Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

190 miljoonaa ei ole mahdollista viedä sote-järjestöiltä ilman, että se osuu karmeilla jälkiseurauksilla juuri sinne tärkeimpään työhön

Vierailija
23.06.2026 |

Kyseessä on niin valtava summa. Rahaa kyllä näyttää riittävän yritystukiin ja omiin veronkevennyksiin vaikka velkamiljardeja.
Oikeistolle tämä voi tulla yllätyksenä, mutta ne ihmisten ongelmat eivät vain itsestään maagisesti "parane", vaikka resurssit vetäisi kuinka alas. Ne pahenevat, kasautuvat ja tulevat hoitamattomina sellaisella tavalla maksuun, että kaikkia pitäisi hirvittää. Tästä kehitystkulusta näemme viitteitä jo nyt, kun lapsiperheköyhyys ja asunnottomuus on räjähtänyt kasvuun.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan siitä kohtaavasta työstähän Rydman on leikannut ja silminnähden himoitsee leikata lisää.

Ihmisten pahoinvointi on oikeistopoliitikon elinehto.

Oletko joku venäjän trolli, kun levität täysin selvää disinformaatiota? Rydmanin kriteerit olisivat leikanneet ensisijaisesti juuri kaikesta muusta kuin siitä kohtaamasta työstä. Voit itse tarkistaa kriteerit tuolta

https://www.stea.fi/stea-avustusten-myontamisen-kriteerit-tiukkenevat-2…

Et liene itse lukenut tuota kriteerilistaa. 190 miljoonaa ei yksinkertaisesti pysty säästämään pelkistä "johtajien palkoista". VTV arvioi, että säästöt tulevat osumaan mm etsivään nuorisotyöhön, jota karsimalla aiheutamme käytännössä vain pahemmat kustannukset kun ongelmanuoret eivät saa enää apua.

No miksi sitten vastustat kriteerejä, joilla kuitenkin minimoidaan leikkaukset kohtaavaan työhön? Rydman ei ole yksin päättänyt säästöjen määrää, vaan siitä on hallituksessa konsensus. Rydman yritti kriteereillä säästää mahdollisimman paljon muualta. Lue nyt ne kriteerit, minä olen ne lukenut, ja tuo on fakta.

Vierailija
22/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestöt voi rahoittaa toimintansa ihan itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se jo kertoo tarpeeksi tästä menoautomaatista, että tällaisilta joutavilta järjestöiltä voi viedä 189 MILJOONAA

Tiedätkö paljonko muissa maissa tuetaan terveyttä edistäviä järjestöjä? Voin kertoa, Tanskassa ja Ruotsissa määrät ovat moninkertaisia suomen vastaaviin verrattuna. Ja talous näissä maissa sen kun porskuttaa.

Terveyttä edistäviä järjestöjä? Mun verorahoja voi käyttää jonkin verran julkiseen terveydenhuoltoon, mutta ei pennin jeniä millekään järjestöille

Vierailija
24/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla huoli suojatyöpaikoistaan, mutta ansiosidonnaisen leikkaus ei haitannut.

Vierailija
25/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on just niin helppoa kuin lapsen lyöminen ja sen jälkeen namun keikkaaminen siltä. 

Sillä sitä se tukipummi-massien leikkaus demaripaskasakilta on, ja se on erittäin oikein ja luonnollista. Jos tukipummit haluaa jatkaa sosiaalisyöpäänsä = demaripaskan pönkäämistä, saavat luvan tehdä sen täysin omilla ja rälssiensä rahoilla. Julkisen rahan lypsäminen ja kuppaus loppuu nyt. 

Vierailija
26/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja tarkoittanee omaa työpaikkaansa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan siitä kohtaavasta työstähän Rydman on leikannut ja silminnähden himoitsee leikata lisää.

Ihmisten pahoinvointi on oikeistopoliitikon elinehto.

Oletko joku venäjän trolli, kun levität täysin selvää disinformaatiota? Rydmanin kriteerit olisivat leikanneet ensisijaisesti juuri kaikesta muusta kuin siitä kohtaamasta työstä. Voit itse tarkistaa kriteerit tuolta

https://www.stea.fi/stea-avustusten-myontamisen-kriteerit-tiukkenevat-2…

Et liene itse lukenut tuota kriteerilistaa. 190 miljoonaa ei yksinkertaisesti pysty säästämään pelkistä "johtajien palkoista". VTV arvioi, että säästöt tulevat osumaan mm etsivään nuorisotyöhön, jota karsimalla aiheutamme käytännössä vain pahemmat kustannukset kun ongelmanuoret eivät saa enää apua.

No miksi sitten vastustat kriteerejä, joilla kuitenkin minimoidaan leikkaukset kohtaavaan työhön? Rydman ei ole yksin päättänyt säästöjen määrää, vaan siitä on hallituksessa konsensus. Rydman yritti kriteereillä säästää mahdollisimman paljon muualta. Lue nyt ne kriteerit, minä olen ne lukenut, ja tuo on fakta.

Luepa itse uudestaan. Niissä evätään kokonaan tuki mm erilaisille identiteetti- tai vähemmistöryhmien auttamistyötä tekeville järjestöille. Siis kokonaan! Onko siis niin että kaikki suomalaisetkaan eivät oikeistohallituksen mielestä "ansaitse" saada apua??

Vierailija
28/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkinen Sote ajetaan alas koska kapitalismi. Siirrytään samaan kuin USA. Ajetaan ihmiset ostamaan vakuutukset ja käyttämään yksityisiä palveluntarjoajia. Vaan milläköhän kansa mitään vakuutuksia enää ostelee kun on kupattu leipäkin pöydästä. Mielenkiintoista, mitä niille verorahoille tapahtuu ja on jo tapahtunut, jolla pyöritetty julkista sotea, tuskin veroja tullaan vähentämään vaan ne käytetään Naton ylläpitoon ym. varusteluun eliitin "bonusten" lisäksi ja ties mihinkä muuhun.

Se on helvetin hyvä että siihen mennään!

Siinä systeemissä ei tuollainen loisiva demaripaskasakki kauaa hillu muiden rahoilla. 

Siinä systeemissä MENNÄÄN T Ö I H I N!!!, tai kuollaan nälkään. Tulee demaripaskasakin lojujaisille kummasti työhaluja kun alkaa nälkä aiheuttamaan sorkkiin työntekoa muistuttavia pakkoliikkeitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialismin ei anneta tätä maata tuhota lopullisesti!!!

Vierailija
30/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjestöjen kohtaava ja suorittavaa työ tehdään vapaaehtoisvoimin. Sitten löytyy ne johtajat, jotka nostaa tuhansien palkkaa ja pyörittävät muutama paperia kuukausittain. 

Keitä nämä ovat? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se jo kertoo tarpeeksi tästä menoautomaatista, että tällaisilta joutavilta järjestöiltä voi viedä 189 MILJOONAA

Tiedätkö paljonko muissa maissa tuetaan terveyttä edistäviä järjestöjä? Voin kertoa, Tanskassa ja Ruotsissa määrät ovat moninkertaisia suomen vastaaviin verrattuna. Ja talous näissä maissa sen kun porskuttaa.

Terveyttä edistäviä järjestöjä? Mun verorahoja voi käyttää jonkin verran julkiseen terveydenhuoltoon, mutta ei pennin jeniä millekään järjestöille

Niin? Mm MIELI RY, Syöpäjärjestöt ja "ongelmanuoria" auttavat järjestöt kuten MELLO RY ovat ensimmäisinä Rydmanin tulilinjalla. 190 miljoonaa kun ei ole mahdollista leikata ilman, että viedään käytännössä kyseisten järjestöjen ainoa tuki aidosti vähävaraisia nuoria auttaville. Turha väittää ettei rahaa muka olisi. Sitä löytyisi miljardikaupalla mm yritystuista, tai edes ministerien itse itselleen antamien veroalennusten poistamisesta. Mutta tämähän ei oikeistohallitukselle käy!

Vierailija
32/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on just niin helppoa kuin lapsen lyöminen ja sen jälkeen namun keikkaaminen siltä. 

Sillä sitä se tukipummi-massien leikkaus demaripaskasakilta on, ja se on erittäin oikein ja luonnollista. Jos tukipummit haluaa jatkaa sosiaalisyöpäänsä = demaripaskan pönkäämistä, saavat luvan tehdä sen täysin omilla ja rälssiensä rahoilla. Julkisen rahan lypsäminen ja kuppaus loppuu nyt. 

Mitähän ihmettä mahdat horista? Tiesitkö, että tutkimusbarometrissä 3/4 jokaisesta suomen STEA-järjestöstä sai erittäin laadukkaan tehokkuusarvosanan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotelta pitää viedä vielä enemmän. Siellä 90% on ihan pili pali höli pöli järjestöjä joiden johtajille menee suurin osa rahoista eikä oikeati niille joita pitäisi auttaa.

Vierailija
34/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosialismin ei anneta tätä maata tuhota lopullisesti!!!

