Oletko vauvasuu? Mitä kaikkia yleisimpiä ruokia et pysty syömään?
Itse en keksi yhtään, paitsi joku kesäkeitto mutta tuskin sekään kovin yleinen enää nykypäivänä on. Kaikki on lopulta kiinni siitä onko ruoka valmistettu ja maustettu oikein.
Kommentit (36)
Olen kaikkiruokainen, enkä yleensäkkään nyrpistele ruualle ( kotona opetettu), mutta vapaaehtoisesti en valitse pinaattikeittoa, tiedän satoja paremman makuisia ruokia.
Vierailija kirjoitti:
En ole vauvasuu ja syön melkein kaikkea. Syömättä jää sisäelimet ja babykalmarit. Etanoistakaan en vain opi tykkäämään, vaikka yritän aina vähän maistaa.
Olen syönyt etanoita, muistaakseni maistui hyviltä. Mutta en kyllä enää uskaltaisi syödä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vauvasuu ja syön melkein kaikkea. Syömättä jää sisäelimet ja babykalmarit. Etanoistakaan en vain opi tykkäämään, vaikka yritän aina vähän maistaa.
Olen syönyt etanoita, muistaakseni maistui hyviltä. Mutta en kyllä enää uskaltaisi syödä :D
Minä käyn joka vuosi Ranskassa, missä mieheni tilaa etanoita. Näin on menty 20 vuotta ja aineen maistuvat minun suuhuni pahalta.
Tofu
Kesäkeitto
Maksakastike
Makaronilaatikko
Sianlihakastike
Siskonmakkarasoppa
Etana itse ei maistu oikein millekään vaan se maku tulee mausteista. Itse tykkään valkosipulietanoista.
Minua ällöttää kaikki rasvaiset ruuat, en pysty syömään joulukinkusta sitä ihraa tai jotain oikein rasvaista grillimakkaraa ja majoneesi ei mene alas ollenkaan.
Kaalikääryleet,siskonmakkarakeitto, silakat, janssonkinkiusaus,kesäkeitto. Kaikissa noissa on vastenmielinen suutuntuma,kalassa ruotoja vaikka aina hoetaan ettei pientä ruotoa muka huomaa ja siskonmakkararakeitto suorastaan oksettavan näköinen.
Ja olen 50vuotias eli tuskin enää "opin syömään".
Vierailija kirjoitti:
Silakoita, sushia, silliä, muikkuja, maksaa tai muita sisäelimiä.
Tämä olisi voinut olla minun vastaukseni! Loimulohta lukuunottamatta ein syö kalaa missään muodossa, sisäelimiä en myöskään.
Oikein valmistettu kesäkeitto on hyvää! Tuoreet kesävihannekset al dentenä, ai että!
Se ei tosiaankaan sovi suurtalousversioksi pakastevihanneksista. Tulee ylikypsää mössöä, kamalaa.
Kalat ja muut merielävät (kaikki paitsi kalapuikot), sushi, bbq, sienet, munakoiso, maksa (paitsi maksalaatikko ja maksamakkara), keitot (paitsi kana-, pinaattikeitto tai tomaattikeitto), homejuusto, kaikki makkarat ja nakit, tofu ja muut korvikevalmisteet. Varmaan jotain jäi, en kaikkea nyt muista.
En syö pizzaa, pastaa ja hampurilaisia. Niistä tulee vain raskas ja ähky olo.
Kanansiivet, meetvursti, suolakurkku, makaronilaatikko, kokolihapihvit, raaka liha. Melkein kaikki muu uppoaa.
Itseasiassa melkein kaikki on kelpaamatta.
Helpompi listata mitä suostun syömään eli perunaa, jauhelihaa, kananmunia, valkosipuli ainoana vihanneksenä tai salaatti/hedelmänä ja joitai muita.
eteenkin tomaatt on inhottavan makuisia, kahvia en siedä
Graavi- ja kylmäsavukala on ällöä.
En ole vauvasuu ja syön melkein kaikkea. Syömättä jää sisäelimet ja babykalmarit. Etanoistakaan en vain opi tykkäämään, vaikka yritän aina vähän maistaa.