Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 35v ja en usko että enää työllistyn

Vierailija
02.06.2026 |

Oma ala ei työllistä. Kukaan ei kerro mitä alaa pitää alkaa lukea. Uravalmentaja ei osannut auttaa. Työvoimapalvelut ei auta.

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja työttömiä syrjitään työhaussa. Itetaan mieluummin joku joka vaihtaa paikkaa.

Vierailija
102/117 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa tekemään sisältöä onlyfanssiin. Siellä raha liikkuu ja vähän muukin;)
T:Sonja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet nuori. Ei ole mitään syytä nyt.

En ole vaan pian keski-ikäinen

Siltä se varmasti tuntuu (ettet ole nuori) ja tilastollisesti lähestyt keski-ikää - mutta näin reilu 50-vuotiaana voin sanoa että sinä olet vielä nuori ja elämä(ä) edessä vaikka kuinka.

Vierailija
104/117 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet nuori. Ei ole mitään syytä nyt.

En ole vaan pian keski-ikäinen

Siltä se varmasti tuntuu (ettet ole nuori) ja tilastollisesti lähestyt keski-ikää - mutta näin reilu 50-vuotiaana voin sanoa että sinä olet vielä nuori ja elämä(ä) edessä vaikka kuinka.

Mua masentaa ajatellakin että työttömänä pitäisi kituuttaa vielä 30 vuotta. Eli kovin itseäni piristä tuo keski-ikäisen "nuoruus".

-sivusta

Vierailija
105/117 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloittaja kokeillut mennä töihin?

Monet sanovat, että pitää vain mennä töihin vaikka risusavottaan.

Vierailija
106/117 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

CNC koneistajille on kuulemma edelleen hyvin töitä ja tulevaisuudessa vielä enemmän kun porukkaa eläköityy koko ajan. Ainoa miinus on että työt on yleensä jossain hevonpersiissä. Muutenkin teollisuus vetää jopa tällä hetkellä hyvin. Eli siltä saralta joku koulutus, voi olla myös työvoimakoulutus. 

Vaikka sanotaan ettei Suomessa ole enää teollisuutta mutta kyllä sitä on ja näin huonona aikanakin töitä löytyy. On mahdollista löytää töitä myös ilman alan koulutusta. Esimerkiksi Ocmetic rekryää vähän väliä uuteen tehtaaseen työntekijöitä. Vantaa. Miinuspuolena on se että työ on raskasta, yleensä vuorotyötä ja moni firma rekrytoi vuokrafirman kautta. Palkka ei ehkä päätä huimaa mutta kyllä sillä hyvin elää. Oma asunto, auto, ulkomaanreissujajne. Vapaa-aika on omaa aikaa, työt ei seuraa mukana. Siinä saa hyvin harrasteltua vaikka pitsinnypläystä omaksi iloksi ja myytäväksi. Toki voi lähteä opiskelemaan vaikka tilkkariksi jos jaksaa pilkkua viilata. Aika hyvä taitaa heilläkin olla työtilanne. Ja kun ei ole voi tehdä kirjanpitäjän hommia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/117 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et osaa itse auttaa itseäsi? Miksi ulkoistat elämäsi? Eihän kukaan muu tunne sinua yhtä hyvin kuin sinä eikä tiedä mistä olet kiinnostunut, mitä osaat tai haluat tehdä.

35-vuotiaalla ei jumalauta ole varaa sanoa noin.

Minä täytin toissa päivänä 67 ja aion nyt lopettaa työnteon.

eI minua kiinnosta kuin taide ja se ei työllistä

Töissä voi käydä myös rahan takia, ei sen niin kauheasti tarvitse kiinnostaa. Itsellä kivat työkaverit ja joustavat työajat kompensoi epäkiinnostavaa työn sisältöä. 

Vierailija
108/117 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaatioasentaja, robotiikka, nämä tulevat nousemaan tekoälyn käytön lisääntyessä. Myös kylmälaiteasentajia tarvitaan lisää. Sähkö/automaatioasentajan perustutkinto on hyvä alku. Sähköautoasentaja/korjaaja on sekin tulevaisuuden ala. Niihin akkuihin kun ei ole koskeminen jollei tiedä mitä tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/117 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaan se on saada mitään aikaa kun mitään ei itse halua tehdä kun kaikki vaaditaan muilta valmiina. Mikään ei estä sinua tutkimasta aloja ja miettimästä itse asioita mutta kun asenne on juuri tuo että vaadin kaiken muilta kun en itse jaksa mitään tehdä niin et sinä mitään voi saavuttaakkaan. Sinä olet itse vastuussa eikä kukaan muu

Vierailija
110/117 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuakaan kiinnosta työ jossa minä käyn, mutta silti minä siellä käyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/117 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat kyllä olla melko iäkäs. Työantajat ottavat nykyään lähinnä omia sukulaisia töihin.

Vierailija
112/117 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taide ei työllistä, mutta jos yrittää työttömänä myydä omaa taidettaan, ja jää siitä kiinni, menettää työttömyystuet, vaikka ei olisi mitään onnistunut myymäänkään.

Siksi opiskelin yli viisikymppisenä ammatin, jossa voisin työllistyä, mutta työt eivät tule kotiin eikä vapaa-ajalle. Tällaisessa työssä saan vapauden tehdä taidetta vapaa-ajallani.

Suosittelen AP:lle, että ota nyt ihan rauhallisesti. Miettimään, mikä työ olisi sellainen, jota voisit tehdä ihan vain siksi, että saat rahaa elämiseen, mutta jättäisi elämääsi tilaa mielekkäällekin tekemiselle. Taidetta voi sitten tehdä harrastuksena, ja myydäkin, jos ostajia löytyy.

No oishan niitä varmaan joitain, mutta juttelin jo tästä uravalmentajani kanssa, ne alat mitkä voisi edes vähän kiinnostaa niin niissä huono työllisyys. sanoin hänelle suoraan, että opiskelen vain alaa jossa sitten varma mahdollisuus työllistyä, ja hän ei tuntunut tajuavan tätä. 

Kaivinkonekuski ja isännöitsijä ainakin työllistäviä ammatteja tällä hetkellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/117 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minuakaan kiinnosta työ jossa minä käyn, mutta silti minä siellä käyn.

Monille työttömille kelpaisi työ mikä ei kiinnosta. 99% hakemuksistani on paikkoihin, jotka eivät kiinnosta eikä koulutusta ole. Oman alan töitä on ehkä 1 paikka kuukaudessa, joskus 2. Niihin on kuitenkin runsaasti hakijoita. Aukot CV.ssä ei auta, vaikka en olekaan toimeton sohvalla makaaja. Teen ajallani kaikenlaista, mutta ei siitä rahaa saa.

Vierailija
114/117 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Automaatioasentaja, robotiikka, nämä tulevat nousemaan tekoälyn käytön lisääntyessä. Myös kylmälaiteasentajia tarvitaan lisää. Sähkö/automaatioasentajan perustutkinto on hyvä alku. Sähköautoasentaja/korjaaja on sekin tulevaisuuden ala. Niihin akkuihin kun ei ole koskeminen jollei tiedä mitä tekee.

Mites hyvin naiset pärjäävät rekryssä? Entä kun miehet valittavat että naiset ryntäävät niiden aloille? Ei voi voittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
115/117 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja en...p.o. enkä.

Vierailija
116/117 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi nostaa tätä keskustelua, jos tulisi vielä samanlaisia kokemuksia ja fiiliksiä. Lohduttavaa lukea.

Vierailija
117/117 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 vuotias vastavalmistunut on ainakin liian vanha työelämään tekniikan alalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi