SDP palauttaa suojaosan
Toivottavasti voittaa. Ja kaikki nuo työttömien opiskelua helpottavat jutut on tervetulleita. Kuka tahansa voi joutua työttömäksi. Siksi on tärkeää, ettei joudu noiden mielivaltaisten työkkäreiden armoille, jotka vaan kyttää, ettei tee mitään, mikä parantaisi mahdollisuutta työllistyä..
Kommentit (218)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että työttömille annetaan oikeus opiskella. Ohjeistin omaa lasta opiskelemaan vasta sitten, kun on oikeutettu työttömyysetuuteen, turha mennä heti lukiosta opiskelemaan, kun voi varmistaa opintotukia paremman tienestin olemalla ensin töissä ja opiskelemalla työttömänä.
Ihmiset ovat liian tyhmiä sisäistämään tuon
Kukaan ei vielä tiedä mitä se opiskelu tulee olemaan jota tuetaan työttömänä. Onko oikeaa tutkintoon tähtäävää opiskelua vai jotain ihan muuta puuhastelua jolla ei ammattitaitoa kohenneta. Typerää neuvoa nuorta jättämään hakematta kouluihin, todella typerää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tulee kaikenlaisia lupauksia kuten oli " vappusatanen" aikoinaan ja tyhmät uskovat. Populismia kehiin mielin määrin. Mielenkiintoista nähdä sitten mikä on totuus kun on pari vuotta on kulunut vaalista. Millasta sanankäyttöä tullaan kuulemaan kyselytunneilla?
Tuntuu tuo Vappu satanen olevan oikeistolle todella katkera pala kun se toteutui vaikka porvarit kuinka öyhöttää.
Vappusatanen ei toteutunut. Tieto löytyy googlaamalla.
Niin löytyy, mutta demarit elää omassa kuplassaan valheineen, demarit elää aina toisten taskuilla kyynärpäitä myöten.
Höpö höpö kyllä se toteutui tosin oikeiston lehti katkeruuden ja valheitten sanomat levittää tarkoituksella väärää tietoa.
Veronkorotus on aina jonkun taskulle menemistä. Ymmärtäisit tämän, jos maksaisit veroja
Jos saat tonnin palkkaa ja verotusta kiristetään, niin että saatkin 990 euroa, niin eikö se korotus muka ole palkasta pois? Vassari on kovin kevyesti aina korottamassa veroja ja ottamassa sitä rahaa jonkun työtä tekevän taskusta
Sen veron kuuluu palautua yhteiskuntaan hyödyttämään yleistä hyvinvointia. Kumma kun sitä ei lasketa mukaan.
Eikä sitä, että pienet palkat ja tukirahat palautuvat suoraan kulutukseen. Ne ylläpitävät kysyntää, toimintoja ja yleistä yhteiskunnan liikkuvuutta.
Mutta sitähän ei saisi olla. Köyhempien eurot ovat tässä kohdassa jotenkin saastaisia, koska ne luovat tasa-arvoa ja pakottavat toimijat liikkeelle luomaan yhteistä hyvää. Ne nostavat vääriä ihmisiä näkyviin omine tarpeineen.
Nämä voivat vaikka saada äänensä kuuluviin ja ohittaa nykyiset päättäjät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SDP;tä kyllä tarvitaan tilanteen korjaamiseksi. Kokoomus ja Persut ovat tuhonneet Suomen. Antilla on edessä kova työ korjata toisten hirvittäviä virheitä. Ääneni menee SDP;lle.
Voipi olla että täystuho perskokkare hallituksen jälkiä ei voi enää korjata mutta annetaan demareille mahdollisuus.
Juurikin näin 👏
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että työttömille annetaan oikeus opiskella. Ohjeistin omaa lasta opiskelemaan vasta sitten, kun on oikeutettu työttömyysetuuteen, turha mennä heti lukiosta opiskelemaan, kun voi varmistaa opintotukia paremman tienestin olemalla ensin töissä ja opiskelemalla työttömänä.
Ei työttömänä saisi koko tutkintoa opiskella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että työttömille annetaan oikeus opiskella. Ohjeistin omaa lasta opiskelemaan vasta sitten, kun on oikeutettu työttömyysetuuteen, turha mennä heti lukiosta opiskelemaan, kun voi varmistaa opintotukia paremman tienestin olemalla ensin töissä ja opiskelemalla työttömänä.
Ihmiset ovat liian tyhmiä sisäistämään tuon
Kukaan ei vielä tiedä mitä se opiskelu tulee olemaan jota tuetaan työttömänä. Onko oikeaa tutkintoon tähtäävää opiskelua vai jotain ihan muuta puuhastelua jolla ei ammattitaitoa kohenneta. Typerää neuvoa nuorta jättämään hakematta kouluihin, todella typerää.
Eihän tuossa niin neuvottu, vaan hakemaan oikeaan aikaan.
Eiköhän jokainen tiedä itse mihin tahtoo suuntautua.
Vierailija kirjoitti:
SDP ei ole nyt hallituksessa, joten he eivät ole palauttamassa nyt yhtään mitään.
Eivät he ole ikuisesti oppositiossakaan.
PALAUTTAAKO SDP BUDJETIN TASAPAINON MYÖS
Mitähän muuta sdp aikoo palauttaa, oikein isossa mittakaavassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvittaisi suojaosa vol 2. Parempi kuin entinen ja sitten ansiosidonnaiseen korjauksia ja rajusti.
Työpaikkoja pitää painostaa ottamaan tietty määrä nuorisoa töihin välittömästi ja näihin verovaroja. Voi vaikka ottaa suoraan yritystuista pois ja ohjata suoraan nuorille, jos yritykset ei käytä tukia palkkaukseen vaan omiin kepplotteluihinsa! Kovempaa valvontaa aloille kuin aloille. Vanhemmat ja nuoriso mukaan valvomaan työelämää ja firmoja.
Kaikki epäilyttävä ilmianettava. Jokaainen työntekijä on myös salapoliisi!
Työelämä kuntoon projekti käyntiin nyt! Kova tsemppi ja tuotteliaisuus pystyyn.
"Työpaikkoja pitää painostaa ottamaan tietty määrä nuorisoa töihin välittömästi ja näihin verovaroja."
Mitä sinä luulet näiden työpaikkojen siis olevan?
onhan asepalveluskin mahdollistettu ja ihmisiltä on otettu vapaus siis miehiltä, niin mikä ettei tämäkin onnistuisi kun tahtoa on tarpeeksi ja korkea auktoriteetti määrää niin!
Vertaat siis armeijaa ja yrityksiä toisiinsa?
Kyllä, palkka-armeija tilalle!
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että työttömille annetaan oikeus opiskella. Ohjeistin omaa lasta opiskelemaan vasta sitten, kun on oikeutettu työttömyysetuuteen, turha mennä heti lukiosta opiskelemaan, kun voi varmistaa opintotukia paremman tienestin olemalla ensin töissä ja opiskelemalla työttömänä.
Typerin vinkki ikinä antaa nuorelle! Lukioon jälkeen kannatta mennä jatko-opintoihin kuten useimmat muut niin ei jää tämä kokemus elämästä pois. Ei ole sama tehdä AMK tai yliopisto-opintoja 30v kun muut on 20v. Ei sieltä enää löydä kavereita ja muutenkin ne nuorten jutut ei enää kiinnosta. Se opiskelukokemus ei ole enää sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta tulee persut itkemään kun ei kelpaa talouden- ja ihmisten hyvinvoinnin koheneminen.
Sinulle eriävät mielipiteet tuntuvat olevan aina jotain itkemistä. Koita vasemmistolainen sika oppia se tosiasia että kaikki ei pyöri sinun perseesi ympärillä.
Mikä tässä SDP:n ehdotuksessa aiheuttaa persujen miesvauvoille menkkoja? Eikö kelpaa kun ihmiset menee töihin? Yllättävää ettei pers uli uli tajua.
Ei kelpaa. Pitää jumittaa neljällä raajalla, ettei vain mikään muutu.
Nytkö niitä töitä siis onkin niin runsaasti tarjolla, että senkun menee vaan kunhan saa lisää valtiolta muiden maksamia rahoja
Ilmeisesti tuet ovat vieläkin liian hyvät, kun ne samat työpaikat eivät ilman ylimääräisiä tukia kelpaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tulee kaikenlaisia lupauksia kuten oli " vappusatanen" aikoinaan ja tyhmät uskovat. Populismia kehiin mielin määrin. Mielenkiintoista nähdä sitten mikä on totuus kun on pari vuotta on kulunut vaalista. Millasta sanankäyttöä tullaan kuulemaan kyselytunneilla?
Tuntuu tuo Vappu satanen olevan oikeistolle todella katkera pala kun se toteutui vaikka porvarit kuinka öyhöttää.
Vappusatanen ei toteutunut. Tieto löytyy googlaamalla.
Niin löytyy, mutta demarit elää omassa kuplassaan valheineen, demarit elää aina toisten taskuilla kyynärpäitä myöten.
Höpö höpö kyllä se toteutui tosin oikeiston lehti katkeruuden ja valheitten sanomat levittää tarkoituksella väärää tietoa.
Veronkorotus on aina jonkun taskulle menemistä. Ymmärtäisit tämän, jos maksaisit veroja
Jos saat tonnin palkkaa ja verotusta kiristetään, niin että saatkin 990 euroa, niin eikö se korotus muka ole palkasta pois? Vassari on kovin kevyesti aina korottamassa veroja ja ottamassa sitä rahaa jonkun työtä tekevän taskusta
Sen veron kuuluu palautua yhteiskuntaan hyödyttämään yleistä hyvinvointia. Kumma kun sitä ei lasketa mukaan.
Eikä sitä, että pienet palkat ja tukirahat palautuvat suoraan kulutukseen. Ne ylläpitävät kysyntää, toimintoja ja yleistä yhteiskunnan liikkuvuutta.