Sitähän oikeisto haluaa toteuttaa vippaamalla miljardivelat mm yritystukiin ja omiin veroalennuksiinsa. Sen sijaan kaikkein tärkeintä työtä tekeviltä järjestöiltä pysäytetään tuki, mikä käytännössä tarkoittaa mm vammaisten, nuorten ja sairaiden terveyden heikentymistä. Tämä taas tuskin auttaa talouskasvun luomiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotelta pitää viedä vielä enemmän. Siellä 90% on ihan pili pali höli pöli järjestöjä joiden johtajille menee suurin osa rahoista eikä oikeati niille joita pitäisi auttaa.

Ja sinä mahdat tietää tämän väittämäsi... mistä??

Vierailija
36/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan siitä kohtaavasta työstähän Rydman on leikannut ja silminnähden himoitsee leikata lisää.

Ihmisten pahoinvointi on oikeistopoliitikon elinehto.

Oletko joku venäjän trolli, kun levität täysin selvää disinformaatiota? Rydmanin kriteerit olisivat leikanneet ensisijaisesti juuri kaikesta muusta kuin siitä kohtaamasta työstä. Voit itse tarkistaa kriteerit tuolta

https://www.stea.fi/stea-avustusten-myontamisen-kriteerit-tiukkenevat-2…

Et liene itse lukenut tuota kriteerilistaa. 190 miljoonaa ei yksinkertaisesti pysty säästämään pelkistä "johtajien palkoista". VTV arvioi, että säästöt tulevat osumaan mm etsivään nuorisotyöhön, jota karsimalla aiheutamme käytännössä vain pahemmat kustannukset kun ongelmanuoret eivät saa enää apua.

No miksi sitten vastustat kriteerejä, joilla kuitenkin minimoidaan leikkaukset kohtaavaan työhön? Rydman ei ole yksin päättänyt säästöjen määrää, vaan siitä on hallituksessa konsensus. Rydman yritti kriteereillä säästää mahdollisimman paljon muualta. Lue nyt ne kriteerit, minä olen ne lukenut, ja tuo on fakta.

Luepa itse uudestaan. Niissä evätään kokonaan tuki mm erilaisille identiteetti- tai vähemmistöryhmien auttamistyötä tekeville järjestöille. Siis kokonaan! Onko siis niin että kaikki suomalaisetkaan eivät oikeistohallituksen mielestä "ansaitse" saada apua??

Niin jos ne eivät ole terveysperusteisia. Ihan ymmärrettävää, että rajalliset resurssit annetaan eniten tarvitseville, eli niille joilla on terveyden kanssa ongelmia. Kyllä myös vähemmistöt saavat tukea kuitenkin jatkossa terveyden edistämiseen samoilla perusteilla kuin kantaväestökin.

Vierailija
37/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat puolueet ovat järjestelleet itselleen osan näistä miljoona-avustuksista erilaisten järjestöjen kautta. Nyt yksi ministeri uhkaa romuttaa vanhan korruptiosysteemin. 

Vierailija
38/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi viedä vielä enemmänkin.

Siellä on mätisäkkejä, jotka ei osallistu kenttätyöhön ollenkaan.

Lääh puuh, täytyy hakee viinerit ja kahvit välillä, jotta jaksaa viettää aikaa työpisteessä. 

Vierailija
39/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se jo kertoo tarpeeksi tästä menoautomaatista, että tällaisilta joutavilta järjestöiltä voi viedä 189 MILJOONAA

Tiedätkö paljonko muissa maissa tuetaan terveyttä edistäviä järjestöjä? Voin kertoa, Tanskassa ja Ruotsissa määrät ovat moninkertaisia suomen vastaaviin verrattuna. Ja talous näissä maissa sen kun porskuttaa.

Terveyttä edistäviä järjestöjä? Mun verorahoja voi käyttää jonkin verran julkiseen terveydenhuoltoon, mutta ei pennin jeniä millekään järjestöille

Suomessa julkisen sektorin tehtäviä on siirretty veikkausvaroista rahoituksensa saaneiden järjestöjen tehtäviksi 90-luvulta alkaen. 

Vierailija
40/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi viedä vielä enemmänkin.

Siellä on mätisäkkejä, jotka ei osallistu kenttätyöhön ollenkaan.

Lääh puuh, täytyy hakee viinerit ja kahvit välillä, jotta jaksaa viettää aikaa työpisteessä. 

Osaat varmaan kertoa esimerkkejä tällaisista järjestöistä, kun kerta niin varma olet?

Eikös???