HS: Suuri työttömyys ei hellitä
Työ- ja elinkeinoministeriön tiistaina julkaistun ennusteen mukaan Suomen työttömyys pysyy suurena vielä pitkään.
Työmarkkinat | Ennuste: Suuri työttömyys ei hellitä
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hätää, työttömyyden suurin kasvu on osunut yli 60-vuotiaisiin. Heidän poistuessaan eläkkeelle tilastot kaunistuvat.. kai?
61v ja valmis siirtymään eläkkeelle. Annan ilomielin pienipalkkaisen määräaikaisen työni nuoremmille. Missäs voi ilmoittautua vapaaehtoiseksi?
Sama täällä, syksyllä 61v synttärit. Ensin ansiosidonnaiselle ja siitä yleistuen kautta eläkkeelle heti kun pätkä päättyy. Tehkööt nuoremmat jos kykenväyt. Suurimmalle osalle vaikuttas jo töihin herääminen olevan liian haastavaa.
Ajattelen että mulla olisi edelleen työkokemuksen ja koulutuksen kautta annettavaa mutta työnantajat on eri mieltä.
Muista OVE.
Olin aamupäivän töissä tänään. Alkoi sataa niin työpäivä loppui ei voi maalata enää. Huomisesta alkaen on hyvää keliä ja menen taas pimeisiin töihin. Maalaan yhtä kesämökkiä yhdelle pariskunnalle. Ne maksaa käteisellä.
Talouskasvut jäävät näkemättä, kun arkadianmäen sirkuksessa on kiire tehtailla m a a n p e t o k s i a, jotka peitellään kohta s o d a l l a.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan oravanpyörässä, eli talous alkaa elpyä, mutta samaan aikaa on vaarana eläkkeiden leikkaukset, jolloin ihmiset eivät tietenkään jää eläkkeelle normi ikäsinä vaan jatkavat työsuhdetta, jotta eläke kasvaa hurjan kokoiseksi josta sitten on vara vaikka vähän leikata. Näin olleen uusia työpaikkoja ei avaudu kun ei tule työnkiertoa ja samaan aikaan tekoäly vähentää joka tapauksessa työpaikkoja.
HURJAN KOKOISIKSI? Tuo kirjoitus on poliittista propagandaa. Kannattaa nyt näinä aikoina olla tarkkana median ja näiden kirjoittajien kanssa koska tietäen eläkkeiden tason ja millaisista lisätuloista on kyse niin nämä tulot ei ole korkeat edes työssäkäynnin kanssa.
Mä en ymmärrä, miksi eläkeläisiltä ei leikata mitään. Heillä on elämä takanaan ja he myös kuluttavat kaikkein eniten terveyspalveluja. Heillä on ollut myös paljon paremmat työmahdollisuudet kuin nykynuorilla. Tekoäly vie myös paljon työpaikkoja ja Suomen talous ei kasva, joten siksikään työtä ei ole. Nykyeläkeläiset roikkuvat töissä pitkään ahneuttaan, vaikka olisi vara hellittää jo, ja tarjota työtä nuoremmille. Monet nykyeläkeisistä jäävät takuulla Suomen vauraimmaksi sukupolveksi.
Vierailija kirjoitti:
Taloussanomat: "TEM: Työttömyyden syynä ikäihmiset työpaikoilla"
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012014807.html
Mitä huttua nyt taas! Puhutaan eläkeiän nostosta ja samalla valitetaan työintoisista senioreista. Tuntuu, että he ovat usein niitä parhaita työntekijöitä muutenkin verrattuna nuorempiin.
Ja artikkelissa puhutaan ikäihmisistä yli 50 vuotiaat. Joutaisivat saada sakot kirjoittelusta.
Olen 50-vuotias. Eläkeikään on noin 20 vuotta. Ja puhutaan, että jo minun ikäisiä ikäsyrjitään eikä töitä löydy, jos jää työttömäksi. Mitäs me tehdään sitten 20 vuotta. Työhaluja kyllä on ja hyvä kunto. Sekä aikaa. Lapset on monilla aikuisia tai melkein aikuisia.
Uskikset ja muut tiedevastaiset tekemässä politiikkaa eihän siitä hyvä voi tulla
Vierailija kirjoitti:
Olen 50-vuotias. Eläkeikään on noin 20 vuotta. Ja puhutaan, että jo minun ikäisiä ikäsyrjitään eikä töitä löydy, jos jää työttömäksi. Mitäs me tehdään sitten 20 vuotta. Työhaluja kyllä on ja hyvä kunto. Sekä aikaa. Lapset on monilla aikuisia tai melkein aikuisia.
NIINPÄ tästä syystä kannattaa pitää puoliaan tässä rasistisessa yhteiskunnassa ja ei mennä propagandan mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi pitää paikkansa.
Orpo on Turussa ja toreilla kiertänyt liekinheittimen kanssa ulvomassa kuinka nyt näkyy talouskasvun merkkejä kaikkialla.
Taisi Orpo erehtyä luulemaan koivun nuppuja talouskasvuksi.
Tämä on niin naurettavaa, että ensin tulee juttu, jossa kovasti hehkutetaan talouskasvuennustetta, ja parin viikon päästä tulee tilastoja, että tilanne on vielä pahempi, kun osattiin odottaa. Sama tapahtuu joka vuosi nykyhallituksen aikana😂😂
Minä olan olemaan jo vihainen ja katkera työtön.
Sama täällä, syksyllä 61v synttärit. Ensin ansiosidonnaiselle ja siitä yleistuen kautta eläkkeelle heti kun pätkä päättyy. Tehkööt nuoremmat jos kykenväyt. Suurimmalle osalle vaikuttas jo töihin herääminen olevan liian haastavaa.
Ajattelen että mulla olisi edelleen työkokemuksen ja koulutuksen kautta annettavaa mutta työnantajat on eri mieltä.