Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikan kesäsijainen, hiljainen hissukkatyttö, lopetti tänään. Juuri ennen lähtöä hän kävi halaamassa minua nopeasti.

Vierailija
11.09.2025 |

Häntä vähän jotkut hyppyytti kesän aikana. Itse olen jo vanha ukko ja minulla on saman ikäinen lapsi. Opastin rauhassa ja toiston kanssa. Hän oli vain epävarma. Loppua kohti meni jo paremmin, mutta hiljainen tämä tyttö oli koko ajan. Vasta kirjoittanut. Nyt kun häneltä loppui työt niin hän vaikutti helpottuneelta. Mutta siitä yllätyin että lähtöä vaivihkaa halasi minua. Varmaan toimin hänen kanssaan oikein. Korostan vielä että tämä oli sellanen "kiitos"-halaus, joka sai vähän 54-vuotiaan miehenkin silmän kostumaan. 

Semmoinen nyyhkytarina sitten tässä. Saa nauraa. Vanhana alkaa vaan ajatella asioita toisin eikä se oikeastaan kiinnosta mitä muut sanoo.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite kun lopetin hommat 50-vuotiaana, ni kävin halaamassa kaikki 18-20v muijat.

 

40-50 vuotiaille en sanonut mitään.

Vierailija
2/19 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä vanhemmiten alkaa nähdä omia lapsiaan vähän yhdessä jos toisessakin. Kerran yksi tyttö itki aamulla bussipysäkillä kun olin koiran kanssa menossa ohi. 30-vuotiaana en olisi ollut kiinnostunut, mutta yli 5kymppisenä piti jos pysähtyä ja kysyä että mitäs sinä tyttö itket, onko kaikki hyvin. No ei siinä sen kummempaa ollut, mutta ei vaan voinut kävellä ohi. Varmaan ne testot laskee ja alkaa muuttua empaattisemmaksi. Ja omat lapset vaikuttaa tosi paljon. Näin se luonto meihin vaikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä 54-vuotias niljakas setämies puhut nuoresta naisesta halveksivasti ja haukut häntä hissukkatytöksi?

 

Vierailija
4/19 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäisenä alkaa miehellä mennä palikat kohdalleen kun ei hormoonit hakkaa koko ajan täysillä jokaisen naisen kohdalla vain pohtimaan panisiko.

Vierailija
5/19 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

54-vuotias ei minun silmissäni ole ikäloppu ukko, mutta sinä taidat luulet olevasi joku saatanan vaka vanha Väinämöinen jolla on paljonkin elämänviisautta.

Vierailija
6/19 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

54-vuotias ei minun silmissäni ole ikäloppu ukko, mutta sinä taidat luulet olevasi joku saatanan vaka vanha Väinämöinen jolla on paljonkin elämänviisautta.

Juuri kirjoittaneiden hissukkatyttöjen mittarilla 54-vuotias on varmasti ikäloppu ukko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman, olen nyt 68 v ja nainen. Suhtautuminen nuoriin tyttöihin ja poikiin on suojelevaa.

Vierailija
8/19 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympaattinen kirjoitus kaiken tän palstan kuran keskellä. Kiitos!

M46

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihana kun vanhemmat naiset työpaikalla kohtelee äidillisesti 

Vierailija
10/19 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäisenä alkaa miehellä mennä palikat kohdalleen kun ei hormoonit hakkaa koko ajan täysillä jokaisen naisen kohdalla vain pohtimaan panisiko.

Tämä. Muutenkin meininki tasaantuu. Isäni sanoi aikanaan että pappa muuttui vanhempana mukavammaksi, nuorempana se oli ollut koko ajan jotenkin kukkuinen. Minusta pappa oli aina huippu, mutta isä kiukutteli liikaa. Nyt kun isäni on pappa-iässä, hän on muuttunut mukavammaksi ja todella pitkäpinnaiseksi. Lapseni mielestä pappa on huippu. Niin se ikä meitä muuttaa. Ei kaikkia, mutta hyvin monia. Ja jos ihminen on luontaisesti älykäs, hän myös oppii iän mukana ja tajuaa että kaikki ei ole ihan siten kun nuorempana luuli. Toki leppoisuuteen monella vaikuttaa se että työura on tehty, velat maksettu ja saa vaan olla eikä tarvitse taistella joka päivä lyhennyksien ja äkillisten ylitöiden ja yöllä itkevien lasten takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset leppoisat vanhemmat naiset ja miehet on kivoja. Sain kerran aidon ruusun kun olin työharjottelussa vanhemmalta naiselta :D Muistain vieläkin

Vierailija
12/19 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi on jo aikuinen mutta kun kadulla tulee koululaisia tai pienempiä tulee aina niin lämmin olo kun muistelee millanen oma oli siinä iässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma lapsi on jo aikuinen mutta kun kadulla tulee koululaisia tai pienempiä tulee aina niin lämmin olo kun muistelee millanen oma oli siinä iässä.

Samoin minulla kun näkee kesätapahtumissa vielä pieniä lapsia.

Vierailija
14/19 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä 54-vuotias niljakas setämies puhut nuoresta naisesta halveksivasti ja haukut häntä hissukkatytöksi?

 

No minä olen keski-ikäinen hissukkanainen, enkä näe tuossa sanassa mitään vikaa. Koko ikäni olen itseäni sanonutkin hissukaksi tai nörtiksi. Jotkut meistä nyt vaan ovat hissukoita, ei voi mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman, olen nyt 68 v ja nainen. Suhtautuminen nuoriin tyttöihin ja poikiin on suojelevaa.

Minä olen 44-vuotias nainen, ja huomaan jo saman. Ei tulisi mieleenkään olla ilkeä tai muuten kiusata nuoria ihmisiä työpaikalla tai muuallakaan. Oma 19-vuotias on töissä, ja kuulemma ikäviä ikäisiäni naisia on töissä useampi. Voi kun heitä joskus jututtamaan pääsisin. 

Vierailija
16/19 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sympaattinen kirjoitus kaiken tän palstan kuran keskellä. Kiitos!

M46

Vieläpä kun pelkästä otsikosta odotti vähän toisenlaista tarinaa. Sellaista niljakasta.

Vierailija
17/19 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kypsällä iälläkin muistaa kiitolisuudella heitä, jotka jaksoivat opastaa töissä ystävällisesti ja hyvin, kun itse aloitti työelämää aikoinaan nuorena ja ujona.

Nyt haluaa sitten vuorostaan itse olla samanlainen työhön perehdyttäjä. Perehdyttää uusia (nuoria tai vanhoja) mahdollisimman hyvin ja rauhassa, ja varsinkin ettei tarvitse hetkeäkään epäröidä/pelätä kysyä mitään jos on epävarma jostain.

Kun perehdyttää uudet hyvin, se hyödyttää pidemmän päälle koko työyhteisöä.

Vierailija
18/19 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä silmiin katsominen tekee musta nykynuorison silmissä "niljakkaan". Ylimielisiä kersoja.

M56

Vierailija
19/19 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kostan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi