Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Game of Thrones loppuratkaisu oli niin huono? Voiko joku selittää?

Vierailija
14.03.2021 |

Harkitsen tämän sarjan katsomista, kun sitä on niin kovasti kehuttu. Tiedän että olen pahasti jäljessä, mutta en ole vielä nähnyt yhtään kokonaista jaksoa.

IMDb:ssä sarja saanut arvosanaksi +9 ja keskimäärin jaksot 8-9. Finaalijakso kuitenkin vain 4 ja ihmiset arvosteluissa kirjoittaa, että vika tuotantokausi ja viimeinen jakso pilasi koko sarjan. Osa jopa, että sarjan katsomiseen käytetty aika meni ihan hukkaan, kun oli lopulta niin valtava pettymys.
Mikä siinä siis oikein mättää? Ja onko sarja kokonaisuudessaan katsomisen arvoinen?

Kommentit (226)

Vierailija
221/226 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä controversial opinion mutta minä en usko että R.R Martinilla on ollut mitään kunnollista tarinaa kirjojen takana. Hänellä on ollut kiinnostavia hahmoja ja juonikuvioita mielessä mutta ei varsinaista alusta loppuun - tarinaa. Sen takia hän ei ikinä tule päättämään kirjasarjaa, hän on kirjoittanut itsensä umpikujaan eikä tiedä miten lopettaa. 

Vierailija
222/226 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin tykännyt sarjasta enemmän mutta ne pirun in sesti jutut oikeasti oksetti minua. En ymmärrä miten kaikki tuntuu vain ohittavan koko jutun, saati sitten että tykkää kyseisistä hahmoista.. 

sama täällä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/226 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä controversial opinion mutta minä en usko että R.R Martinilla on ollut mitään kunnollista tarinaa kirjojen takana. Hänellä on ollut kiinnostavia hahmoja ja juonikuvioita mielessä mutta ei varsinaista alusta loppuun - tarinaa. Sen takia hän ei ikinä tule päättämään kirjasarjaa, hän on kirjoittanut itsensä umpikujaan eikä tiedä miten lopettaa. 

Ei se mitään, kirjottaisipa vain uutta tarinaa ja se vielä filmattaisiin, niin olisi meillä taas uutta odotettavaa ja nautittavaa. Kiinnostaisi tietää miten päähahmojen tarinat jatkuivat GoT:n kasikauden jälkeen..............

Vierailija
224/226 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä controversial opinion mutta minä en usko että R.R Martinilla on ollut mitään kunnollista tarinaa kirjojen takana. Hänellä on ollut kiinnostavia hahmoja ja juonikuvioita mielessä mutta ei varsinaista alusta loppuun - tarinaa. Sen takia hän ei ikinä tule päättämään kirjasarjaa, hän on kirjoittanut itsensä umpikujaan eikä tiedä miten lopettaa. 

Ei se mitään, kirjottaisipa vain uutta tarinaa ja se vielä filmattaisiin, niin olisi meillä taas uutta odotettavaa ja nautittavaa. Kiinnostaisi tietää miten päähahmojen tarinat jatkuivat GoT:n kasikauden jälkeen..............

Itse taas en tykkää jos sarjat ei ikinä lopu. Luin ensimmäisen osan ja jätin sitten siihen, kun on käynyt selväksi ettei sarja tule ikinä päätökseen. 

Vierailija
225/226 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjat suunnittelee kaudet sillä tavoin että jää riittävästi tarinaa myös seuraavalle kaudelle. Auki olevia ongelmia, orastavia ihmissuhteita jne.  Ja usein se seuraava kausi on valmiiksi mietittynä silloin kun edellistä vasta kuvataan. 

 

Mutta sitten kun katsojaluvut hiipuu ja tuottaja ilmoittaa että tämä kausi jää vimeisksi, tulee usein kiire solmia kaikki ilmanssa harsottavat langanpäät yhteen ja ajaa sarja loppuun. Näyttelijöiden, ohjaajien ja käsikirjoittajien managerit etsivät niille jo uutta työtä, moti loppuu. Tulee sellainen kuin tulee.

Vierailija
226/226 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä controversial opinion mutta minä en usko että R.R Martinilla on ollut mitään kunnollista tarinaa kirjojen takana. Hänellä on ollut kiinnostavia hahmoja ja juonikuvioita mielessä mutta ei varsinaista alusta loppuun - tarinaa. Sen takia hän ei ikinä tule päättämään kirjasarjaa, hän on kirjoittanut itsensä umpikujaan eikä tiedä miten lopettaa. 

Ei se mitään, kirjottaisipa vain uutta tarinaa ja se vielä filmattaisiin, niin olisi meillä taas uutta odotettavaa ja nautittavaa. Kiinnostaisi tietää miten päähahmojen tarinat jatkuivat GoT:n kasikauden jälkeen..............

Itse taas en tykkää jos sarjat ei ikinä lopu. Luin ensimmäisen osan ja jätin sitten siihen, kun on käynyt selväksi ettei sarja tule ikinä päätökseen. 

Ajoissa lopettaminen on taito. Rahahan näissä toki puhuu taustalla, samaa ideaa voidaan veivata ja varioida periaatteessa loputtomiin, kansa katsoo ja maksaa.