190 miljoonaa ei ole mahdollista viedä sote-järjestöiltä ilman, että se osuu karmeilla jälkiseurauksilla juuri sinne tärkeimpään työhön
Kyseessä on niin valtava summa. Rahaa kyllä näyttää riittävän yritystukiin ja omiin veronkevennyksiin vaikka velkamiljardeja.
Oikeistolle tämä voi tulla yllätyksenä, mutta ne ihmisten ongelmat eivät vain itsestään maagisesti "parane", vaikka resurssit vetäisi kuinka alas. Ne pahenevat, kasautuvat ja tulevat hoitamattomina sellaisella tavalla maksuun, että kaikkia pitäisi hirvittää. Tästä kehitystkulusta näemme viitteitä jo nyt, kun lapsiperheköyhyys ja asunnottomuus on räjähtänyt kasvuun.
Kommentit (65)
Järjestöt voi rahoittaa toimintansa ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se jo kertoo tarpeeksi tästä menoautomaatista, että tällaisilta joutavilta järjestöiltä voi viedä 189 MILJOONAA
Tiedätkö paljonko muissa maissa tuetaan terveyttä edistäviä järjestöjä? Voin kertoa, Tanskassa ja Ruotsissa määrät ovat moninkertaisia suomen vastaaviin verrattuna. Ja talous näissä maissa sen kun porskuttaa.
Terveyttä edistäviä järjestöjä? Mun verorahoja voi käyttää jonkin verran julkiseen terveydenhuoltoon, mutta ei pennin jeniä millekään järjestöille
Osalla huoli suojatyöpaikoistaan, mutta ansiosidonnaisen leikkaus ei haitannut.
Se on just niin helppoa kuin lapsen lyöminen ja sen jälkeen namun keikkaaminen siltä.
Sillä sitä se tukipummi-massien leikkaus demaripaskasakilta on, ja se on erittäin oikein ja luonnollista. Jos tukipummit haluaa jatkaa sosiaalisyöpäänsä = demaripaskan pönkäämistä, saavat luvan tehdä sen täysin omilla ja rälssiensä rahoilla. Julkisen rahan lypsäminen ja kuppaus loppuu nyt.
Aloittaja tarkoittanee omaa työpaikkaansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan siitä kohtaavasta työstähän Rydman on leikannut ja silminnähden himoitsee leikata lisää.
Ihmisten pahoinvointi on oikeistopoliitikon elinehto.
Oletko joku venäjän trolli, kun levität täysin selvää disinformaatiota? Rydmanin kriteerit olisivat leikanneet ensisijaisesti juuri kaikesta muusta kuin siitä kohtaamasta työstä. Voit itse tarkistaa kriteerit tuolta
https://www.stea.fi/stea-avustusten-myontamisen-kriteerit-tiukkenevat-2…Et liene itse lukenut tuota kriteerilistaa. 190 miljoonaa ei yksinkertaisesti pysty säästämään pelkistä "johtajien palkoista". VTV arvioi, että säästöt tulevat osumaan mm etsivään nuorisotyöhön, jota karsimalla aiheutamme käytännössä vain pahemmat kustannukset kun ongelmanuoret eivät saa enää apua.
No miksi sitten vastustat kriteerejä, joilla kuitenkin minimoidaan leikkaukset kohtaavaan työhön? Rydman ei ole yksin päättänyt säästöjen määrää, vaan siitä on hallituksessa konsensus. Rydman yritti kriteereillä säästää mahdollisimman paljon muualta. Lue nyt ne kriteerit, minä olen ne lukenut, ja tuo on fakta.
Luepa itse uudestaan. Niissä evätään kokonaan tuki mm erilaisille identiteetti- tai vähemmistöryhmien auttamistyötä tekeville järjestöille. Siis kokonaan! Onko siis niin että kaikki suomalaisetkaan eivät oikeistohallituksen mielestä "ansaitse" saada apua??
Vierailija kirjoitti:
Julkinen Sote ajetaan alas koska kapitalismi. Siirrytään samaan kuin USA. Ajetaan ihmiset ostamaan vakuutukset ja käyttämään yksityisiä palveluntarjoajia. Vaan milläköhän kansa mitään vakuutuksia enää ostelee kun on kupattu leipäkin pöydästä. Mielenkiintoista, mitä niille verorahoille tapahtuu ja on jo tapahtunut, jolla pyöritetty julkista sotea, tuskin veroja tullaan vähentämään vaan ne käytetään Naton ylläpitoon ym. varusteluun eliitin "bonusten" lisäksi ja ties mihinkä muuhun.
Se on helvetin hyvä että siihen mennään!
Siinä systeemissä ei tuollainen loisiva demaripaskasakki kauaa hillu muiden rahoilla.
Siinä systeemissä MENNÄÄN T Ö I H I N!!!, tai kuollaan nälkään. Tulee demaripaskasakin lojujaisille kummasti työhaluja kun alkaa nälkä aiheuttamaan sorkkiin työntekoa muistuttavia pakkoliikkeitä.
Sosialismin ei anneta tätä maata tuhota lopullisesti!!!
Vierailija kirjoitti:
Järjestöjen kohtaava ja suorittavaa työ tehdään vapaaehtoisvoimin. Sitten löytyy ne johtajat, jotka nostaa tuhansien palkkaa ja pyörittävät muutama paperia kuukausittain.
Keitä nämä ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se jo kertoo tarpeeksi tästä menoautomaatista, että tällaisilta joutavilta järjestöiltä voi viedä 189 MILJOONAA
Tiedätkö paljonko muissa maissa tuetaan terveyttä edistäviä järjestöjä? Voin kertoa, Tanskassa ja Ruotsissa määrät ovat moninkertaisia suomen vastaaviin verrattuna. Ja talous näissä maissa sen kun porskuttaa.
Terveyttä edistäviä järjestöjä? Mun verorahoja voi käyttää jonkin verran julkiseen terveydenhuoltoon, mutta ei pennin jeniä millekään järjestöille
Niin? Mm MIELI RY, Syöpäjärjestöt ja "ongelmanuoria" auttavat järjestöt kuten MELLO RY ovat ensimmäisinä Rydmanin tulilinjalla. 190 miljoonaa kun ei ole mahdollista leikata ilman, että viedään käytännössä kyseisten järjestöjen ainoa tuki aidosti vähävaraisia nuoria auttaville. Turha väittää ettei rahaa muka olisi. Sitä löytyisi miljardikaupalla mm yritystuista, tai edes ministerien itse itselleen antamien veroalennusten poistamisesta. Mutta tämähän ei oikeistohallitukselle käy!
Vierailija kirjoitti:
Se on just niin helppoa kuin lapsen lyöminen ja sen jälkeen namun keikkaaminen siltä.
Sillä sitä se tukipummi-massien leikkaus demaripaskasakilta on, ja se on erittäin oikein ja luonnollista. Jos tukipummit haluaa jatkaa sosiaalisyöpäänsä = demaripaskan pönkäämistä, saavat luvan tehdä sen täysin omilla ja rälssiensä rahoilla. Julkisen rahan lypsäminen ja kuppaus loppuu nyt.
Mitähän ihmettä mahdat horista? Tiesitkö, että tutkimusbarometrissä 3/4 jokaisesta suomen STEA-järjestöstä sai erittäin laadukkaan tehokkuusarvosanan.
Sotelta pitää viedä vielä enemmän. Siellä 90% on ihan pili pali höli pöli järjestöjä joiden johtajille menee suurin osa rahoista eikä oikeati niille joita pitäisi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Sosialismin ei anneta tätä maata tuhota lopullisesti!!!
Sitähän oikeisto haluaa toteuttaa vippaamalla miljardivelat mm yritystukiin ja omiin veroalennuksiinsa. Sen sijaan kaikkein tärkeintä työtä tekeviltä järjestöiltä pysäytetään tuki, mikä käytännössä tarkoittaa mm vammaisten, nuorten ja sairaiden terveyden heikentymistä. Tämä taas tuskin auttaa talouskasvun luomiseen?
Vierailija kirjoitti:
Sotelta pitää viedä vielä enemmän. Siellä 90% on ihan pili pali höli pöli järjestöjä joiden johtajille menee suurin osa rahoista eikä oikeati niille joita pitäisi auttaa.
