Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiva paikka kakkoskodille Helsingistä

Vierailija
02.06.2026 |

Olen ostamassa Helsingistä ns. kakkoskotia, sillä käyn kaupungissa töissä useana päivänä viikossa ja perhettäkin asuu siellä. En kuitenkaan tunne kaupunkia hirveän hyvin, joten kaipaisin vinkkejä sopivista alueista. 

Etsinnässä on siis

- sijainti hyvien yhteyksien varrella ja niin, että pääsee helposti Pasilaan töihin. Työmatka max. 30 min 

- En halua siis ydinkeskustaan, mutta en minnekään Espoon perällekään

- puistoja ja lenkkipolkuja lähellä, mukana muuttaa koira joten tämä on olennaista

- niin sanottu kiva alue, arvostan vanhaa enemmän kuin uutta

- asuntojen hinnat kohtulliset, pk-seudun taso toki tiedossa, mutta ei mitään Töölöä tai Ullanlinnaa

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä mitä sillä kakkoskodilla on harkoitus tehdä myöhemmin. Jos siellä viettää aikaa itse jatkossa enemmänkin, ehdottomasti rauhalliselle ja hyvälle alueelle sen 30 min. päähän. Jos taas siitä tulee myöhemmin sijoitusasunto tai lapselle opiskelukämppä, palveluiden läheisyys ehdoton juttu. Jos sä käyt siellä itse lähinnä nukkumassa ja koiria kusettamassa pari kertaa vko., onko sillä nyt niin väliä missä se on? 

Vierailija
42/59 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskela

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaisi asua paikassa, jossa lehmät lampaat ja kanat eivät voi vaeltaa vapaina? En oikein ymmärrä aloitusta. Kuka hullu haluaisi asua Helsingissä? Siellä kuuman asvaltin keskellä. Rumia ihmisten rakentamia paikkoja, liian vähän luontoa, metsiä rantoja. Kärventymään sinnekö, kesäksi. Ap tää taitaa olla provo

Vierailija
44/59 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaisi asua paikassa, jossa lehmät lampaat ja kanat eivät voi vaeltaa vapaina? En oikein ymmärrä aloitusta. Kuka hullu haluaisi asua Helsingissä? Siellä kuuman asvaltin keskellä. Rumia ihmisten rakentamia paikkoja, liian vähän luontoa, metsiä rantoja. Kärventymään sinnekö, kesäksi. Ap tää taitaa olla provo

Ootko töistä kuullut? Moni joutuu tekemään sellaisia ja hyvin harva työllistyy maatalouslomittajaksi.

Vierailija
45/59 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etelä-Haaga ehdottomasti. Junalla Pasilaan viitisen minuuttia. 

Etelä-Haaga on kiva, mutta ei ole kohtuuhintainen, itä ap. toivoi. Pohjois-Haaga voisi olla hyvä kompromissi, on edullisempi ja siellä on mm. Alppiruusupuisto. 

Alppiruusupuisto on Etelä- ja Pohjois-Haagan välissä.

Vierailija
46/59 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpölöpö.

 

Jos muka perhettä asuu H.gissä, niin kysy heiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/59 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpula, Arabianranta.

Vierailija
48/59 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpula, Arabianranta.

Arabianranta nyt ainakaan ei ap:n budjettiin mene jos Etelä-Haagakaan ei. On reippaasti kalliimpi. 6000€/m2 paikkeilla, kun Etelä-Haagassa neliöstä maksaa reilusti alle 5000€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/59 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkkiniemi, Etelä-Haaga, Pajamäki. Munkkivuori.

Vierailija
50/59 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Länsi-Pasilassa on Keskuspuisto vieressä ja hyvät liikenneyhteydet ja palvelut. Pääset ehkä jopa kävellen töihin. Miinuksena, että useimmat talot taitaa olla kaupungin vuokratonteilla.

Eikä kannata väheksyä Itä-Pasilaakaan. Autoliikenne eri tasossa kuin asuntopihat ja jalkaisin pääsee lenkille aika helposti ties minne. Talot ovat ulospäin mitä hyvänsä, mutta asunnon sisäpuoli merkitsee oikeasti enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/59 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Länsi-Pasilassa on Keskuspuisto vieressä ja hyvät liikenneyhteydet ja palvelut. Pääset ehkä jopa kävellen töihin. Miinuksena, että useimmat talot taitaa olla kaupungin vuokratonteilla.

No ei ole ihmisasumiseen kelpaavaa aluetta, kaamean masentava betonighetto.

Nyt taidat puhua Itä-Pasilasta?

Viihtyisä asuinalue se kyllä on. Kas kun talot eivät ole vieri vieressä ja alue on niin vanhaa, että siellä kasvaa paljon vihreää. Autot on erotettu ihmisistä, joskin siitä jonkin verran livetään, tietenkin. Autoilijat ovat niin itsekkäitä mulkeroita.

Minua huvitti, kun taannoin TTK:ta mainostettiin juuri Itä-Pasilassa, taisi olla silloin, kun Maikkari oli muuttanut Vallilaan. Varmaankin suurin osa Itä-Pasilan morkkaajista eivät ole asiaa älynneet, vaan ihastelleet kuvausmaisemia.

Vierailija
52/59 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Länsi-Pasilassa on Keskuspuisto vieressä ja hyvät liikenneyhteydet ja palvelut. Pääset ehkä jopa kävellen töihin. Miinuksena, että useimmat talot taitaa olla kaupungin vuokratonteilla.

No ei ole ihmisasumiseen kelpaavaa aluetta, kaamean masentava betonighetto.

Se on se itäpuoli se ghetto

Oikeasti se alue ei ole ghettoa nähnytkään, suurin osa taloista kovan rahan omistusasuntoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/59 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittasaarihan se olisi!

Vierailija
54/59 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käpylä.

 

Ihan Pasilan vieressä. Rauhallinen lapsi perhe alue. Luontoa riittää. Ratikalla ja junalla pääsee liikkumaan hyvin ja busseja menee Käpylän läpi vaikka kuinka monta keskustaan ja joka suuntaan. 2 koira puistoa joista toinen juna-aseman vieressä.

Pakko olla provo tai et ole käynyt edes peruskoulua.

Että yhdyssanat nyt sitten sinua riivaa. Autocorrect erottelee sanat enkä jaksa niitä yhdistellä. Helposti luettavaa tekstiä se on kumminki

Ota se autocorrect kokonaan pois, opitpahan sitten kirjoittamaan oikein. Sitä paitsi, oikeasti se on täysin turha toiminto kirjoitustaitoiselle ihmiselle. Ei sitten tarvitse selitellä kirjoittamisiaan jälkikäteen eikä korjailla autocorrectin päättömyyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/59 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käpylä.

 

Ihan Pasilan vieressä. Rauhallinen lapsi perhe alue. Luontoa riittää. Ratikalla ja junalla pääsee liikkumaan hyvin ja busseja menee Käpylän läpi vaikka kuinka monta keskustaan ja joka suuntaan. 2 koira puistoa joista toinen juna-aseman vieressä.

Pakko olla provo tai et ole käynyt edes peruskoulua.

Että yhdyssanat nyt sitten sinua riivaa. Autocorrect erottelee sanat enkä jaksa niitä yhdistellä. Helposti luettavaa tekstiä se on kumminki

Ota se autocorrect kokonaan pois, opitpahan sitten kirjoittamaan oikein. Sitä paitsi, oikeasti se on täysin turha toiminto kirjoitustaitoiselle ihmiselle. Ei sitten tarvitse selitellä kirjoittamisiaan jälkikäteen eikä korjailla autocorrectin päättömyyksiä.

Kirjoitustaito ei ole ongelma, ongelma ovat nämä nykyiset laitteet, joilla netissä surffataan. Kömpelöt sormet ja huono näkö, niin puhelimella kirjoittaminen vaatii automaattisen korjauksen, jos ei aio koko iltaa naputella lyhyttä tekstiä.

-eri

Vierailija
56/59 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radanvarresta, jos Pasilassa työpaikka: Käpylä, Oulunkylä, Haaga

Vierailija
57/59 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lassila, pieni alue pohjois-Haagan aseman vieressä. Käytännössä puistoyhteys keskuspuistoon. Mukavaa aluetta, hyvät kulkuyhteydet ja peruspalvelut.

Vierailija
58/59 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edullisempaa: Pukinmäki, Tapanila

Vierailija
59/59 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munkkiniemi, Etelä-Haaga, Pajamäki. Munkkivuori.

Munkkiniemessä neliöhinnat ovat 6500€/m2 paikkeilla. Yksi Helsingin kalleimmista alueista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi