190 miljoonaa ei ole mahdollista viedä sote-järjestöiltä ilman, että se osuu karmeilla jälkiseurauksilla juuri sinne tärkeimpään työhön
Kyseessä on niin valtava summa. Rahaa kyllä näyttää riittävän yritystukiin ja omiin veronkevennyksiin vaikka velkamiljardeja.
Oikeistolle tämä voi tulla yllätyksenä, mutta ne ihmisten ongelmat eivät vain itsestään maagisesti "parane", vaikka resurssit vetäisi kuinka alas. Ne pahenevat, kasautuvat ja tulevat hoitamattomina sellaisella tavalla maksuun, että kaikkia pitäisi hirvittää. Tästä kehitystkulusta näemme viitteitä jo nyt, kun lapsiperheköyhyys ja asunnottomuus on räjähtänyt kasvuun.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se jo kertoo tarpeeksi tästä menoautomaatista, että tällaisilta joutavilta järjestöiltä voi viedä 189 MILJOONAA
Tiedätkö paljonko muissa maissa tuetaan terveyttä edistäviä järjestöjä? Voin kertoa, Tanskassa ja Ruotsissa määrät ovat moninkertaisia suomen vastaaviin verrattuna. Ja talous näissä maissa sen kun porskuttaa.
Terveyttä edistäviä järjestöjä? Mun verorahoja voi käyttää jonkin verran julkiseen terveydenhuoltoon, mutta ei pennin jeniä millekään järjestöille
Suomessa julkisen sektorin tehtäviä on siirretty veikkausvaroista rahoituksensa saaneiden järjestöjen tehtäviksi 90-luvulta alkaen.
Vaikka Veikkauksen tulot ovat pienentyneet, niin kyllä sieltä rahoja valtiolle tulee vieläkin. Ei kaikki valtion tulot tule verovaroista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjestöjen kohtaava ja suorittavaa työ tehdään vapaaehtoisvoimin. Sitten löytyy ne johtajat, jotka nostaa tuhansien palkkaa ja pyörittävät muutama paperia kuukausittain.
Keitä nämä ovat?
Kai osaat googlata esim vertti kiukas Demari tietysti julkisella avustusrahalla vajaa kymppitonni kuussa noin 120000 vuosi turhake kustantaa,näitä löytyy googlaa.
Oikeisto ei käsitä, että näiden tehtävien siirtäminen julkiselle puolelle tulisi vielä kalliimmaksi. Tämä siksi että järjestöjä on sen verran monta, että ne pystyvät hajautetusti ja ketterästi auttamaan ihmisiä eri puolilla Suomea tasa-arvoisesti.
Tekemättä näitä töitä ei oikein voi jättää, sillä mm etsivä nuorisotyö pyrkii nostamaan jaloilleen nimenomaan nuoria, jotka eivät apua muuten saisi. Tällainenhan olisi tietysti Rydmanille ja muille hallituslaisille kauhistus.
Vierailija kirjoitti:
Järjestöjen kohtaava ja suorittavaa työ tehdään vapaaehtoisvoimin. Sitten löytyy ne johtajat, jotka nostaa tuhansien palkkaa ja pyörittävät muutama paperia kuukausittain.
Sattuuko se fyysesenä kipuna korvien välissä, jos on noin tyhmä kuin sinä?
Ei se vapaaehtoistyö itseään sinne järjestä. Siellä ihan oikeasti tarvitaan sitä hallintoa. Vai sinäkö ajattelit mennä sinne tekemään jatkossa sen hallinnollisen työn ilmaiseksi? Aivan, arvaasin, saasta on tietysti sitä mieltä, että se on sen kuuluisan jonkun muun homma tehdä se sinulle ilmaiseksi. Alinta pohjasakkaa mikä alinta paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjestöjen kohtaava ja suorittavaa työ tehdään vapaaehtoisvoimin. Sitten löytyy ne johtajat, jotka nostaa tuhansien palkkaa ja pyörittävät muutama paperia kuukausittain.
Keitä nämä ovat?
Kai osaat googlata esim vertti kiukas Demari tietysti julkisella avustusrahalla vajaa kymppitonni kuussa noin 120000 vuosi turhake kustantaa,näitä löytyy googlaa.
Jätit ilmeisesti kertomatta että sen valtionavustuksen määrä on tuosta Kiukaan palkasta n. 0,006%. Rydmanin tuholeikkaukset ovat huomattavasti isommassa mittaluokassa.
Tämä tieto ei tosin tue omaa agendaasi, sikäli ymmärrän.
Vierailija kirjoitti:
Oikeisto ei käsitä, että näiden tehtävien siirtäminen julkiselle puolelle tulisi vielä kalliimmaksi. Tämä siksi että järjestöjä on sen verran monta, että ne pystyvät hajautetusti ja ketterästi auttamaan ihmisiä eri puolilla Suomea tasa-arvoisesti.
Tekemättä näitä töitä ei oikein voi jättää, sillä mm etsivä nuorisotyö pyrkii nostamaan jaloilleen nimenomaan nuoria, jotka eivät apua muuten saisi. Tällainenhan olisi tietysti Rydmanille ja muille hallituslaisille kauhistus.
Sekoomus ja pershuorat käsittävät tämän täysin. Ne eivät vain välitä, koska tavoite on yksityistää kaikki, mikä on yksityisettävissä. Se on siinä kohdin aivan yhdentekevää, jos joku jää ilman palveluja, jos ei pysty maksamaan. Ei kiinnosta sekoomusta eikä pershuoria.
Vierailija kirjoitti:
Oikeisto ei käsitä, että näiden tehtävien siirtäminen julkiselle puolelle tulisi vielä kalliimmaksi. Tämä siksi että järjestöjä on sen verran monta, että ne pystyvät hajautetusti ja ketterästi auttamaan ihmisiä eri puolilla Suomea tasa-arvoisesti.
Tekemättä näitä töitä ei oikein voi jättää, sillä mm etsivä nuorisotyö pyrkii nostamaan jaloilleen nimenomaan nuoria, jotka eivät apua muuten saisi. Tällainenhan olisi tietysti Rydmanille ja muille hallituslaisille kauhistus.
Kysyin chat gpt:ltä ja sen mukaan levität disinformaatiota. Kuulemma kohtaava nuorisotyö on juuri sitä joka täyttää parhaiten nuo uudet Stea-kriteerit.
Kaikilta järjestöiltä valtion rahat pois. Moni on niin varakas järjestö että kerää vaan sitä valtionrahaa eikä käytä sitä ja homma on itsetarkoituksellista. Ihan niinkuin koko julkinen sektori. Ihan älytöntä verorahojen tuhlaamista suojatyöpaikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilta järjestöiltä valtion rahat pois. Moni on niin varakas järjestö että kerää vaan sitä valtionrahaa eikä käytä sitä ja homma on itsetarkoituksellista. Ihan niinkuin koko julkinen sektori. Ihan älytöntä verorahojen tuhlaamista suojatyöpaikkoihin.
Ymmärrätkö ettei näitä tehtäviä (mm nuorisotyö, vammaisten auttaminen) voi käytännössä jättää hoitamatta ilman valtavaa taloudellista loppulaskua? Pienikin tuki järjestöille tulee lopulta paljon halvemmaksi, kuin rahan ja raskaiden vastuiden kippaaminen byrokraattiselle julkiselle puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi viedä vielä enemmänkin.
Siellä on mätisäkkejä, jotka ei osallistu kenttätyöhön ollenkaan.
Lääh puuh, täytyy hakee viinerit ja kahvit välillä, jotta jaksaa viettää aikaa työpisteessä.
Juurikin näin, mutta ei niiltä, jotka tekee sen työn.
Viineritätejä ja viinerisetiä emme tarvitse
Vierailija kirjoitti:
Kaikilta järjestöiltä valtion rahat pois. Moni on niin varakas järjestö että kerää vaan sitä valtionrahaa eikä käytä sitä ja homma on itsetarkoituksellista. Ihan niinkuin koko julkinen sektori. Ihan älytöntä verorahojen tuhlaamista suojatyöpaikkoihin.
Varmaan pystyt jonkinlaisia todisteita esittämään näiden järjestöjen "varakkuudesta"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkinen Sote ajetaan alas koska kapitalismi. Siirrytään samaan kuin USA. Ajetaan ihmiset ostamaan vakuutukset ja käyttämään yksityisiä palveluntarjoajia. Vaan milläköhän kansa mitään vakuutuksia enää ostelee kun on kupattu leipäkin pöydästä. Mielenkiintoista, mitä niille verorahoille tapahtuu ja on jo tapahtunut, jolla pyöritetty julkista sotea, tuskin veroja tullaan vähentämään vaan ne käytetään Naton ylläpitoon ym. varusteluun eliitin "bonusten" lisäksi ja ties mihinkä muuhun.
Se on helvetin hyvä että siihen mennään!
Siinä systeemissä ei tuollainen loisiva demaripaskasakki kauaa hillu muiden rahoilla.
Siinä systeemissä MENNÄÄN T Ö I H I N!!!, tai kuollaan nälkään. Tulee demaripaskasakin lojujaisille kummasti työhaluja kun alkaa nälkä aiheuttamaan sorkkiin työntekoa muistuttavia pakkoliikkeitä.
Jessus, että minä toivon syvästi, että kaltaisesti eläinkunnan alin saastainen otus sairastuisi niin vakavasti, että joutuisi ihan pohjalle vinkumaan. SE olisi kaltaisellesi läjälle paskaa täysin oikein. Ihmisenä sinua ei voi pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi viedä vielä enemmänkin.
Siellä on mätisäkkejä, jotka ei osallistu kenttätyöhön ollenkaan.
