Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Musiikissa näkyy sateenkaarivallankumous"

Vierailija
22.06.2026 |

Näin kertoo Hesari. 

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000012079685.html

Miten se näkyy? Eivätkö rakkauslaulut ole rakkauslauluja kuten ennenkin? Tai miten se nyt sitten näkyy? Pitäisikö sen näkyä? Vai onko se nyt taas niin, että businessoletetut käärivät tällä tauhkalla nyt fyffeä, kun aihe on kuuma?

Eikö kuka tahansa saa laulaa kohta enää mistään? Vai mistä on  kyse? Pyrkiikö vahemmistö nousemaan enemmistön ohi vai ajaako tämä tasa-arvoa. Omituinen otsikko lehdessä kuitenkin. Maksumuuri nosti esiin vain kysymyksiä.

"Ihmisten edessä" oli aikanaan hyvä  listabiisi ja on edelleenkin kuunneltava. En nähnyt siinä vallankumousta ja tuskin sitä haettiinkaan.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa se uutisoiminen on sitä vallankumousta. Nykyinen poppimusiikki ja tuommoiset eivät jää mieleen. Kertakäyttöistä tavaraa on radiossa suurimmalta osin kuunneltava nykyään. On tosin varmaan ollut aina.

Vierailija
2/15 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin toimittelijat taitavat olla juuri teini-iän ohittaneita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ollut enemmän vuosituhannen alkua, kun kaikki naisartistit julkaisivat biisejä naisten välisistä sutinoista. Ei se enää myy samalla tavalla. 

Vierailija
4/15 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun niiden täytyy keinotekoisesti tehdä homojuttuja mediaan. 

Vierailija
5/15 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole kuullut tai ei ole korvaan sattunut. Lööppiotsikot ne asiaa nostavat esiin. Rakkaudesta ja särkyneistä sydämistä ja rikkoutuneista parisuhteista on kappale jos toinenkin kyhätty.

 

I woke up this morning and my fish was dead

Yeah I woke this morning, can't get outta my bed

Oh Lord why this pain burns so bad in my head

Vierailija
6/15 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Go woke go broke!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ole kuullut tai ei ole korvaan sattunut. Lööppiotsikot ne asiaa nostavat esiin. Rakkaudesta ja särkyneistä sydämistä ja rikkoutuneista parisuhteista on kappale jos toinenkin kyhätty.

 

I woke up this morning and my fish was dead

Yeah I woke this morning, can't get outta my bed

Oh Lord why this pain burns so bad in my head

Joo eikä rakkauslauluissa aina edes mainita sukupuolta tai jotain olettamusta. Tarkoitan siis, että kuka tahansa oletettu voi laulaa sitä ja muut oletetut voivat olettaa mitä olettavat. Eikä tuommoisesta tohista. Ihme vallankumous tähänkin pitänyt saada. Koskiko tuo juttu siis tämmöistä vai jotain muuta?

Vierailija
8/15 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä muuten on vallankumouksellista sateenkaarimusiikkia? Tämä käsitteenä vaivaa samoin kuin kaikkien miljoonien metallin alalajien väliset erot. Mikä on ei-vallankumouksellista sateenkaarimusiikkia? Ja mitä on sateenkaarimusiikki? Euroviisuja (se oli vitsi)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä muuten on vallankumouksellista sateenkaarimusiikkia? Tämä käsitteenä vaivaa samoin kuin kaikkien miljoonien metallin alalajien väliset erot. Mikä on ei-vallankumouksellista sateenkaarimusiikkia? Ja mitä on sateenkaarimusiikki? Euroviisuja (se oli vitsi)?

Rainbow - since you been gone

Vierailija
10/15 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä muuten on vallankumouksellista sateenkaarimusiikkia? Tämä käsitteenä vaivaa samoin kuin kaikkien miljoonien metallin alalajien väliset erot. Mikä on ei-vallankumouksellista sateenkaarimusiikkia? Ja mitä on sateenkaarimusiikki? Euroviisuja (se oli vitsi)?

Rainbow - since you been gone

Kyllä, mutta ei tätä ehkä nyt haettu ja vallankumous ei kolkuttele tässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä muuten on vallankumouksellista sateenkaarimusiikkia? Tämä käsitteenä vaivaa samoin kuin kaikkien miljoonien metallin alalajien väliset erot. Mikä on ei-vallankumouksellista sateenkaarimusiikkia? Ja mitä on sateenkaarimusiikki? Euroviisuja (se oli vitsi)?

Rainbow - since you been gone

Kyllä, mutta ei tätä ehkä nyt haettu ja vallankumous ei kolkuttele tässä.

Niin ei siinä kukaan ota parrua hanuriin jos sitä haet. Miten olisi Village people?

Vierailija
12/15 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä muuten on vallankumouksellista sateenkaarimusiikkia? Tämä käsitteenä vaivaa samoin kuin kaikkien miljoonien metallin alalajien väliset erot. Mikä on ei-vallankumouksellista sateenkaarimusiikkia? Ja mitä on sateenkaarimusiikki? Euroviisuja (se oli vitsi)?

Rainbow - since you been gone

Kyllä, mutta ei tätä ehkä nyt haettu ja vallankumous ei kolkuttele tässä.

Niin ei siinä kukaan ota parrua hanuriin jos sitä haet. Miten olisi Village people?

Mitä vallankumouksellista siinä on? Selittäkää tuo vallankumouksellisuus. Se vaivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuplan vatkaaminen näyttää pyörremyrskyltä kun kuplan sisältä katsoo. Tosi usein hesari kirjoittaa omalle sisäiselle jengilleen ja se on surullinen ja punainen visio - omalle itselleen kuin narsisti peiliin katsomassa itseään punaisena.

Vierailija
14/15 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen visio on puettu keinotekoiseen me-henkeen. Lisämaksulla pääset tai joudut lukemaan lisää sisäpiirin materiaalia. -sama kuin yllä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä muuten on vallankumouksellista sateenkaarimusiikkia? Tämä käsitteenä vaivaa samoin kuin kaikkien miljoonien metallin alalajien väliset erot. Mikä on ei-vallankumouksellista sateenkaarimusiikkia? Ja mitä on sateenkaarimusiikki? Euroviisuja (se oli vitsi)?

Rainbow - since you been gone

Kyllä, mutta ei tätä ehkä nyt haettu ja vallankumous ei kolkuttele tässä.

Niin ei siinä kukaan ota parrua hanuriin jos sitä haet. Miten olisi Village people?

Mitä vallankumouksellista siinä on? Selittäkää tuo vallankumouksellisuus. Se vaivaa.

Aikanaanhan tuo oli radikaalia. 60-luvun lopussa ja 70-luvun alussa disco-musiikki syntyi juuri vähemmistöjen kulttuurista. Sitä en tajua, miten se vähemmistöjen tekemä musiikki nyt 60 vuotta myöhemmin olisi enää vallankumouksellista. Sehän on jo kuultu ja nähty kertaalleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi