Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Suuri työttömyys ei hellitä

Vierailija
19.05.2026 |

Työ- ja elinkeinoministeriön tiistaina julkaistun ennusteen mukaan Suomen työttömyys pysyy suurena vielä pitkään.

 

 

Työmarkkinat | Ennuste: Suuri työttömyys ei hellitä

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012002138.html

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää, työttömyyden suurin kasvu on osunut yli 60-vuotiaisiin. Heidän poistuessaan eläkkeelle tilastot kaunistuvat.. kai?

61v ja valmis siirtymään eläkkeelle. Annan ilomielin pienipalkkaisen määräaikaisen työni nuoremmille. Missäs voi ilmoittautua vapaaehtoiseksi?

Sama täällä, syksyllä 61v synttärit. Ensin ansiosidonnaiselle ja siitä yleistuen kautta eläkkeelle heti kun pätkä päättyy. Tehkööt nuoremmat jos kykenväyt. Suurimmalle osalle vaikuttas jo töihin herääminen olevan liian haastavaa. 

Ajattelen että mulla olisi edelleen työkokemuksen ja koulutuksen kautta annettavaa mutta työnantajat on eri mieltä. 

Vierailija
62/72 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää, työttömyyden suurin kasvu on osunut yli 60-vuotiaisiin. Heidän poistuessaan eläkkeelle tilastot kaunistuvat.. kai?

61v ja valmis siirtymään eläkkeelle. Annan ilomielin pienipalkkaisen määräaikaisen työni nuoremmille. Missäs voi ilmoittautua vapaaehtoiseksi?

Sama täällä, syksyllä 61v synttärit. Ensin ansiosidonnaiselle ja siitä yleistuen kautta eläkkeelle heti kun pätkä päättyy. Tehkööt nuoremmat jos kykenväyt. Suurimmalle osalle vaikuttas jo töihin herääminen olevan liian haastavaa. 

Ajattelen että mulla olisi edelleen työkokemuksen ja koulutuksen kautta annettavaa mutta työnantajat on eri mieltä. 

Muista OVE.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aamupäivän töissä tänään. Alkoi sataa niin työpäivä loppui ei voi maalata enää. Huomisesta alkaen on hyvää keliä ja menen taas pimeisiin töihin. Maalaan yhtä kesämökkiä yhdelle pariskunnalle. Ne maksaa käteisellä.

Vierailija
64/72 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talouskasvut jäävät näkemättä, kun arkadianmäen sirkuksessa on kiire tehtailla m a a n p e t o k s i a, jotka peitellään kohta s o d a l l a.

Vierailija
65/72 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan oravanpyörässä, eli talous alkaa elpyä, mutta samaan aikaa on vaarana eläkkeiden leikkaukset, jolloin ihmiset eivät tietenkään jää eläkkeelle normi ikäsinä vaan jatkavat työsuhdetta, jotta eläke kasvaa hurjan kokoiseksi josta sitten on vara vaikka vähän leikata. Näin olleen uusia työpaikkoja ei avaudu kun ei tule työnkiertoa ja samaan aikaan tekoäly vähentää joka tapauksessa työpaikkoja. 

HURJAN KOKOISIKSI? Tuo kirjoitus on poliittista propagandaa. Kannattaa nyt näinä aikoina olla tarkkana median ja näiden kirjoittajien kanssa koska tietäen eläkkeiden tason ja millaisista lisätuloista on kyse niin nämä tulot ei ole korkeat edes työssäkäynnin kanssa.

Vierailija
66/72 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, miksi eläkeläisiltä ei leikata mitään. Heillä on elämä takanaan ja he myös kuluttavat kaikkein eniten terveyspalveluja. Heillä on ollut myös paljon paremmat työmahdollisuudet kuin nykynuorilla.  Tekoäly vie myös paljon työpaikkoja ja Suomen talous ei kasva, joten siksikään työtä ei ole. Nykyeläkeläiset roikkuvat töissä pitkään ahneuttaan, vaikka olisi vara hellittää jo, ja tarjota työtä nuoremmille.  Monet nykyeläkeisistä jäävät takuulla Suomen vauraimmaksi sukupolveksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/72 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloussanomat: "TEM: Työttömyyden syynä ikäihmiset työpaikoilla"

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012014807.html

 

Mitä huttua nyt taas! Puhutaan eläkeiän nostosta ja samalla valitetaan työintoisista senioreista. Tuntuu, että he ovat usein niitä parhaita työntekijöitä muutenkin verrattuna nuorempiin.

Ja artikkelissa puhutaan ikäihmisistä yli 50 vuotiaat. Joutaisivat saada sakot kirjoittelusta.

Vierailija
68/72 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50-vuotias. Eläkeikään on  noin 20 vuotta. Ja puhutaan, että jo minun ikäisiä ikäsyrjitään eikä töitä löydy, jos jää työttömäksi. Mitäs me tehdään sitten 20 vuotta. Työhaluja kyllä on ja hyvä kunto. Sekä aikaa. Lapset on monilla aikuisia tai melkein aikuisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/72 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskikset ja muut tiedevastaiset tekemässä politiikkaa eihän siitä hyvä voi tulla 

Vierailija
70/72 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 50-vuotias. Eläkeikään on  noin 20 vuotta. Ja puhutaan, että jo minun ikäisiä ikäsyrjitään eikä töitä löydy, jos jää työttömäksi. Mitäs me tehdään sitten 20 vuotta. Työhaluja kyllä on ja hyvä kunto. Sekä aikaa. Lapset on monilla aikuisia tai melkein aikuisia. 

NIINPÄ tästä syystä kannattaa pitää puoliaan tässä rasistisessa yhteiskunnassa ja ei mennä propagandan mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/72 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi pitää paikkansa.

 

Orpo on Turussa ja toreilla kiertänyt liekinheittimen kanssa ulvomassa kuinka nyt näkyy talouskasvun merkkejä kaikkialla.

Taisi Orpo erehtyä luulemaan koivun nuppuja talouskasvuksi.

Tämä on niin naurettavaa, että ensin tulee juttu, jossa kovasti hehkutetaan talouskasvuennustetta, ja parin viikon päästä tulee tilastoja, että tilanne on vielä pahempi, kun osattiin odottaa. Sama tapahtuu joka vuosi nykyhallituksen aikana😂😂

Vierailija
72/72 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olan olemaan jo vihainen ja katkera työtön.