Ja sinä mahdat tietää tämän väittämäsi... mistä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan siitä kohtaavasta työstähän Rydman on leikannut ja silminnähden himoitsee leikata lisää.
Ihmisten pahoinvointi on oikeistopoliitikon elinehto.
Oletko joku venäjän trolli, kun levität täysin selvää disinformaatiota? Rydmanin kriteerit olisivat leikanneet ensisijaisesti juuri kaikesta muusta kuin siitä kohtaamasta työstä. Voit itse tarkistaa kriteerit tuolta
https://www.stea.fi/stea-avustusten-myontamisen-kriteerit-tiukkenevat-2…Et liene itse lukenut tuota kriteerilistaa. 190 miljoonaa ei yksinkertaisesti pysty säästämään pelkistä "johtajien palkoista". VTV arvioi, että säästöt tulevat osumaan mm etsivään nuorisotyöhön, jota karsimalla aiheutamme käytännössä vain pahemmat kustannukset kun ongelmanuoret eivät saa enää apua.
No miksi sitten vastustat kriteerejä, joilla kuitenkin minimoidaan leikkaukset kohtaavaan työhön? Rydman ei ole yksin päättänyt säästöjen määrää, vaan siitä on hallituksessa konsensus. Rydman yritti kriteereillä säästää mahdollisimman paljon muualta. Lue nyt ne kriteerit, minä olen ne lukenut, ja tuo on fakta.
Luepa itse uudestaan. Niissä evätään kokonaan tuki mm erilaisille identiteetti- tai vähemmistöryhmien auttamistyötä tekeville järjestöille. Siis kokonaan! Onko siis niin että kaikki suomalaisetkaan eivät oikeistohallituksen mielestä "ansaitse" saada apua??
Niin jos ne eivät ole terveysperusteisia. Ihan ymmärrettävää, että rajalliset resurssit annetaan eniten tarvitseville, eli niille joilla on terveyden kanssa ongelmia. Kyllä myös vähemmistöt saavat tukea kuitenkin jatkossa terveyden edistämiseen samoilla perusteilla kuin kantaväestökin.
Vanhat puolueet ovat järjestelleet itselleen osan näistä miljoona-avustuksista erilaisten järjestöjen kautta. Nyt yksi ministeri uhkaa romuttaa vanhan korruptiosysteemin.
Kyllä voi viedä vielä enemmänkin.
Siellä on mätisäkkejä, jotka ei osallistu kenttätyöhön ollenkaan.
Lääh puuh, täytyy hakee viinerit ja kahvit välillä, jotta jaksaa viettää aikaa työpisteessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se jo kertoo tarpeeksi tästä menoautomaatista, että tällaisilta joutavilta järjestöiltä voi viedä 189 MILJOONAA
Tiedätkö paljonko muissa maissa tuetaan terveyttä edistäviä järjestöjä? Voin kertoa, Tanskassa ja Ruotsissa määrät ovat moninkertaisia suomen vastaaviin verrattuna. Ja talous näissä maissa sen kun porskuttaa.
Terveyttä edistäviä järjestöjä? Mun verorahoja voi käyttää jonkin verran julkiseen terveydenhuoltoon, mutta ei pennin jeniä millekään järjestöille
Suomessa julkisen sektorin tehtäviä on siirretty veikkausvaroista rahoituksensa saaneiden järjestöjen tehtäviksi 90-luvulta alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi viedä vielä enemmänkin.
Siellä on mätisäkkejä, jotka ei osallistu kenttätyöhön ollenkaan.
Lääh puuh, täytyy hakee viinerit ja kahvit välillä, jotta jaksaa viettää aikaa työpisteessä.
Osaat varmaan kertoa esimerkkejä tällaisista järjestöistä, kun kerta niin varma olet?
Eikös???
No miksi sitten vastustat kriteerejä, joilla kuitenkin minimoidaan leikkaukset kohtaavaan työhön? Rydman ei ole yksin päättänyt säästöjen määrää, vaan siitä on hallituksessa konsensus. Rydman yritti kriteereillä säästää mahdollisimman paljon muualta. Lue nyt ne kriteerit, minä olen ne lukenut, ja tuo on fakta.