Oletko vauvasuu? Mitä kaikkia yleisimpiä ruokia et pysty syömään?
Itse en keksi yhtään, paitsi joku kesäkeitto mutta tuskin sekään kovin yleinen enää nykypäivänä on. Kaikki on lopulta kiinni siitä onko ruoka valmistettu ja maustettu oikein.
Kommentit (28)
Silakoita, sushia, silliä, muikkuja, maksaa tai muita sisäelimiä.
En ole vauvasuu, mutta nyt reilu nelikybäsenä vatsa ei kestä enää kaikkia ruoka-aineita niinkuin ennen. Vaimoni taas on aivan karmean nirso wauwa. Tykkää lähinnä itse tekemästään ja suklaasta ja jaffasta
varmaan joku surströmming tai vahvimmat chilit...
kesäkeitto taas on herkkuva!
Mä olen nirso vauvasuu, eikä se mun elämää haittaa millään tavalla. En syö homejuustoja, sisäelimiä missään muodossa, silliä, silakkaruokia, kesäkeittoa.
Valmis kalapulla oli hyviä, kun tupakoi.
Ne on pahoja, kun ei tupakoi.
Näitä vastaavia on melko paljon... pitäisi vetää rööki ensin.
Vierailija kirjoitti:
Kesäkeitto, pinaattikeitto, maksalaatikko, bbq-maustetut ruoat.
Nuo kolme ensimmäistä ja kananmuna. Kyllä, olen vauvasuu. M52
Kaikki ruoat joissa on sianlihaa 🤮
Kaikki kalaruoat paitsi lohi 🤢
Makaronilaatikko 🤮
Kaikki kastikkeet joissa on jauhoja 🤢
Keitetyt perunat 🤮
Hassu vertaus, oman kokemuksen mukaan vauvat syö kaikkea ja nirsoilut tulee myöhemmin.
Munakas/keitetty kananmuna/oikeastaan kaikki ruoat joissa on kananmunaa.
Pinaattikeitto, maksa ruoat, äyriäiset ja sushi.
Syön, mutta en tykkää mistään leivitetyistä pihveistä tai kalasta. Uunilohi ylivoimaisempi kuin joku leivitetty kuha! Ja wienerleikkeistä en pidä. Kalapuikot myöskin ei, ei, ei.
Sitten en pidä täyteperunoista, taaskin, jos niissä on joku kuori ja vaikka juustotäyte. Tuntuu, etteivät lopulta maistu edes millekään.
Makkaroita en juurikaan syö, ei ole herkkua minulle. Tosin eivät ne ole vastenmielisiäkään.
Sisäelimiä en uskalla edes maistaa. Tulee automaattisesti sanasta mieleen munuainen, joka on täynnä, ja sitten kun siihen puraisisi, neste räiskyisi ympäriinsä, varmaan makukin vastemielinen. Joo, ei.
Pystyn syömään kaikkea, mutta en pidä kesäkeitosta, maksalaatikosta, veriletuista, kaalilaatikosta enkä runsaasti ehtaa läskiä sisältävistä tai kovin chilipitoisista ruuista. Mutta jos on nälkä, en nyrpistele nenääni.
Vierailija kirjoitti:
Syön, mutta en tykkää mistään leivitetyistä pihveistä tai kalasta. Uunilohi ylivoimaisempi kuin joku leivitetty kuha! Ja wienerleikkeistä en pidä. Kalapuikot myöskin ei, ei, ei.
Sitten en pidä täyteperunoista, taaskin, jos niissä on joku kuori ja vaikka juustotäyte. Tuntuu, etteivät lopulta maistu edes millekään.
Makkaroita en juurikaan syö, ei ole herkkua minulle. Tosin eivät ne ole vastenmielisiäkään.
Sisäelimiä en uskalla edes maistaa. Tulee automaattisesti sanasta mieleen munuainen, joka on täynnä, ja sitten kun siihen puraisisi, neste räiskyisi ympäriinsä, varmaan makukin vastemielinen. Joo, ei.
Unohdin myös mainita, majoneesit! Aiolit, yms. Dipit kuitenkin ok.
Kyllä syön jos on ruuan joukossa, mutta itse en oikein osaa käyttää maustamiseen. Ällöttävää jos jossakin on kuitenkin liikaa majoneesia. En tiedä 😖
Vierailija kirjoitti:
En syö kaalilaatikkoa ja maksaa
Kaalilaatikko on tyyliin parasta mitä ihminen voi syödä.
Kesäkeitto, pinaattikeitto, maksalaatikko, bbq-maustetut ruoat.