Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keisarinleikkaus maksaa yhteiskunnalle 10 000 e ja tavallinen synnytys 3000 e

Vierailija
24.04.2026 |

??

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nämä maksut tulisi kerätä suoraan synnyttäjiltä. 

se auttaisi sitä, että lapsia syntyisi hyviin koteihin, joissa vanhemmat kykenevät elättämään lapsensa ja vähentäisi lähiövuokralaisten holtitonta vauvatehtailua.

Nyt kai Suomeen toivottaisiin holtitonta vauvatehtailua kun väki uhkaavasti vähenee.

Ei ole varaa tehdä lapsia tähän kurjuuteen ja epävarmuuteen.   Ne ketkä toivoo niin niintehkööt itse!!!!

Ne lapset maksavat sinunkin eläkkeesi vai luulitko, että se menee nyt johonkin säästöpossuun odottelemaan. Ne jotka ei lapsia tee, heidän ei pitäisi eläkkeitä saada eikä yhteiskunnan tarvitse lapsettomien terveyskuluja maksaa.

Lapsettomat tekee kyllä huomattavasti pidempiä työuria koska lapsivapaita ei ole eikä jäädä kotiin hoitamaan sairaita lapsia, ovat eläkkeensä ansainneet. Osa lapsia saavista viettää helposti kymmenen vuottakin poissa työelämästä.

Vierailija
62/75 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi tieto sinulle, että sektiolla on moninkertainen hinta. Sitoohan se lääkärin ja leikkaussalin moneksi tunniksi. 

Moneksi tunniksi? 

Kyllä. Vai millaisella liukuhihnalla kuvittelit sektioita tehtävän?

Kyllä se aika liukuhihnahommaa on. Edellistä tuotiin ulos kun minua vietiin sisään. Seuraava oli jo käytävällä odottamassa kun minua vietiin ulos. 
Ei se tunteja kestä per sektio. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavuusleikkauksia tulisi vähentää roimasti.

Kerrothan mitä mukavaa keisarinleikkauksessa on?

Vierailija
64/75 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nämä maksut tulisi kerätä suoraan synnyttäjiltä. 

se auttaisi sitä, että lapsia syntyisi hyviin koteihin, joissa vanhemmat kykenevät elättämään lapsensa ja vähentäisi lähiövuokralaisten holtitonta vauvatehtailua.

Nyt kai Suomeen toivottaisiin holtitonta vauvatehtailua kun väki uhkaavasti vähenee.

Suomen väkiluku on ennätys lukemissa vaan vauvoja syntyy heikosti.

Vierailija
65/75 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavuusleikkauksia tulisi vähentää roimasti.

Kukaan täyspäinen ei silvo pilluaan mukavuussyistä. Järkijättöiset kyllä. Hehän poistattavatkin pillujaan, jne.

Vierailija
66/75 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi tieto sinulle, että sektiolla on moninkertainen hinta. Sitoohan se lääkärin ja leikkaussalin moneksi tunniksi. 

Moneksi tunniksi? 

Leikkaus itsessään on alle tunnin, mutta tuleehan siihen valmistelut päälle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/75 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku kuvittelee, että sektio on "mukavampi" kuin alatiesynnytys? Pakosta niitä tehdään. Minulle tehtiin suunniteltu sektio terveyssyistä. Sain siitä huolimatta raskausmyrkytyksen kouristuksia synnytyksen jälkeen ja jouduin teholle status epilepticus-tilassa. Vauva oli onneksi terve. Teholta päästyäni n. 1 vrk kuluttua lähdin kotiin vauvan kanssa. En tiedä kuka sen 4 vrk sektion jälkeen on keksinyt, minua kiellettiin lähtemästä, mutta osastolla oli tosi levotonta ja äitejä käytäväpaikoilla. Halusin kotiin rauhoittumaan, sillä synnytyskokemukseni oli traumaattinen ja karmea. Vielä kauheampi se oli viereiselle äidille, jonka vauva vammautui hapenpuutteen takia, kun sektiota ei tehty ajoissa.

Tehdään niitä myös mukavuussyistä, kun mammat eivät viitsi alakautta synnyttää.

Nyt on kyllä vahvaa mutuilua! Tiesitkö että noin 20% ensikertalaisten alatiesynnytyksistä päättyy sektioon ihan suunnittelematta. Näin meni meilläkin: alakautta olisin halunnut lapsen mutta kun ei vaan tullut ja alkoi vointi heiketä niin pakko oli leikata.

Mutta sektioita tehdään myös synnyttäjän pyynnöstä ilman lääketieteellistä syytä.

Synnytyspelko on ihan lääketieteellinen syy ja diagnoosi.

Et ole ainakaan mikään sote-alan tuntija, tai tietäisit tuonkin

Itsellä paha synnytyspelko muttei kukaan ottanut sitä vakavasti. 

Ylipäätään kätilöt ovat ylimielisiä ja tähän pitäisi saada nopeasti muutos.


Kätilöiksi varmaan haluavat ne natzeimmat tyypit.


Miksei tähän muuten puutu kukaan?  

Taas tämmönen mutu-ketju, kirjoittakaa jotain informatiivista välillä. Esim. tehdäänkö kaikissa synnytyssairaaloissa, vai onko keskitetty, ja mitä teet, jos tarve sektioon todetaan synnytyssalissa, lähdetäänkö kuskaamaan muualle, jne. Yksittäiset synnytyspelko-kommentit ketään kiinnosta. 

Vierailija
68/75 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on pointtisi?