Lääh puuh, täytyy hakee viinerit ja kahvit välillä, jotta jaksaa viettää aikaa työpisteessä.
Juurikin näin, mutta ei niiltä, jotka tekee sen työn.
Viineritätejä ja viinerisetiä emme tarvitse
Hallituksen politiikalla tuo toteutuu juuri päinvastoin. Ei siellä johtoportaassa lopulta ole kokonaisuudessaan kuin murto-osa tuosta päätetystä 190 miljoonasta. Mihin ajattelitte että se valtaosa leikkuupotista käytännössä tähtäytyy?
Aivan... ja mitä se sitten tulee maksamaan?
Jos hallitus ei jakelisi vastuuttomasti miljardeja yritystukiin ja omiin veroalennuksiinsa, ei näitäkään leikkauksia jo kaikkein heikoimmin pärjääviltä olisi tarvinnut edes miettiä. Sen edestään löytää, minkä taakseen jättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilta järjestöiltä valtion rahat pois. Moni on niin varakas järjestö että kerää vaan sitä valtionrahaa eikä käytä sitä ja homma on itsetarkoituksellista. Ihan niinkuin koko julkinen sektori. Ihan älytöntä verorahojen tuhlaamista suojatyöpaikkoihin.
Varmaan pystyt jonkinlaisia todisteita esittämään näiden järjestöjen "varakkuudesta"?
10 000/kk palkat. Täysin käsittämätöntä!
Oikeistohallituksen vastuutonta rahanjakopolitiikkaa ei vain voida enää jatkaa heittelemällä miljoonien veroalennuksia velaksi heille, joilla näihin ylimääräisiin rahoihin ei ennestäänkään olisi ollut minkäänlaista tarvetta.
Eurostatsin mukaan Suomen pääomaverotus on jo naapurimaihimme nähden jo varsin kevyttä.
Tanskassa ylin marginaalivero kohoaa jopa 42%, ja siellä talous sen kun porskuttaa!
IMF ja EU sen sijaan moittivat Suomea jatkuvasti vaarallisen alhaisesta perusturvan tasosta, joka on kaikista muista pohjoismaista ylivoimaisesti heikoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkinen Sote ajetaan alas koska kapitalismi. Siirrytään samaan kuin USA. Ajetaan ihmiset ostamaan vakuutukset ja käyttämään yksityisiä palveluntarjoajia. Vaan milläköhän kansa mitään vakuutuksia enää ostelee kun on kupattu leipäkin pöydästä. Mielenkiintoista, mitä niille verorahoille tapahtuu ja on jo tapahtunut, jolla pyöritetty julkista sotea, tuskin veroja tullaan vähentämään vaan ne käytetään Naton ylläpitoon ym. varusteluun eliitin "bonusten" lisäksi ja ties mihinkä muuhun.
Se on helvetin hyvä että siihen mennään!
Siinä systeemissä ei tuollainen loisiva demaripaskasakki kauaa hillu muiden rahoilla.
Siinä systeemissä MENNÄÄN T Ö I H I N!!!, tai kuollaan nälkään. Tulee demaripaskasakin lojujaisille kummasti työhaluja kun alkaa nälkä aiheuttamaan sorkkiin työntekoa muistuttavia pakkoliikkeitä.
Jessus, että minä toivon syvästi, että kaltaisesti eläinkunnan alin saastainen otus sairastuisi niin vakavasti, että joutuisi ihan pohjalle vinkumaan. SE olisi kaltaisellesi läjälle paskaa täysin oikein. Ihmisenä sinua ei voi pitää.
Sosialismin aika on ohi. Get over it!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeisto ei käsitä, että näiden tehtävien siirtäminen julkiselle puolelle tulisi vielä kalliimmaksi. Tämä siksi että järjestöjä on sen verran monta, että ne pystyvät hajautetusti ja ketterästi auttamaan ihmisiä eri puolilla Suomea tasa-arvoisesti.
Tekemättä näitä töitä ei oikein voi jättää, sillä mm etsivä nuorisotyö pyrkii nostamaan jaloilleen nimenomaan nuoria, jotka eivät apua muuten saisi. Tällainenhan olisi tietysti Rydmanille ja muille hallituslaisille kauhistus.
Kysyin chat gpt:ltä ja sen mukaan levität disinformaatiota. Kuulemma kohtaava nuorisotyö on juuri sitä joka täyttää parhaiten nuo uudet Stea-kriteerit.
Tämä kusinen hallitus on jo leikannut ennestään tuosta etsivästä nuoristyöstä vaikka kuinka paljon.
Ja idioottivajakki sitten jakaa täällä sitä, minkä on kritiikittä tekoälyltä lukenut. Ei ole tosiaan kauhalla sinulle jaettu tuota älyä...
Tutkimusbarometrin, jonka tekijä on soste, eli noiden tukia saavien ja itsekin miljoonatukia nostava kattojärjestö. Onpa kumma. Että heidän mielestään työ on tooosi tehokasta.