190 miljoonaa ei ole mahdollista viedä sote-järjestöiltä ilman, että se osuu karmeilla jälkiseurauksilla juuri sinne tärkeimpään työhön
Kyseessä on niin valtava summa. Rahaa kyllä näyttää riittävän yritystukiin ja omiin veronkevennyksiin vaikka velkamiljardeja.
Oikeistolle tämä voi tulla yllätyksenä, mutta ne ihmisten ongelmat eivät vain itsestään maagisesti "parane", vaikka resurssit vetäisi kuinka alas. Ne pahenevat, kasautuvat ja tulevat hoitamattomina sellaisella tavalla maksuun, että kaikkia pitäisi hirvittää. Tästä kehitystkulusta näemme viitteitä jo nyt, kun lapsiperheköyhyys ja asunnottomuus on räjähtänyt kasvuun.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeisto ei käsitä, että näiden tehtävien siirtäminen julkiselle puolelle tulisi vielä kalliimmaksi. Tämä siksi että järjestöjä on sen verran monta, että ne pystyvät hajautetusti ja ketterästi auttamaan ihmisiä eri puolilla Suomea tasa-arvoisesti.
Tekemättä näitä töitä ei oikein voi jättää, sillä mm etsivä nuorisotyö pyrkii nostamaan jaloilleen nimenomaan nuoria, jotka eivät apua muuten saisi. Tällainenhan olisi tietysti Rydmanille ja muille hallituslaisille kauhistus.
Kysyin chat gpt:ltä ja sen mukaan levität disinformaatiota. Kuulemma kohtaava nuorisotyö on juuri sitä joka täyttää parhaiten nuo uudet Stea-kriteerit.
Tämä kusinen hallitus on jo leikannut ennestään tuosta etsivästä nuoristyöstä vaikka kuinka paljon.
Ja idioottivajakki sitten jakaa täällä sitä, minkä on kritiikittä tekoälyltä lukenut. Ei ole tosiaan kauhalla sinulle jaettu tuota älyä...
Nuorisotyö on suureksi osaksi hallintoa niinkuin kaikki julkinen sektori. Suurin osa rahoituksen tarkoitus kuinka hyvä tahansa ne rahat menee johdolle ja huuhaaprojekteihin joilla rikastuu valtava konsulttien ja asintatuntijoina esiintyvien legioona. Julkisella on virallinen nuorisotyö ei tarvita mitään erillisiä yhdistyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeisto ei käsitä, että näiden tehtävien siirtäminen julkiselle puolelle tulisi vielä kalliimmaksi. Tämä siksi että järjestöjä on sen verran monta, että ne pystyvät hajautetusti ja ketterästi auttamaan ihmisiä eri puolilla Suomea tasa-arvoisesti.
Tekemättä näitä töitä ei oikein voi jättää, sillä mm etsivä nuorisotyö pyrkii nostamaan jaloilleen nimenomaan nuoria, jotka eivät apua muuten saisi. Tällainenhan olisi tietysti Rydmanille ja muille hallituslaisille kauhistus.
Kysyin chat gpt:ltä ja sen mukaan levität disinformaatiota. Kuulemma kohtaava nuorisotyö on juuri sitä joka täyttää parhaiten nuo uudet Stea-kriteerit.
Tämä kusinen hallitus on jo leikannut ennestään tuosta etsivästä nuoristyöstä vaikka kuinka paljon.
Ja idioottivajakki sitten jakaa täällä sitä, minkä on kritiikittä tekoälyltä lukenut. Ei ole tosiaan kauhalla sinulle jaettu tuota älyä...
Nuorisotyö on suureksi osaksi hallintoa niinkuin kaikki julkinen sektori. Suurin osa rahoituksen tarkoitus kuinka hyvä tahansa ne rahat menee johdolle ja huuhaaprojekteihin joilla rikastuu valtava konsulttien ja asintatuntijoina esiintyvien legioona. Julkisella on virallinen nuorisotyö ei tarvita mitään erillisiä yhdistyksiä.
Olipa paska mielipide.
Että jos joku saa jostain rahaa, niin se on väärin, ja rahat pitää ottaa pois?
Kuulostaa tosi persulta. "Rokotteita tekeviltä lääketehtailta pitää ottaa sopimukset pois, sillä ne tekevät sillä rahaa!"
Esim. huumehörhöjen auttamiseen ei tarvita yhtään rahaa. Menee kankkulan kaivoon. plus, plus, plus, plus muita huuhaapilipali-järjestöihin. (Kiteen somaliperheet ry. jne)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan siitä kohtaavasta työstähän Rydman on leikannut ja silminnähden himoitsee leikata lisää.
Ihmisten pahoinvointi on oikeistopoliitikon elinehto.
Oletko joku venäjän trolli, kun levität täysin selvää disinformaatiota? Rydmanin kriteerit olisivat leikanneet ensisijaisesti juuri kaikesta muusta kuin siitä kohtaamasta työstä. Voit itse tarkistaa kriteerit tuolta
https://www.stea.fi/stea-avustusten-myontamisen-kriteerit-tiukkenevat-2…Et liene itse lukenut tuota kriteerilistaa. 190 miljoonaa ei yksinkertaisesti pysty säästämään pelkistä "johtajien palkoista". VTV arvioi, että säästöt tulevat osumaan mm etsivään nuorisotyöhön, jota karsimalla aiheutamme käytännössä vain pahemmat kustannukset kun ongelmanuoret eivät saa enää apua.
Rydman ei ole päättänyt 190 miljoonan leikkauksista, sen teki hallitus, joka ilmoitti ministerille, että tämä summa. Kun ministeriössä selvitettiin ne järjestöt, jotka eivät oikeastaan edes tee sosiaali- ja terveysalaan kohdistuvia toimia, vaan ovat enemmänkin poliittisia tai kulttuurisia asioita ajavia, niin huomattiin, että näiltä ihan oikeasti voi leikata. Se, että on pitkään saanut rahoitusta ei tarkoita, että rahaa on pakko edelleen jakaa.
Soste on puhtaasti järjestöjen järjestö, sen rahoitusta ei pitäisi olla lainkaan valtion budjetissa, vaan järjestöjen pitäisi itse maksaa jäsenmaksuilla tms. lobbaus. Ei meillä yrittäjien keskusjärjestökään saa valtion rahoitusta toimintaansa eikä valtio rahoita ammattiyhdistyksiä suoraa budjetistaan, joten miksi järjestöillä asia olisi toisin?
Ihmiset kauhistelevat sitä, että nyt loppuu se ja tämä toiminta, vaikka jokainen meistä voi suorilla lahjoituksilla tukea tarpeelliseksi katsomaansa järjestöä (tai monia järjestöjä). Jos katsot asian elintärkeäksi, anna sille rahaa ja se jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeisto ei käsitä, että näiden tehtävien siirtäminen julkiselle puolelle tulisi vielä kalliimmaksi. Tämä siksi että järjestöjä on sen verran monta, että ne pystyvät hajautetusti ja ketterästi auttamaan ihmisiä eri puolilla Suomea tasa-arvoisesti.
Tekemättä näitä töitä ei oikein voi jättää, sillä mm etsivä nuorisotyö pyrkii nostamaan jaloilleen nimenomaan nuoria, jotka eivät apua muuten saisi. Tällainenhan olisi tietysti Rydmanille ja muille hallituslaisille kauhistus.
Kysyin chat gpt:ltä ja sen mukaan levität disinformaatiota. Kuulemma kohtaava nuorisotyö on juuri sitä joka täyttää parhaiten nuo uudet Stea-kriteerit.
Tämä kusinen hallitus on jo leikannut ennestään tuosta etsivästä nuoristyöstä vaikka kuinka paljon.
Ja idioottivajakki sitten jakaa täällä sitä, minkä on kritiikittä tekoälyltä lukenut. Ei ole tosiaan kauhalla sinulle jaettu tuota älyä...
Nuorisotyö on suureksi osaksi hallintoa niinkuin kaikki julkinen sektori. Suurin osa rahoituksen tarkoitus kuinka hyvä tahansa ne rahat menee johdolle ja huuhaaprojekteihin joilla rikastuu valtava konsulttien ja asintatuntijoina esiintyvien legioona. Julkisella on virallinen nuorisotyö ei tarvita mitään erillisiä yhdistyksiä.
Olipa paska mielipide.
Että jos joku saa jostain rahaa, niin se on väärin, ja rahat pitää ottaa pois?
Kuulostaa tosi persulta. "Rokotteita tekeviltä lääketehtailta pitää ottaa sopimukset pois, sillä ne tekevät sillä rahaa!"
Miksi emme siis kaikki perustaisi järjestöä ja vaatisi valtiota miljoonaa sen pyörittämiseen. Toiminta olisi suunnittelua, koordinointia, evaluointia ja organisointia, lopputuloksena raportti. Kentällä ei tarvitse tehdä mitään, tekoäly tempaisee loppuraportin kahdessa tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeisto ei käsitä, että näiden tehtävien siirtäminen julkiselle puolelle tulisi vielä kalliimmaksi. Tämä siksi että järjestöjä on sen verran monta, että ne pystyvät hajautetusti ja ketterästi auttamaan ihmisiä eri puolilla Suomea tasa-arvoisesti.
Tekemättä näitä töitä ei oikein voi jättää, sillä mm etsivä nuorisotyö pyrkii nostamaan jaloilleen nimenomaan nuoria, jotka eivät apua muuten saisi. Tällainenhan olisi tietysti Rydmanille ja muille hallituslaisille kauhistus.
Kysyin chat gpt:ltä ja sen mukaan levität disinformaatiota. Kuulemma kohtaava nuorisotyö on juuri sitä joka täyttää parhaiten nuo uudet Stea-kriteerit.
Tämä kusinen hallitus on jo leikannut ennestään tuosta etsivästä nuoristyöstä vaikka kuinka paljon.
Ja idioottivajakki sitten jakaa täällä sitä, minkä on kritiikittä tekoälyltä lukenut. Ei ole tosiaan kauhalla sinulle jaettu tuota älyä...
Nuorisotyö on suureksi osaksi hallintoa niinkuin kaikki julkinen sektori. Suurin osa rahoituksen tarkoitus kuinka hyvä tahansa ne rahat menee johdolle ja huuhaaprojekteihin joilla rikastuu valtava konsulttien ja asintatuntijoina esiintyvien legioona. Julkisella on virallinen nuorisotyö ei tarvita mitään erillisiä yhdistyksiä.
Olipa paska mielipide.
Että jos joku saa jostain rahaa, niin se on väärin, ja rahat pitää ottaa pois?
Kuulostaa tosi persulta. "Rokotteita tekeviltä lääketehtailta pitää ottaa sopimukset pois, sillä ne tekevät sillä rahaa!"
Miksi emme siis kaikki perustaisi järjestöä ja vaatisi valtiota miljoonaa sen pyörittämiseen. Toiminta olisi suunnittelua, koordinointia, evaluointia ja organisointia, lopputuloksena raportti. Kentällä ei tarvitse tehdä mitään, tekoäly tempaisee loppuraportin kahdessa tunnissa.
Sen kun perustat.
Nämä järjestöt, mistä nyt yritetään karsia on perustettu, sekä rahoitus päätetty ennen tekoälyä.
Vierailija kirjoitti:
Järjestöjen kohtaava ja suorittavaa työ tehdään vapaaehtoisvoimin. Sitten löytyy ne johtajat, jotka nostaa tuhansien palkkaa ja pyörittävät muutama paperia kuukausittain.
Olen tehnyt tuollaista vapaaehtoistyötä. Olet kuutamolla, jos luulet että sellainen toiminta pyörii ilman monen ihmisen vankkaa ammattitaitoa ja vastuuta, mistä osalle on käytännössä pakko maksaakin, että jollain on langat käsissä kokopäiväisesti. Monesti noissa on vapaaehtoisina sosiaali- ja terveysalan ammattilaisia, että jo sinällään niissä tehdään ihan valtava määrä asiantuntijatyötä ilmaiseksi, koko meidän yhteiskunnan hyväksi, joka ikinen kuukausi.
Rydman on todella julma tehdessään leikkauksia näihin järjestöihin ja sinä hölmöläinen, kun kannustat tälläistä toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjestöjen kohtaava ja suorittavaa työ tehdään vapaaehtoisvoimin. Sitten löytyy ne johtajat, jotka nostaa tuhansien palkkaa ja pyörittävät muutama paperia kuukausittain.
Olen tehnyt tuollaista vapaaehtoistyötä. Olet kuutamolla, jos luulet että sellainen toiminta pyörii ilman monen ihmisen vankkaa ammattitaitoa ja vastuuta, mistä osalle on käytännössä pakko maksaakin, että jollain on langat käsissä kokopäiväisesti. Monesti noissa on vapaaehtoisina sosiaali- ja terveysalan ammattilaisia, että jo sinällään niissä tehdään ihan valtava määrä asiantuntijatyötä ilmaiseksi, koko meidän yhteiskunnan hyväksi, joka ikinen kuukausi.
Rydman on todella julma tehdessään leikkauksia näihin järjestöihin ja sinä hölmöläinen, kun kannustat tälläistä toimintaa.
Persut kannustavat Rydmania vain koska se on persu, eivätkä siksi, että ymmärtäisivät tukien merkitystä ja olisivat niiden poiston kannalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeisto ei käsitä, että näiden tehtävien siirtäminen julkiselle puolelle tulisi vielä kalliimmaksi. Tämä siksi että järjestöjä on sen verran monta, että ne pystyvät hajautetusti ja ketterästi auttamaan ihmisiä eri puolilla Suomea tasa-arvoisesti.
Tekemättä näitä töitä ei oikein voi jättää, sillä mm etsivä nuorisotyö pyrkii nostamaan jaloilleen nimenomaan nuoria, jotka eivät apua muuten saisi. Tällainenhan olisi tietysti Rydmanille ja muille hallituslaisille kauhistus.
Kysyin chat gpt:ltä ja sen mukaan levität disinformaatiota. Kuulemma kohtaava nuorisotyö on juuri sitä joka täyttää parhaiten nuo uudet Stea-kriteerit.
Tämä kusinen hallitus on jo leikannut ennestään tuosta etsivästä nuoristyöstä vaikka kuinka paljon.
Ja idioottivajakki sitten jakaa täällä sitä, minkä on kritiikittä tekoälyltä lukenut. Ei ole tosiaan kauhalla sinulle jaettu tuota älyä...
Nuorisotyö on suureksi osaksi hallintoa niinkuin kaikki julkinen sektori. Suurin osa rahoituksen tarkoitus kuinka hyvä tahansa ne rahat menee johdolle ja huuhaaprojekteihin joilla rikastuu valtava konsulttien ja asintatuntijoina esiintyvien legioona. Julkisella on virallinen nuorisotyö ei tarvita mitään erillisiä yhdistyksiä.
Olipa paska mielipide.
Että jos joku saa jostain rahaa, niin se on väärin, ja rahat pitää ottaa pois?
Kuulostaa tosi persulta. "Rokotteita tekeviltä lääketehtailta pitää ottaa sopimukset pois, sillä ne tekevät sillä rahaa!"
Miksi emme siis kaikki perustaisi järjestöä ja vaatisi valtiota miljoonaa sen pyörittämiseen. Toiminta olisi suunnittelua, koordinointia, evaluointia ja organisointia, lopputuloksena raportti. Kentällä ei tarvitse tehdä mitään, tekoäly tempaisee loppuraportin kahdessa tunnissa.
Sen kun perustat.
Nämä järjestöt, mistä nyt yritetään karsia on perustettu, sekä rahoitus päätetty ennen tekoälyä.
Ne on perustettu, ja rahoituspohja luotu silloin, kun veikkaus vielä rahoitti toiminnan. Köyhät pelasivat ja kustansivat toiminnan. Oli "ilmaista" rahaa, millä perseillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjestöjen kohtaava ja suorittavaa työ tehdään vapaaehtoisvoimin. Sitten löytyy ne johtajat, jotka nostaa tuhansien palkkaa ja pyörittävät muutama paperia kuukausittain.
Olen tehnyt tuollaista vapaaehtoistyötä. Olet kuutamolla, jos luulet että sellainen toiminta pyörii ilman monen ihmisen vankkaa ammattitaitoa ja vastuuta, mistä osalle on käytännössä pakko maksaakin, että jollain on langat käsissä kokopäiväisesti. Monesti noissa on vapaaehtoisina sosiaali- ja terveysalan ammattilaisia, että jo sinällään niissä tehdään ihan valtava määrä asiantuntijatyötä ilmaiseksi, koko meidän yhteiskunnan hyväksi, joka ikinen kuukausi.
Rydman on todella julma tehdessään leikkauksia näihin järjestöihin ja sinä hölmöläinen, kun kannustat tälläistä toimintaa.Persut kannustavat Rydmania vain koska se on persu, eivätkä siksi, että ymmärtäisivät tukien merkitystä ja olisivat niiden poiston kannalla.
Höpö höpö.
Ymmärretään hyvin että rahat menevät jonninjoutavaan puuhasteluun veronmaksajien piikkiin. Myös RKP haluaa leikata tuon 190 miljoonaa. Ei kuitenkaan omilta sidostymiltään, vaan mielummin sieltä kohtaavasta asiakastyöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeisto ei käsitä, että näiden tehtävien siirtäminen julkiselle puolelle tulisi vielä kalliimmaksi. Tämä siksi että järjestöjä on sen verran monta, että ne pystyvät hajautetusti ja ketterästi auttamaan ihmisiä eri puolilla Suomea tasa-arvoisesti.
Tekemättä näitä töitä ei oikein voi jättää, sillä mm etsivä nuorisotyö pyrkii nostamaan jaloilleen nimenomaan nuoria, jotka eivät apua muuten saisi. Tällainenhan olisi tietysti Rydmanille ja muille hallituslaisille kauhistus.
Kysyin chat gpt:ltä ja sen mukaan levität disinformaatiota. Kuulemma kohtaava nuorisotyö on juuri sitä joka täyttää parhaiten nuo uudet Stea-kriteerit.
Tämä kusinen hallitus on jo leikannut ennestään tuosta etsivästä nuoristyöstä vaikka kuinka paljon.
Ja idioottivajakki sitten jakaa täällä sitä, minkä on kritiikittä tekoälyltä lukenut. Ei ole tosiaan kauhalla sinulle jaettu tuota älyä...
Nuorisotyö on suureksi osaksi hallintoa niinkuin kaikki julkinen sektori. Suurin osa rahoituksen tarkoitus kuinka hyvä tahansa ne rahat menee johdolle ja huuhaaprojekteihin joilla rikastuu valtava konsulttien ja asintatuntijoina esiintyvien legioona. Julkisella on virallinen nuorisotyö ei tarvita mitään erillisiä yhdistyksiä.
Olipa paska mielipide.
Että jos joku saa jostain rahaa, niin se on väärin, ja rahat pitää ottaa pois?
Kuulostaa tosi persulta. "Rokotteita tekeviltä lääketehtailta pitää ottaa sopimukset pois, sillä ne tekevät sillä rahaa!"
Miksi emme siis kaikki perustaisi järjestöä ja vaatisi valtiota miljoonaa sen pyörittämiseen. Toiminta olisi suunnittelua, koordinointia, evaluointia ja organisointia, lopputuloksena raportti. Kentällä ei tarvitse tehdä mitään, tekoäly tempaisee loppuraportin kahdessa tunnissa.
Sen kun perustat.
Nämä järjestöt, mistä nyt yritetään karsia on perustettu, sekä rahoitus päätetty ennen tekoälyä.
Jos joku on saanut rahaa aikaisempien kriteerien perusteella, niin niitä rahahanojako ei saa ikinä sulkea?
Hallitus päätti säästöistä, melkein 200 miljoonaa pitää jättää rahoitusta myöntämättä, koska rahaa ei ole. Olisiko vihdonkin aika laittaa toimeentulotuki verolle ja sitä kautta rahoittaa järjestöjä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjestöjen kohtaava ja suorittavaa työ tehdään vapaaehtoisvoimin. Sitten löytyy ne johtajat, jotka nostaa tuhansien palkkaa ja pyörittävät muutama paperia kuukausittain.
