Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt jyrähtää valtiovarainministeri Purra: Valtiovarainministeriö valehtelee! Oppositio ei esitä vaihtoehtoa! Minä puhun brutosta!

Vierailija
09.06.2026 |

Alijäämätavoitteensa saavuttaakseen hallituksen on sanottu tehneen 10 miljardilla eurolla sopeutusta ja myöhemmin on puhuttu 6,5 miljardin euron summasta.

Kummastelun taustalla on se, että valtiovarainministeriö on tuoreessa viimekuisessa lausunnossaan eduskunnan valtiovarainvaliokunnalle todennut, että vaalikauden loppuun mennessä hallitus on sopeuttanut taloutta todellisuudessa 2,8 miljardilla tai 4 miljardilla eurolla tarkastelukriteereistä riippuen.

– Ja juuri tähän minä viittasin, että teille ei tunnu olevan selvää, mikä on brutto- ja nettosopeutuksen ero, Purra näki.

 

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/14b505f8-3f88-443e-9c56-b7f6d6eef…

 

Rautaista talousosaamista. Taas kerran.

 

 

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä saisin 100 euroa joka kerta kun luen tai näen ruudulta kuinka hoetaan "mitkä ne opposition vaihtoehdot on" vaikka vaihtoehtoja on esitetty pilvin pimein, niin voisin maksaa itse koko Suomen valtion velan pois.

Jokainen suuri hallituspuolue on vuorollaa ollut sekä hallituksessa, että oppositiossa viimeisen 20 vuoden ajan ja kokoajan menee enemmän perseelleen. Eli mikään ei muutu. Ainoastaan valehtelijat.

KEPU,KOK,PS Suomen tilanne oli kohtuullisen hyvä,tulot ja menot suunnilleen tasapainossa Sipilän hallitus mutta sitten remmiin pääsi Rinteen-Marinin vasemmisto hallitus tulokset näkyvät vielä seuraavat 20-vuotta.

Sipilän hallitus aloitti tämän vastakkainasettelun työnantajan ja työntekijöiden välillä. Siitä lähtien työelämä on muuttunut sellaiseksi, että työntekijöitä vaan halveksitaan. Kummallista juttua alettu keksimään, että kunnollista työvoimaa ei muka saa ja työllistäminen kamalaa riskipeliä, kun työntekijät on pelkkiä lusmuilijoita jne. Miten kummassa yks kaks työntekijöistä tuli vaan rasite työnantajille. Niin kait se johtuu siitä, että heille pitää maksaa palkkaa 🤔 Suomessa ei ole edes mitkään isot palkat paitsi johonkin kehitysmaahan verrattuna.

Sipilä koijasi valtiota yritysjärjestelyillä ja rikastui miljoonilla. Hän oli taitava hyödyntämään asemaansa pääministerinä.

Vierailija
42/52 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä saisin 100 euroa joka kerta kun luen tai näen ruudulta kuinka hoetaan "mitkä ne opposition vaihtoehdot on" vaikka vaihtoehtoja on esitetty pilvin pimein, niin voisin maksaa itse koko Suomen valtion velan pois.

Jokainen suuri hallituspuolue on vuorollaa ollut sekä hallituksessa, että oppositiossa viimeisen 20 vuoden ajan ja kokoajan menee enemmän perseelleen. Eli mikään ei muutu. Ainoastaan valehtelijat.

KEPU,KOK,PS Suomen tilanne oli kohtuullisen hyvä,tulot ja menot suunnilleen tasapainossa Sipilän hallitus mutta sitten remmiin pääsi Rinteen-Marinin vasemmisto hallitus tulokset näkyvät vielä seuraavat 20-vuotta.

Sipilän hallitus aloitti tämän vastakkainasettelun työnantajan ja työntekijöiden välillä. Siitä lähtien työelämä on muuttunut sellaiseksi, että työntekijöitä vaan halveksitaan. Kummallista juttua alettu keksimään, että kunnollista työvoimaa ei muka saa ja työllistäminen kamalaa riskipeliä, kun työntekijät on pelkkiä lusmuilijoita jne. Miten kummassa yks kaks työntekijöistä tuli vaan rasite työnantajille. Niin kait se johtuu siitä, että heille pitää maksaa palkkaa 🤔 Suomessa ei ole edes mitkään isot palkat paitsi johonkin kehitysmaahan verrattuna.

Sipilä koijasi valtiota yritysjärjestelyillä ja rikastui miljoonilla. Hän oli taitava hyödyntämään asemaansa pääministerinä.

Tuomiolle pitäisi viedä ja korvaamaan kansalle kaikki huijaukset. Äijä oli ihan ihme kiukuttelija, jos ei tehty hänen haluamallaan tavalla. Heti uhkasi lentää Saulin luo eroamaan, käytti vaan näitä temppuja hyväkseen, jotta muut  suostuis herran vaatimuksiin. Alkoi muistuttaa jo diktaatoria oikkuineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä hallitus on sotkenut kaikki faktat aivan täysin. Valtiovarainministeri ei puhu ministeriönsä luvuista vaan keksii omat sopivammat: työministeri ei käytä työministerin lukuja vaan Tilastokeskuksen puhelinhaastatteluja, samoin pääministeri ei luota valtiovarainministeriön, valtiokonttorin tai Suomen Pankin tilastoihin vaan Nordean ennusteisiin.

Koska on itse Nordean asiakas?

Vierailija
44/52 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ps kansanedustaja ei pääse enää ensi keväänä eduskuntaan ja sama kokoomuksella.

Vierailija
45/52 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä saisin 100 euroa joka kerta kun luen tai näen ruudulta kuinka hoetaan "mitkä ne opposition vaihtoehdot on" vaikka vaihtoehtoja on esitetty pilvin pimein, niin voisin maksaa itse koko Suomen valtion velan pois.

Jokainen suuri hallituspuolue on vuorollaa ollut sekä hallituksessa, että oppositiossa viimeisen 20 vuoden ajan ja kokoajan menee enemmän perseelleen. Eli mikään ei muutu. Ainoastaan valehtelijat.

KEPU,KOK,PS Suomen tilanne oli kohtuullisen hyvä,tulot ja menot suunnilleen tasapainossa Sipilän hallitus mutta sitten remmiin pääsi Rinteen-Marinin vasemmisto hallitus tulokset näkyvät vielä seuraavat 20-vuotta.

Sipilän hallitus aloitti tämän vastakkainasettelun työnantajan ja työntekijöiden välillä. Siitä lähtien työelämä on muuttunut sellaiseksi, että työntekijöitä vaan halveksitaan. Kummallista juttua alettu keksimään, että kunnollista työvoimaa ei muka saa ja työllistäminen kamalaa riskipeliä, kun työntekijät on pelkkiä lusmuilijoita jne. Miten kummassa yks kaks työntekijöistä tuli vaan rasite työnantajille. Niin kait se johtuu siitä, että heille pitää maksaa palkkaa 🤔 Suomessa ei ole edes mitkään isot palkat paitsi johonkin kehitysmaahan verrattuna.

Sipilä koijasi valtiota yritysjärjestelyillä ja rikastui miljoonilla. Hän oli taitava hyödyntämään asemaansa pääministerinä.

Miksi tätä ei tutkittu? Kai Suomessa oli vielä tuohon aikaan toimielimiä, jotka valvoo ettei tällaista pääse tapahtumaan?

Vierailija
46/52 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä saisin 100 euroa joka kerta kun luen tai näen ruudulta kuinka hoetaan "mitkä ne opposition vaihtoehdot on" vaikka vaihtoehtoja on esitetty pilvin pimein, niin voisin maksaa itse koko Suomen valtion velan pois.

Jokainen suuri hallituspuolue on vuorollaa ollut sekä hallituksessa, että oppositiossa viimeisen 20 vuoden ajan ja kokoajan menee enemmän perseelleen. Eli mikään ei muutu. Ainoastaan valehtelijat.

KEPU,KOK,PS Suomen tilanne oli kohtuullisen hyvä,tulot ja menot suunnilleen tasapainossa Sipilän hallitus mutta sitten remmiin pääsi Rinteen-Marinin vasemmisto hallitus tulokset näkyvät vielä seuraavat 20-vuotta.

Sipilän hallitus aloitti tämän vastakkainasettelun työnantajan ja työntekijöiden välillä. Siitä lähtien työelämä on muuttunut sellaiseksi, että työntekijöitä vaan halveksitaan. Kummallista juttua alettu keksimään, että kunnollista työvoimaa ei muka saa ja työllistäminen kamalaa riskipeliä, kun työntekijät on pelkkiä lusmuilijoita jne. Miten kummassa yks kaks työntekijöistä tuli vaan rasite työnantajille. Niin kait se johtuu siitä, että heille pitää maksaa palkkaa 🤔 Suomessa ei ole edes mitkään isot palkat paitsi johonkin kehitysmaahan verrattuna.

Sipilä koijasi valtiota yritysjärjestelyillä ja rikastui miljoonilla. Hän oli taitava hyödyntämään asemaansa pääministerinä.

Miksi tätä ei tutkittu? Kai Suomessa oli vielä tuohon aikaan toimielimiä, jotka valvoo ettei tällaista pääse tapahtumaan?

Korruptio on niin syvällä että pahakin suhmurointi ei täytä rikoksen tunnusmerkkejä. Voi sanoa että laillisesti rikkovat lakia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/52 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin pahinta, kun tämä hallitus valittiin, mutta tämä on ylittänyt kaikki pelkoni moninkertaisesti. Ja tuntuu, että joka päivä kun avaa lehden niin aina jotain vielä hirveämpää mitä ei osannut edes ajatella. 

Vierailija
48/52 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ce7ee38d-b892-47a8-b014-6844b69bc…

 

Valtiovarainministeriön Mika Niemelä on kasvattanut seksikkään kesäparran. Kertoo ohimenne, että valtiovarainministeri valeht...puhuu vääristä luvuista.

 

"– Jos muutokset sosiaaliturvamaksuissa huomioidaan, pienenee päätösperäisten toimien julkista taloutta vuonna 2027 vahvistava vaikutus julkisen talouden suunnitelmassa arvioidun mukaisesti noin 2,8 miljardiin euroon, Niemelä kirjoittaa."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/52 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi paljon olennaisempaa puhua siitä, mitä vaikutuksia näillä leikkauksilla on ollut. Nyt siis puhutaan 2,8 miljardin sopeutuksesta ja niiden seurauksena verotuotot on tippuneet 3 miljardia, eli näistä leikkauksista on ollut enemmän haittaa kuin hyötyä. Todellista hölmöläisten touhua nämä Purran hallituksen toilailut.

Vierailija
50/52 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunka rautaista talousosaamista sitten koko ikänsä valtiontuilla loisineelta työnvälttälijöiden kuningattarelta voi odottaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/52 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuunka rautaista talousosaamista sitten koko ikänsä valtiontuilla loisineelta työnvälttälijöiden kuningattarelta voi odottaa...

Tulokset puhuvat puolestaan... 😒

Vierailija
52/52 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista ettei tuossa uutisessa näytä olevan kommenttikenttää ollenkaan? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän