Paineen tunne ylävatsassa oikealla puolella
Mistä voisi johtua? Tuntuu paineena, aivan kuin siellä olisi hirveästi ilmaa. Välillä tuntuu myös kipua. Onko kenelläkään muulla ilmennyt samanlaista vaivaa?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Sappikivet. Jos alkaa säteilemään se kipu selkään/hartioihin tai tuntuu, että kuin sasi sydänkohtauksen, niin todellakin sappikivet.
Siis mulla on ollut tällaista vatsakipua, joka säteilee selkään. Luulin yks ilta, että oikeasti on sydänkohtaus, koska kipu on enemmän vasemmalla puolella. Oiskohan sitten sappikiviä mulla? Olen luullut todella voimakkaaksi närästykseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sappikivet. Jos alkaa säteilemään se kipu selkään/hartioihin tai tuntuu, että kuin sasi sydänkohtauksen, niin todellakin sappikivet.
Siis mulla on ollut tällaista vatsakipua, joka säteilee selkään. Luulin yks ilta, että oikeasti on sydänkohtaus, koska kipu on enemmän vasemmalla puolella. Oiskohan sitten sappikiviä mulla? Olen luullut todella voimakkaaksi närästykseksi.
Eikös sappi sijaitse oikealla puolella?
Sappikivistä: Sappikivikohtaus eli sappikoliikki voi olla hyvin kivulias. Yleensä oikean kylkikaaren seudussa tuntuu kouristuksenomaista kipua, joka voi säteillä myös selkään tai lavan seutuun. Kohtaus voimistuu minuuttien tai tuntien kuluessa ja kestää muutamista minuuteista useisiin tunteihin. Kipu on aaltomaista. Syvään hengittäminen voi pahentaa kipua.
Kuuluuko sappikipuihin tuo paineen tunne? Kestänyt jo useamman päivän. Ap
Ihan kamala tunne. Olin yksin kotona ja en tiennyt mikä mua vaivas. Mikään asento ei ollut hyvä. Kohtaus alkoi keskiviikkona klo 22 ja kipu hellitti torstaina klo 16, kun sain sit buranaa ja panadolia lääkärissä.
Taisin 2h nukkua tuona yönä.
Tunne saattaa olla sekä tyhjällä, että täydellä mahalla. Ap