Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan nimi suvusta

Vierailija
21.06.2026 |

Onko täällä muita joiden sukulaiset koittavat pakottaa jonkun kuolleen omaisen nimeä uudelle sukupolvelle? Oma ukkini juuri kuoli ja nyt mummini keksi että meidän vauva voisi ottaa ukin nimen JORMA. En halua Jormaa enkä toista nimeä Kaleviakaan halua omalle vauvalle ja tästä nyt mummi tuohtunut..😅

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkikaa sukua pidemmälle, jos sieltä löytyisi joku kiva nimi, vaikka toiseksi nimeksi. Sitten voitte todeta, että tosiaan halusitte kunnioittaa suvun nimiä ja valitsitte sieltä nimen. Mutta se nyt ei sattunut olemaan Jorma tai Kalevi. Hyvällä säkällä se toivomanne nimi sattuu olemaan Jorman tai Kalevin isän tai isoisän nimi tms, ja voitte mummille selittää, että juuri Jorman vuoksi nimesitte hänen isänsä mukaan tms.

Mutta jos ei löydy kivaa nimeä, annatte vaan aivan muut nimet. Kyllä ne mummit pettymyksestään selviävät.

Vierailija
2/12 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu sukulaisille mitenkään se sun lapsesi nimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on nuorimmilla pappojensa nimet toisena nimenä, toki eivät ole mitään Jorma nimiä 

Vierailija
4/12 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on näköjään lukenut Iltapulun Juhannusjutun Jormasta 20 vee. Mieluummin Jorma kuin Veeti

Vierailija
5/12 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jorma on ihan normaali nimi. Nämä Eelit ja Eliakset ovat aivan hirveitä nimiä.

Vierailija
6/12 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukulaistyttö valitsee lapsen toiseksi nimeksi suvusta jonkun nimen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jorma on ihan normaali nimi. Nämä Eelit ja Eliakset ovat aivan hirveitä nimiä.

Vanhassa Testamentissa nämä eli ovat vanhoja juutalaisnimiä. Tulleet tänne kristinuskon kautta.

Vierailija
8/12 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla aika itsekkäitä sukulaisia kun kehtaavat ehdotella saati vaatia että heillä olisi oikeus nimetä lapsi. Missä junttilassa nuo sukulaiset oikein asuu? Välit poikki!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elihu = jumala ja tästä on tullut myös muoto Allahu.

Vierailija
10/12 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla aika itsekkäitä sukulaisia kun kehtaavat ehdotella saati vaatia että heillä olisi oikeus nimetä lapsi. Missä junttilassa nuo sukulaiset oikein asuu? Välit poikki!

Mietin ihan samaa. Suvuissamme (miehen ja minun) ei ole ketään pyhimystä vaan ihan ollaan tavallisia ihmisiä, mutta KUKAAN ei tulisi kummastakaan suvusta ehdottomaan - saati sitten painostamaan - minkään määrätyn nimen valintaa lapsillemme. En usko tähän aloitukseen. 
 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset


Jorma on suomalainen miehen etunimi, jonka taustalla on hepreankielinen nimi Jeremia.


Nimeksi voisi antaa esim.  Konsta Jeremias, Otso Jeremias, Juho Jeremias, Niilo Jeremias,

Anton Jeremias, Eemil Jeremias, Iisak Jeremias, Tuukka Jeremias, Teemu Jeremias, 

Otto Jeremias, Oiva Jeremias, Topi Jeremias, Iikka Jeremias…


Jori Ilkka, Jyri Ilkka…


Jormalle ovat nykypäivän ihmiset keksineet oman merkityksensä. Vanhimmat mummot eivät sitä välttämättä tiedä.

Miksi näillä palstoilla jatkuvasti sitä yritetään tyrkyttää, jos se ei enää kelpaa kenellekään nimeksi? Jorma-jutut eivät huvita ketään.

Vierailija
12/12 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä on nuorimmilla pappojensa nimet toisena nimenä, toki eivät ole mitään Jorma nimiä 

Meidänkin pojilla on pappojen nimet toisina niminä ja onneksi olivat perinteiset  suomalaiset nimet, mutta ei kuitenkaan tyyliä juhani, antero, kalevi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan