Suomen Uutiset: EK vaatii lisää maahanmuuttajia, mutta ei tiedä, mihin tulijat työllistyisivät
"Elinkeinoelämän keskusliitto (EK) haluaa lisätä maahanmuuttoa, mutta EK:n johtaja Ilkka Oksala ei kysyttäessä pysty nimeämään yhtään teollisuudenalaa, jossa työvoimapula on tällä hetkellä akuutti. Samaan aikaan Suomessa on arviolta satatuhatta työtöntä maahanmuuttajaa."
https://www.suomenuutiset.fi/elinkeinoelaman-keskusliitto-vaatii-lisaa-…
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukea ei saa, jos omistaa kesämökin tai asuntovaunun.
ihan oikein, ei ole muiden tehtävä kustantaa luksuselämää yksille
Paitsi tietenkin somaleille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukea ei saa, jos omistaa kesämökin tai asuntovaunun.
ihan oikein, ei ole muiden tehtävä kustantaa luksuselämää yksille
Paitsi tietenkin somaleille.
Somalihoitajat tekee kovasti töitä jotta suomalaisille riittää tukieuroja
Miksi suomalaiset työttömät eivät tee töitä, joihin haalitaan muualta tekijöitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukea ei saa, jos omistaa kesämökin tai asuntovaunun.
ihan oikein, ei ole muiden tehtävä kustantaa luksuselämää yksille
Paitsi tietenkin somaleille.
Somalihoitajat tekee kovasti töitä jotta suomalaisille riittää tukieuroja
Ja somalimiehet rika stavat toisella tavalla.
Do diin, kokoomus hakuaa ilmaiset orjat tänne. Sitä oon arvellut aina.
Suomessa on 300 000 suomalaista työtöntä. Eikö kannattaisi suomalaiset ottaa töihin ja vasta jos työpaikkoja tarvitaan lisää niin EHKÄ sitten vasta?
Mitenkähän tuo järjestetään nyt kun käytännössä Euroopan ICE -joukot perustetaan? Tästähän on nyt päätetty ja leirejä aletaan rakentamaan. Toistuu näköjään toisen maailmansodan konstit väestön karsimiseen, käytetään vain eri ihmisryhmää.
Persut vaan sitten toteuttamaan käskyä
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomalaiset työttömät eivät tee töitä, joihin haalitaan muualta tekijöitä?
Koska työnantajat eivät palkkaa suomalaisia jotka ovat tietoisia omista oikeuksistaan ja vaativat TES palkkaa.
Miksiköhän oli pakko survoa paikallinen sopiminen lakiin? Juu juu varmasti ihan sen takia että yrityksen suorastaan palavalla intohimolla haluaa maksaa suurempia palkkoja..
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomalaiset työttömät eivät tee töitä, joihin haalitaan muualta tekijöitä?
Miksi työnantajat eivät halaa maksaa normaalia palkkaa suomalaisille työntekijöille?
Ne haluavat vaihtaa suomalaiset halvempiin ulkolaisiin, joiden työehtoja voidaan polkea!!!!
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö tilastoa, mistä näkee kuinka kauan m a ah an m u u t ta aja keskimäärin asuu täällä? Thaimaalaiset marjanpoimijat sen kesän, muut vuoden-pari, kunnes kyllästyvät suomalaisiin.
Voin omasta kokemuksestani kyllä sanoa, että kyllästymisen tunne on ihan molemminpuolinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Putkonen neuvotteli persujen työelämäkysymyksistä hallitusneuvotteluissa. Pääneuvottelijana toimi Jani Mäkelä. Mitään ulkomaista työvoimaa vastaan ei heidän puoleltaan ilmennyt. Takki kääntyi kun hillotolppa kutsui.
Ja myöskään ay-liikkeen ja työehtojen tuhoaminen Arton kanssa ei ollut persuille ongelma.
Seuratkaa hyvät ihmiset tekoja eikä puheita.
Maamuja tarvitaan.
Pitämään työttömyys korkealla. Silloin myös palkat pysyy matalina.
Lisäämään kilpailua työpaikoista. Silloin palkat pysyy matalina.
Estämään työvoimapulan tuloa. Silloin palkat pysyy matalina.
Heikentämään Ammattiliittoja. Silloin palkat pysyy matalina.
"Hyvinvointialue palkkaa eläkkeelle jäävien sairaanhoitajien tilalle hoiva-avustajia, puolet pienempi palkka."
https://yle.fi/a/74-20186243