Mitkä tai millaiset asiat ilahduttaa Sinua tai tekee Sinut onnelliseksi?
Ensipuraisu Hesehampurilaisesta tosi nälkäisenä. Puhdasta onnea.
Kommentit (256)
Naapurin koiranpentu juoksee moikkaamaan pihalla.
- Jokainen aamu kun herään terveenä.
- Perhe.
- Koiramme.
Eläimet, niin lemmikit kuin luonnon
Kevät
Luonnon kauneus ja maisemat kaikkina vuodenaikoina ja joka säällä
Tuuli, pakkanen, vesisade, lumisade, auringon lämpö, ukkonen, maa, metsä, luonnon vedet, kasvien tuoksut, maan tuoksu, metsien tuoksu, luonnon äänet koko keholla, kaikilla aisteilla aistittuna
Parasta elämässä on lastenlapset. Ihana kun sanovat lähtiessä: aja varovasti, olet rakas. Tai kun sanovat: tuoksut hyvältä mummo.
Kun nuoruudenaikainen rakkauteni huomaa yhä minut 30 v jälkeenkin ihan sekunnissa missä ja millä ikinä liikunkaan. Kukaan ei ole ikinä katsonut minua niin kuin hän katsoi ja se katse saa yhä sydämeni heittämään voltin.
Työskentelen julkkarin palveluntuottajafirmassa jossa johtamista ei oikeastaan ole tai joka osasto/yksikkö johtaa tyylillään ja kaikki on jämähtänyt jonnekin 2000 luvun alkuun ja on vähän sellasta kotikutosta, hyvin epäloogisia prosesseja joita jokainen soveltaa mieleisekseen, välillä runnotaan joku asia (järjestelmä) ihan tolkuttoman nopeasti käytäntöön josta seuraa kaaos liiketoiminnalle, yksi sanoo yhtä toinen toista ja samankin johtajan mielipide / linjaus vaihtuu kk välein. Toisaalta tuntuu et joskus ei tule valmista millään, moni asia jää puolitiehen, tehotonta toimintaa, rahan haaskausta jne.
Mutta sitten kun joku asia menee maaliin ykkösellä, homma hoituu fiksujen asiansaosaavien loogisten ja rationaalisten ihmisten (jotka ovat olleet muuallakin töissä) toteuttamana, työstä tuleekin taas hyvä fiilis ja arvostan älykkäitä ihmisiä kenellä on nykypäivän osaaminen siihen miten esim projekti aloitetaan, viedään eteenpäin ja maaliin saakka.
Olen perus pessimisti luonteeltani, saanut sen verenperinnössä.
Minut tekidi edes jollain tapaa onnelliseksi hyvän pearisuhteen löytyminen. Enkä tarkoita välttämättä mitään yhteenmuuttamista tai naimisiinmenoa, vaan ihan muukin riittää mutta sellainen kuitenkin että voisin sanoa hänelle kuin vaikka ystävillenikin että olen tyytyväinen tilanteeseen ja hän on se puuttuva palanen elämässäni ja nyt olen tyytyväinen hänen kanssaan.
Sitä odotellessa.
Minua ilahduttaa havaita, kuinka valon lisääntyessä ihmiset ovat selkeästi paremmalla tuulella ja liikkuvat enemmän. Ikään kuin heräilisivät kaamoksen pimeästä talvihorroksesta valoon ja katselisivat taas ympärilleen että ketäs täällä onkaan ja mitä täällä tapahtuu..
Pullukat, ihanat, hymyilevät ja sympaattiset yli 35-vuotiaat naiset.
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen julkkarin palveluntuottajafirmassa jossa johtamista ei oikeastaan ole tai joka osasto/yksikkö johtaa tyylillään ja kaikki on jämähtänyt jonnekin 2000 luvun alkuun ja on vähän sellasta kotikutosta, hyvin epäloogisia prosesseja joita jokainen soveltaa mieleisekseen, välillä runnotaan joku asia (järjestelmä) ihan tolkuttoman nopeasti käytäntöön josta seuraa kaaos liiketoiminnalle, yksi sanoo yhtä toinen toista ja samankin johtajan mielipide / linjaus vaihtuu kk välein. Toisaalta tuntuu et joskus ei tule valmista millään, moni asia jää puolitiehen, tehotonta toimintaa, rahan haaskausta jne.
Mutta sitten kun joku asia menee maaliin ykkösellä, homma hoituu fiksujen asiansaosaavien loogisten ja rationaalisten ihmisten (jotka ovat olleet muuallakin töissä) toteuttamana, työstä tuleekin taas hyvä fiilis ja arvostan älykkäitä ihmisiä kenellä on nykypäivän osaaminen siihen miten esim projekti aloitetaan, viedään eteenpäin ja maaliin saakka.
Kyllä! Ilahduttaa paljon!
Tämä pätee varmaan jokaiseen ammattialaan. Taitava fiksu työkaveri joka hoitaa hommat, keskiittyy siihen työhönsä ja jolta vielä itsekin oppii, on lottovoitto. Työpäivä menee kuin siivillä.
Kauniit kesäaamut ilahduttaa. Pikkulintujen ja varisten aamupuuhat ja pulinat.
Toissa päivänä kaupan kassalla joltain teiniltä puuttui 10 senttiä ostoksista ja hän mietti jättääkö pois juoman vai sämpylän. Kassajonosta joku random nainen kaivoi lompakkoa ja antoi puuttuvan rahan niin, että teini sai ostoksensa. Oikein tunsi, kuinka koko sitä kassajonoa pyyhkäisi sellainen hyvänmielen tuuli, kun tämä teini kääntyi ja lähtiessään hymyili ilahtuneena.
Vierailija kirjoitti:
Jumalan rakkaus ja Jeesus. Tavallinen arki. Vaatteiden korjaaminen, hyvä arkiruoka. Raamatun viisaus. Ystävät. Pyykkääminen.
Että arki ja arkiruoka. Pyhät, lomat ja juhlat ja silloin syöty ruoka ovat sitten yhtä tuskaa?
Hyväntahtoiset, rehelliset ihmiset ilahduttaa.
Saunaan, uimaan ja sitten pizzaa ja kylmää cocista.
Huumorintajuiset ihmiset jotka eivät ota itseään liian vakavasti ovat parasta. Mikään ei voita kunnon naurua.