Olen tehnyt tuollaista vapaaehtoistyötä. Olet kuutamolla, jos luulet että sellainen toiminta pyörii ilman monen ihmisen vankkaa ammattitaitoa ja vastuuta, mistä osalle on käytännössä pakko maksaakin, että jollain on langat käsissä kokopäiväisesti. Monesti noissa on vapaaehtoisina sosiaali- ja terveysalan ammattilaisia, että jo sinällään niissä tehdään ihan valtava määrä asiantuntijatyötä ilmaiseksi, koko meidän yhteiskunnan hyväksi, joka ikinen kuukausi.
Rydman on todella julma tehdessään leikkauksia näihin järjestöihin ja sinä hölmöläinen, kun kannustat tälläistä toimintaa.Persut kannustavat Rydmania vain koska se on persu, eivätkä siksi, että ymmärtäisivät tukien merkitystä ja olisivat niiden poiston kannalla.
Mikä merkitys tavalliselle kansalaiselle on sillä, että Lieksan tietty yhteisö ei enää saa rahoitusta toimintaan, jota ei oikeasti ole? Näennäiset kohtaamisillat ovat pelkkää sanahelinää ja raporttien sisältöä, eivät kotoutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjestöjen kohtaava ja suorittavaa työ tehdään vapaaehtoisvoimin. Sitten löytyy ne johtajat, jotka nostaa tuhansien palkkaa ja pyörittävät muutama paperia kuukausittain.
Olen tehnyt tuollaista vapaaehtoistyötä. Olet kuutamolla, jos luulet että sellainen toiminta pyörii ilman monen ihmisen vankkaa ammattitaitoa ja vastuuta, mistä osalle on käytännössä pakko maksaakin, että jollain on langat käsissä kokopäiväisesti. Monesti noissa on vapaaehtoisina sosiaali- ja terveysalan ammattilaisia, että jo sinällään niissä tehdään ihan valtava määrä asiantuntijatyötä ilmaiseksi, koko meidän yhteiskunnan hyväksi, joka ikinen kuukausi.
Rydman on todella julma tehdessään leikkauksia näihin järjestöihin ja sinä hölmöläinen, kun kannustat tälläistä toimintaa.
Mistä siis pitää leikata, jos ei hallituksen päätöksellä järjestöiltä? Rydman on pelkkä käsikassara, rahoituspäätös tehtiin jo keväällä ja nyt kriteerit pitäisi saada aikaan. Tulee olemaan hyvin kummallista huomata, että raha valutetaan kokonaisuudessaan järjestöille, joissa on hyväpalkkaiset pomot.
Minäkin olen tehnyt tuollaista vapaaehtoistyötä, kukaan meistä ei saanut palkkaa ja silti homma pysyi hyvin käsissä eikä ulkopuolista rahoitusta tarvittu. Minusta jokainen, joka nyt kauhistelee säästöjä, on velvollinen omasta pussistaan maksamaan sen verran, että järjestöt voivat toimia.
Itse en keksi yhtäkään syytä sille, että minun pitää mahdollistaa huumeidenkäyttö rahoittamalla järjestöjä, joiden tehtävänä on ymmärtää ja opastaa oikeanlaiseen ja turvalliseen käyttöön.
Ongelmahan tuntuu olevan vain se, että "leikkaajana" on vihattu Rydman. Jos siellä olisi idolien idoli S. Marin, kaikkialla huokailtaisiin, että onpa ihanasti leikattu, kyllä se osaa...
Ainakaan homojen persvaseliineista ei saa leikata.
Huvittaa nähdä, miten persujen trollitehtaan peukutuskone käy ylikierroksilla Rydmanin puolesta.
Juuri nyt, kun persujen pitäisi kiriä takaisin sitä 10 prosenttia viime vaaleista menetettyjä äänestäjiä, niin persupoliitikot tyytyvät öyhöttämällä miellyttämään niitä vahvimpia kannattajiaan näillä "vähemmistöiltä pois" öyhötyksillään.