Se haluaa tappaa syntyvät vauvat ja niiden äidit. Sen motiivi on misogynia. Se kokee, että naisia pitää rangaista seksistä, jota se ei saa. 

Se on vähä-älyinen äärioikeistolainen/venäläinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/75 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavuusleikkauksia tulisi vähentää roimasti.

Haista Vanhapiika  💩💩💩💩💩💩

Vierailija
70/75 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio pelastaa henkiä. Useimpia persuja ei olisi elossa ilman sitä, tai ainakaan toimintakykyisinä. Pitkittynyt synnytys lisää sikiön pysyviä hapenpuute- ja hermostovaurioita. 

Toki niitä lisää myös äidin alkoholismi. Katsokaa persujen naamoja: FAS.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/75 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on pointtisi?

Se haluaa tappaa syntyvät vauvat ja niiden äidit. Sen motiivi on misogynia. Se kokee, että naisia pitää rangaista seksistä, jota se ei saa. 

Se on vähä-älyinen äärioikeistolainen/venäläinen. 

Vasemmisto vihaa suomalaisten vauvoja. Oikeisto haluaa suomalaisten tekevän niitä. Olet väärässä idiootti. Taas kerran. 

Vierailija
72/75 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku kuvittelee, että sektio on "mukavampi" kuin alatiesynnytys? Pakosta niitä tehdään. Minulle tehtiin suunniteltu sektio terveyssyistä. Sain siitä huolimatta raskausmyrkytyksen kouristuksia synnytyksen jälkeen ja jouduin teholle status epilepticus-tilassa. Vauva oli onneksi terve. Teholta päästyäni n. 1 vrk kuluttua lähdin kotiin vauvan kanssa. En tiedä kuka sen 4 vrk sektion jälkeen on keksinyt, minua kiellettiin lähtemästä, mutta osastolla oli tosi levotonta ja äitejä käytäväpaikoilla. Halusin kotiin rauhoittumaan, sillä synnytyskokemukseni oli traumaattinen ja karmea. Vielä kauheampi se oli viereiselle äidille, jonka vauva vammautui hapenpuutteen takia, kun sektiota ei tehty ajoissa.

Tehdään niitä myös mukavuussyistä, kun mammat eivät viitsi alakautta synnyttää.

Nyt on kyllä vahvaa mutuilua! Tiesitkö että noin 20% ensikertalaisten alatiesynnytyksistä päättyy sektioon ihan suunnittelematta. Näin meni meilläkin: alakautta olisin halunnut lapsen mutta kun ei vaan tullut ja alkoi vointi heiketä niin pakko oli leikata.

Mutta sektioita tehdään myös synnyttäjän pyynnöstä ilman lääketieteellistä syytä.

Synnytyspelko on ihan lääketieteellinen syy ja diagnoosi.

Et ole ainakaan mikään sote-alan tuntija, tai tietäisit tuonkin

Kummallista on että synnytyspelko ei koske sektiota, missä on todella suuret riskit... 

Kummalista sinun tyhmyytesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/75 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa näistä kustannuksista julkisella sektorilla on pelkästään laskennallisia. Toki sellaisena käyttökelpoisia propagandan materiaaliksi. Kun se henkilöstö joka tapauksessa on työvuorossa, ja se leikkaussali joka tapauksessa on rakennettu ja varusteltu, niin kustannus on aivan se sama, tekeekö henkilökunta aktiivisesti työtään, vai onko stand by, juoruilemassa, juomassa kahvia tai surffaa netissä tai omakannassa kaivelemassa tuttavien ja julkkisten potilastietoja. Kustannus on ihan se sama. 

Vierailija
74/75 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nämä maksut tulisi kerätä suoraan synnyttäjiltä. 

se auttaisi sitä, että lapsia syntyisi hyviin koteihin, joissa vanhemmat kykenevät elättämään lapsensa ja vähentäisi lähiövuokralaisten holtitonta vauvatehtailua.

Nyt kai Suomeen toivottaisiin holtitonta vauvatehtailua kun väki uhkaavasti vähenee.

Purra leikkasi orpon kyljessä meidät köyhyyteen . Ei ole varaa tehdä lapsia.......Persut voivat tehdä lapsia tähän köyhyyteen niin paljon kun perse kestää.  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/75 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehet synnyttäisivät niin kaikki vaatisivat sektiota eikä kustannuksista puhuttaisi mitään. Miksi naisten täytyy aina synnyttää halvasti, puhkua monta tuntia kivuissa ja revetä vielä. 

Mä en ymmärrä tätä miesten arvostelua, kyllä miehetkin kokee elämässä kipuja, sairastuvat syöpään yms. ihan samoin kuin naiset, eivätkä saa mitään erityiskohtelua. 

Miehet saavat nimenomaan parempaa kohtelua terveydenhuollossa. Asiasta on tehty monia tutkimuksia, joissa on todettu että esimerkiksi miesten syövät ja sydänsairaudet ym. todetaan aiemmin ja hoidetaan tehokkaammin kuin naisten, miehet saavat paljon tehokkaampaa kivunlievitystä kipuihinsa kuin naiset ja naisten kipua puolestaan vähätellään. Etenkin naisten gynekologisia vaivoja alidiagnosoidaan ja moni kärsii vaivoista vuosikausia ilman hoitoa.

Siis Suomessa. Toisaalta onhan tuo miehen värkki hieman yksinkertaisempi kuin naisen.

Kyllä tuo on ihan yleismaailmallinen ilmiö valitettavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan