Mitkä tai millaiset asiat ilahduttaa Sinua tai tekee Sinut onnelliseksi?
Ensipuraisu Hesehampurilaisesta tosi nälkäisenä. Puhdasta onnea.
Kommentit (233)
Kun seuraa taitavan shakinpelaajan siirtoja, tai itse tekee pelissä upean siirtosarjan. Upeita oivalluksen hetkiä!
Parasta elämässä on se, etten enää ole opettajana koulussa. Opettajainhuoneen ala-artävoinen klikkikäyttäytyminen ja sivistymättömyys jäi sinne helffettiin, minne kuuluukin. Se on iiihanaa.
Ensilumi. Se kauneus ja rauhoittava ikään kuin uuden alun, talven, puhtauden tunne.
Jotenkin tylee aina hyvälle tuulelle jos kuulee jotain tyyliin Martti Servo ja Napander-yhtyettä.
Esimerkiksi se reipashenkinen biisi "Ufo tarjosi kaakaon" . Katsoin äsken sen videon siitä biisistä youtubesta ja tuli kiva rento fiilis että joo ja jee, oikeastaan tänään kaikki on ok kun mikrouuni toimii ja on makkaraa.
Se, että hän on olemassa. Hän on kaukana kilometreissä ja vuosissa, mutta edelleen läsnä elämässäni joka päivä.
Lapsen hymy ja vilkutus. Olin tänään isossa kaupassa, kun rattaissa oleva pikkuinen vilkutti minulle. Vanha yksinäinen miehen päivä oli pelastettu, kiitos paljon.
Ensimmäiset uudet perunat ja maukas kastike siihen. Nam.
Vapaus. Vapaus tulla ja mennä ja jätttää tulematta ja menemättä. Oma kallisarvoinen vapauteni.
Luonto jossa kulkea yksin ja rauhassa tai ystävän koiran kanssa. Nauttia kaikesta kauniista.
Uusi paksu mielenkiintoinen kirja jonka kanssa vetäytyä sohvannurkkaan.
Parhaan ystävän kanssa tapaaminen ja ajan viettäminen.
Se kun kevät koittaa pitkän kylmän talven jälkeen. Herään eloon.
Koirat, kissat kaikki eläimet.
Lenkkeily koiran kanssa sateen raikastamassa metsässä saa minut (ja koiran) tosi iloiseksi. Sen jälkeen olo on ihana ja onnellinen. <3
Syksyn väriloisto ja kirpeä kuulas ilma.
Syksyllä myös usein innostaa aloittaa jotain uutta sisältöä elämään.
Ajatus siitä, että jokaiseen ravintolaan/kahvilaan perustettaisiin KIMPPA-pöytä, johon yksin ruokailevat/kahvittelevat voisivat mennä ruokailemaan/kahvittelemaan.
Eläimet. Viimeksi olin eläimistä onnellinen pari pv sitten, kun kuvasin pupua (rusakkoa) mökillä ikkunan läpi terassimme vieressä, ja näin, miten se hetken tarkasti kuunneltuaan rentoutui ja asettui mukavaan asentoon selvä hymyn häivä kasvoillaan. Edellisellä viikolla pelästytin ilmeisesti edellisen pupun pennun karkuun pusikosta. Tietenkin pyysin siltä anteeksi, jolloin se pysähtyi kuuntelemaan ja venytteli siinä silmieni edessä. :)
Olen kuitenkin varovainen etteivät nämä kesäänny, jotta osaavat pelätä ihmistä jatkossakin. Täällä on tullut metsästäjä jänisjahdissa jopa naapurin pihalle klo 4 talviaamuna! (Naapurin mies oli tuolloin mennyt yöllä ulos pissalle, ja keskellä pihaa oli seissyt mies ase kädessä ja todennut: "Jänismehtällä, koira johdatti."
Kun on hankkinut kotiin jonkun vempaimen tai kauniin esineen. Ja ne toimii / tuottaa iloa joka päivä.
Viimeksi ostimme Cosorin airfryerin ja heivasimme ulos vanhan levyllisen lieden+uunin. (Meillä oli jo ennestään erillinen induktiolevy.) Toimii hienosti 2 hengen huushollissa.
Joskus kun kämppä on ollut sekaisin viikkokaupalla ja sit kun viimein siivoaa kunnolla niin löytää samalla esineen x joka on ollut mielen taka-alalla että missähän sekin on kun tarvitsisi sitä.
Olin matkalla työpaikalleni kävellen ja vastaan tuli koiransa ulkoiluttaja. Koira haistoi kalkkunaeväsleipäni laukkuni läpi ja tuli toiveikkaana nuuhkimaan. Kysyin luvan koiran omistajalta että mitä jos annan koissulle palasen kalkkunaa. Hän suostui ja kaivoin kalkkunan siivun antaen sen koissulle. Koira hotkaisi sen hetkessä maiskauttaen kuuluvasti.
Kun lähdin paikalta niin käännyin katsomaan vielä taakseni. Koira tuijotti perääni istuen yhä. Ensimmäistä kertaa näin elämässäni kuinka leveästi koira osaa hymyillä .
Oli koko työpäivän ajan jotenkin hyvä fiilis kun ajattelin sitä koissun ylileveää pepsodent-virnistys-hymyä.
Tyttäreni koira jota rakastan maasta taivaaseen ja takaisin.
Ihanat aurinkoiset kesäpäivät kun pääsee ulos luontoon.
Metsässä samoilu yksin.
Uusi paksu lukematon kirja odottamassa.
Onhan näitä, arjen iloja löytyy vaikka kuinka.
Haikean iloisena muistelen yhteisiä hetkiä, yhteistä lyhyttä aikaa vuosikymmeniä sitten. Vaikkei Sinua enää ole, säilyi yhteys loppuun asti viestein....💕
Terveiset sinne pilven reunalle H
Vaihtuvat vuodenajat, kirjat, elokuvat, lasi viiniä, saunaolut, jäätelö, retkeily eväin, marjastus, kantarellit, pihasauna, vasta, savusauna, veli, ystävät, osa siskoista, serkut, terassi, paukkupakkaset, lyhdyt ulkona, kynttilät, käsityöt, kauniit langat, kauniit napit. Takkatuli, leipominen, ouolukkahillo, pizza, musiikki, puoliso...
Suuret hitaasti leijailevat lumihiutaleet hämärässä katulamppujen valokiilassa.