänä on epänormaali aggressiivinen olo niin en sitäkään oikein mielellään käyttä, eikä sitä enää suostuta reseptillä kirjoittamaankaan. 

Mirtazapinilla lihoin 20 kiloa 7 vuodessa, Triptylilläkin ensin 10 kg 12 vuodessa. Ketipinor 25-50mg syöty myös jonkin aikaa, ei erikoisempaa vastetta siitäkään eikä Agomelatiinista. Imovane sama kuin riisin jyvän nielaisisi. Diapamit ja Opamoxit ei toimi minulla ollenkaan. Toki unettomuus ja kauhea jatkuva stressi lihottivat myös. 

Nykyisin en yleensä ota mitään, koska apu on epävarmaa ja seuraavana päivänä on vain pöhnäinen olo. En ole työelämässä enää joten yritän vain noudattaa hyviä elämäntapoja enkä nuku päivällä. Lohdutan itseäni, ettei unettomuuteen ole kukaan kuollut. 2-3 tunnin yöunellakin pärjää, kun ei liikaa mieti. Niinä öinä, kun ei nuku silmällistäkään tai nukahtaa 20 minuutiksi yhden kerran yössä, on kyllä vitsit vähissä. 

Vierailija
36/36 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain joskus Doxepin 1 mg reseptin. Ohjeena 1-3 tbl. Ei tuntunut missään, ei mitään apua. Lääkejätteisiin meni purkki. 

Paljon myöhemmin sain läheiseltä 3mg ja 5 mg tabletteja ja hänen saamillaan ohjeistuksilla kokeilin 12-15 mg, josta vasta oli jotain vastetta ja apua muutamana yönä. Vaikutus kuitenkin katosi muutaman yön jälkeen ja sitten ei auta nekään milligrammamäärät. 

Melatoniinia pitää ottaa 10 mg, jos jotain apua ehkä toivoo saavansa, mutta ei sekään useinkaan auta. 

Stellalla nukkuu, mutta seuraavana päivänä on epänormaali aggressiivinen olo niin en sitäkään oikein mielellään käyttä, eikä sitä enää suostuta reseptillä kirjoittamaankaan. 

Mirtazapinilla lihoin 20 kiloa 7 vuodessa, Triptylilläkin ensin 10 kg 12 vuodessa. Ketipinor 25-50mg syöty myös jonkin aikaa, ei erikoisempaa vastetta siitäkään eikä Agomelatiinista. Imovane sama kuin riisin jyvän nielaisisi. Diapamit ja Opamoxit ei toimi minulla ollenkaan. Toki unettomuus ja kauhea jatkuva stressi lihottivat myös. 

Nykyisin en yleensä ota mitään, koska apu on epävarmaa ja seuraavana päivänä on vain pöhnäinen olo. En ole työelämässä enää joten yritän vain noudattaa hyviä elämäntapoja enkä nuku päivällä. Lohdutan itseäni, ettei unettomuuteen ole kukaan kuollut. 2-3 tunnin yöunellakin pärjää, kun ei liikaa mieti. Niinä öinä, kun ei nuku silmällistäkään tai nukahtaa 20 minuutiksi yhden kerran yössä, on kyllä vitsit vähissä. 

Oma kauhuskenaarioni on tuo, että unilääke lihottaisi.