Mutta sitähän ei saisi olla. Köyhempien eurot ovat tässä kohdassa jotenkin saastaisia, koska ne luovat tasa-arvoa ja pakottavat toimijat liikkeelle luomaan yhteistä hyvää. Ne nostavat vääriä ihmisiä näkyviin omine tarpeineen.
Nämä voivat vaikka saada äänensä kuuluviin ja ohittaa nykyiset päättäjät.
Kun niitä pieniä palkkoja verotetaan enempi, niin kuinka paljon enemmän sitä rahaa kulutukseen oikein jääkään vassarin laskuopilla
Kenen kokkarit luulevat tekevän ne osa-aikatyöt? Että joku sovittelee yhteen 3-4 eri työn aikataulut joka ei ole mitenkään mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
Mistä Demarit saa ne rahat? Suomi jää vieläkin tarkkailuluokalle.
yhteisöverosta ja yritystuista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että työttömille annetaan oikeus opiskella. Ohjeistin omaa lasta opiskelemaan vasta sitten, kun on oikeutettu työttömyysetuuteen, turha mennä heti lukiosta opiskelemaan, kun voi varmistaa opintotukia paremman tienestin olemalla ensin töissä ja opiskelemalla työttömänä.
Ei työttömänä saisi koko tutkintoa opiskella.
Tutkinnon opiskelusta pitäisi maksaa opiskelijalle palkka että hän opiskelee itsensä tuottavaksi.
Yksityisiä kouluja ja koulu maksaa opiskelijoille palkkaa tuloksista! Muussa tapauksessa ei ole mitään järkeä opiskella edes lukutaitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä Demarit saa ne rahat? Suomi jää vieläkin tarkkailuluokalle.
yhteisöverosta ja yritystuista
Suojaosan 56milj. e vuodessa tulee heittämällä lisääntyneinä osa-aikatöinä ja sitä kutta tulevista veroista toisin kuin rikkaitten veronalennusten mielikuvitukselliset dynaamiset vaikutukset joita ei oikeasti ole eikä tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älylaitteilla voitaisi mitata tuottavuutta eri työpaikoilla ja siten tulokset nähden painostaa maksamaan extraa työntekijöille tuottavuudesta. Saataisi kilpailua alalle. Työnantajat maksamaan enemmän!
Jaa, että niinkuin neuvostoliitossa. Valtio asettaa tavoitteet jotka jokainen yritys sitten pyrkii täyttämään?
Olen todella huolissani palstalaisten ymmärryksestä siihen, että mikä on yhteiskunta ja kuinka se toimii
No ei niin vaan päinvastoin. Eli työntekijät saisi enemmän rahaa tuottavuuden mukaan. Myös ylityölisät yms pitäisi säätää kovemmiksi. Koska ihmisen elämä on niin lyhyt ja hukkkaan heitetty aika rahaa vastaan ei riitä korvaamaan sitä.
Neuvostoliitossahan kolhoosin johtajat ja muut rikolliset saivat kaiken ja muut tekivät lähinnä orjina töitä. Muilta ryystettiin heidän ainoat elinvuodet (nuorimmilta makeimmat), kukaan ei saanut mitään, kuten nyt Suomessa työtätekevillä, esim Wolt-kuskeilla on.
Päinvastoin kuin nyt ajattelet. Vaikka siten että työtätekevä imee itselleen käyttämällään ajalla automaattisesti osakkeita itseensä, jos viettää aikaa ihan helvetin paljon työpaikalla ja monestihan sitä tehdään tahtomattaan, koska palkat on niin pienet. Mitä sekin kertoo ihmisestä joka on vankina työpaikallaan ja hänellä odottelee kotona perhe häntä, koska säästösyistä ei ole palkattu tarpeeksi työväkeä? Sehän on orjuutta ja ihmisten vankina pitämistä heiltä varastamista. Varastetaan elinvuodet ihmisiltä. Nyt puhutaan ihmisistä.
Eli ihan päinvastoin kuin neuvostoliitossa. Sillä tavoin että työnteko kannattaa ja työtätekevä saa siitä kelvollisen korvauksen elämässään. Toisin kuin nyt menee, jossa työntekijä maksaa oman vankikoppinsa suurimmastas osasta omasta palkastaan ja elää aika paljolti orjana, näköalattomana orjana ilman mitään virikkeitä.
Voisi vaikka myöntää kotimaan matkailuun jotain ilmaislippuja näille kurjille, koska näköalaton elämä vuokravankikopin ja työpaikan välillä aiheuttaa apatiaa ja mt-ongelmia ihmisille.
Sitä muuten tehtiin Neuvostoliiossa ja työntekijät eivät olleet täysin apatian vallassa jossain vantaan lähiössä vuokrakoppinsa vankina 24/7. Ihminen pääsi jonnekin välillä tekemään jotain.
Pitäisi uudistaa koko työelämä ihan puhtaaksi kokonaan. Ei yhtään mikään ihme että toiselta puolelta maailmaa pitää saada työntekijöitä tekemään töitä, joissa hekään ei kuukautta paria pidempää viihdy. Ihmisiä pidetään tukien varassa "lakossa".
SDP ei ole nyt hallituksessa, joten he eivät ole palauttamassa nyt yhtään mitään.