Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisarusten perheettömyys redflag deittaillessa?

Vierailija
21.06.2026 |

Treffikumppanini kyseli minulta sisaruksistani (nuorin on 36 vuotias) ja alkoi tivaamaan mikä perheessäni ollut vialla kun yhdelläkään sisaruksistani ei ole puolisoa tai lapsia. Sisaruksia on siis kolme, kaksi siskoa, yksi veli. Yritin jotain selittää, että ei lapsuudenperheessä mitään vikaa ollut, kaikki tykkäävät vain olla yksin. Ainakin siskoni ovat tämän ääneen sanoneetkin ja ovat itse lähteneet parisuhteistaan. 

 

Kysymys siis kuuluu että onko tällainen tilanne, että on useampi aikuinen sisarus ja kellään ei ole perhettä niin automaattinen redflag?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nöin 20+ vuotta aviossa olleena sanoisin, että ehdoton red flag on ainakin se jos 5 sisaruksesta puolet on eronnut (3/5). Silloin tosiaan on sukupuussa vikaa. Ja appivanhemmatkin jääriä. 

Eronnut tai vanhapiika/poika, onko paljoa eroa? Mielestäni ei. Vaikeita ihmisiä todennäköisesti. 

Vierailija
82/90 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ensimmäisillä treffeillä puhuisi mitään perheenjäsenistä.. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ensimmäisillä treffeillä puhuisi mitään perheenjäsenistä.. 

Omasta kokemuksesta moni yrittää kalastella tietoa millaiset välit ovat omiin vanhempiin. Itseä asia ei sinänsä kiinnosta kyllä tippaakaan. Kyllä nyt ensisijaisesti haluan tutustua siihen ihmiseen, eikä mikään tällainen asia johon itsellä ei välttämättä ole vaikutusta ole mikään vedenjakaja

Vierailija
84/90 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa minulle, miten ihmeessä jonkun sisaruksen kumppani/ sinkkuus vaikuttaa kysyjän elämään? En todellakaan ymmärrä, en yhtään. Tai sitten olen vaan tyhmä. Minulla on kolme sisarusta. Kaikki kolme ovat naimisissa ja kaikilla on lapsia. Ollaan tavallinen kunnollinen ylemmän keskiluokan perhe. Minä taas olen ollut koko elämäni sinkku, koska kukaan mies ei ole minua koskaan halunnut eikä ollut kiinnostunut minusta. Minun kelpaamattomuuteni siis vaikuttaa minun veljieni ja siskoni elämään? Millä tavalla?

Lyhyesti: seura tekee kaltaisekseen. 

Onhan tätä tieteellisemminkin tutkittu ja muun muassa eron tai vaikka pettämisen todennäköisyys nousee sitä enemmän, mitä yleisempää se on suvussa/perheessä/kaveripiirissä. Mikään lopullinen tuomio tai kiveen hakattu totuus ei ole kyseessä, mutta ihan tervettä huomioida ja ehkä jopa kysyä niitä kysymyksiä. 

Vierailija
85/90 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä hemmettiä nyt taas? En ymmärrä kysymyksen relevanttiutta. Ihan kuin sinä ja sisaruksesi olisitte yhtä isoa yhteensulautunutta ihmistä. Dillejä sitä riittää.

Ei asia oli ihan noin yksioikoinen. Siitä, miten mies kohtelee siskojaan ja äitiään, näkee melko hyvin, miten hän kohtelee ylipäätään naisia.

Vierailija
86/90 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä vähän red flag, mutta tietenkin hölmöä, jos yksin tuohon kaatuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/90 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ensimmäisillä treffeillä puhuisi mitään perheenjäsenistä.. 

Ensimmäisillä treffeillä pitäisi kyetä puhumaan mistä tahansa. Ei tosin tarvitse tietenkään vastata, jos ei halua.

Vierailija
88/90 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä vähän red flag, mutta tietenkin hölmöä, jos yksin tuohon kaatuisi.

Saahan sitä olla vaikka minkälaisia kriteereitä, mutta jos tällaiseen asiaan kaatuu niin sitten on niin tarkoitettukin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/90 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä hemmettiä nyt taas? En ymmärrä kysymyksen relevanttiutta. Ihan kuin sinä ja sisaruksesi olisitte yhtä isoa yhteensulautunutta ihmistä. Dillejä sitä riittää.

Ei asia oli ihan noin yksioikoinen. Siitä, miten mies kohtelee siskojaan ja äitiään, näkee melko hyvin, miten hän kohtelee ylipäätään naisia.

No enpä tiedä. Nuo eivät ole mitään neutraaleja ihmisiä, paremman kuvan saa miten kohtelee kaupan kassaa

Vierailija
90/90 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä hemmettiä nyt taas? En ymmärrä kysymyksen relevanttiutta. Ihan kuin sinä ja sisaruksesi olisitte yhtä isoa yhteensulautunutta ihmistä. Dillejä sitä riittää.

Ei asia oli ihan noin yksioikoinen. Siitä, miten mies kohtelee siskojaan ja äitiään, näkee melko hyvin, miten hän kohtelee ylipäätään naisia.

No eipä se kyllä nähdäkseni paljoa kerro. Ehkä enemmän kertoo jos on todella huonot välit tai lian takertunut vielä vanhempiinsa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä