SDP palauttaa suojaosan
Toivottavasti voittaa. Ja kaikki nuo työttömien opiskelua helpottavat jutut on tervetulleita. Kuka tahansa voi joutua työttömäksi. Siksi on tärkeää, ettei joudu noiden mielivaltaisten työkkäreiden armoille, jotka vaan kyttää, ettei tee mitään, mikä parantaisi mahdollisuutta työllistyä..
Kommentit (218)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jospa palauttaisi halpatyövoiman kotimaihinsa.
No demarit vastustavat saatavuusharkinnan poistoa. Lisäksi kannattavat vahvaa ay-liikettä joka estää halpatyön. Joten kyllä tässä ainakin paremmat näkymät tämän suhteen on kuin ps kok - ek:n johtamassa hallituksessa.
Millä alalla on muka saatavuusharkinta voimassa? Demarit ovat yhteistyössä ay-liikkeen kanssa olleet poitamassa niitä joka alalta, koska Suomessa on niin kauhea työvoimapula
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tulee kaikenlaisia lupauksia kuten oli " vappusatanen" aikoinaan ja tyhmät uskovat. Populismia kehiin mielin määrin. Mielenkiintoista nähdä sitten mikä on totuus kun on pari vuotta on kulunut vaalista. Millasta sanankäyttöä tullaan kuulemaan kyselytunneilla?
Tuntuu tuo Vappu satanen olevan oikeistolle todella katkera pala kun se toteutui vaikka porvarit kuinka öyhöttää.
Vappusatanen ei toteutunut. Tieto löytyy googlaamalla.
Niin löytyy, mutta demarit elää omassa kuplassaan valheineen, demarit elää aina toisten taskuilla kyynärpäitä myöten.
Höpö höpö kyllä se toteutui tosin oikeiston lehti katkeruuden ja valheitten sanomat levittää tarkoituksella väärää tietoa.
Jos hallitus päättäisi palauttaa suojaosan niin se olisi palstavassarien mielestä irvokasta ja Petteri olisi lapanen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jospa palauttaisi halpatyövoiman kotimaihinsa.
No demarit vastustavat saatavuusharkinnan poistoa. Lisäksi kannattavat vahvaa ay-liikettä joka estää halpatyön. Joten kyllä tässä ainakin paremmat näkymät tämän suhteen on kuin ps kok - ek:n johtamassa hallituksessa.
Halpatyövoimaa on tänne tuotu jo vuosia, en ole kertaakaan kuullut että ay-liike vastustaisi halpatyövoimaa, kovin on hiljaista ollut.
No, ei se ole silloin halpatyövoimaa jos sillä on samat TES ehdot kuin muillakin työntekijöillä. Mitä vahvempi ammattiliitto sitä pienempi mahdollisuus tällaiseen.
Miksi ne ammattiliitot eivät siis ole hoitaneet pestiään, kun koko ajan jää yrityksiä kiinni siitä, ettei ulkomaisille tekijöille makseta asiallisia palkkoja ja vaikka joku yksittäinen tekijä jää kiinni, niin tilalle tulee kymmenen lisää, eikä kukaan oikeasti puutu asiaan mitenkään. Ei ainakaan yksikään ammattiliitto, melkein päinvastoin. SAKn alaiset ammattiliitot vaativat kovaan ääneen ulkomaisen työvoiman maahan tuomista. Ei ihme, että niiden suosio heikkenee. Suomalainen duunari kun ihmettelee, että mitä nuo touhuaa ja kenen asialla ne ovat
Sinäkin voisit jotain tietää, jos vaan kävisit töissä
Vierailija kirjoitti:
Jos hallitus päättäisi palauttaa suojaosan niin se olisi palstavassarien mielestä irvokasta ja Petteri olisi lapanen.
Ei hätää demarit ja vasemmisto kyllä palauttaa suojaosan vaalien jälkeen niin ja kepu on myös Kaikkosen suulla luvannut saman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno homma, mutta kuka kaiken tuo maksaa? Kannattaa muistaa, että ne demareiden vihaamat rikkaiden veroalet ja yritysten veronkevennykset ei ole edes vielä voimassa, joten niiden peruminen ei vaikuta talouteen millään tavalla, jos samaan aikaan syydetään rahaa siihen, että ihmisten ei tarvitse tehdä töitä, jos se ei ole kivaa.
No tuo suojaosa maksaa vuodessa 56miljoonaa ja valtionvarainministeriön virkamiehet sanoi että tuo todellakin maksaa itsensä takaisin lisääntyneinä osa-aika töinä toisin kuin rikkaitten veron alennukset kuviteltuine dynaamisine vaikutuksineen.
Jep! Ja taatusti enemmänkin. Minäkin olin osa-aikatöissä. Lopetin, kun en enää tienannut sillä mitään. Meni kuluihin erotus ja jäi vain työn vaiva. Palkastani n. 400-600 eur./kk 50% meni valtiolle kun sopeutettiin päivärahaa. Plus verot ko. Summasta. Nyt valtio menettää nuo prosentit ja maksaa sossurahaa, kun en omillani pärjää. Mutta tämä vissiin oli tarkoituskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tulee kaikenlaisia lupauksia kuten oli " vappusatanen" aikoinaan ja tyhmät uskovat. Populismia kehiin mielin määrin. Mielenkiintoista nähdä sitten mikä on totuus kun on pari vuotta on kulunut vaalista. Millasta sanankäyttöä tullaan kuulemaan kyselytunneilla?
Tuntuu tuo Vappu satanen olevan oikeistolle todella katkera pala kun se toteutui vaikka porvarit kuinka öyhöttää.
*vappusatanen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tulee kaikenlaisia lupauksia kuten oli " vappusatanen" aikoinaan ja tyhmät uskovat. Populismia kehiin mielin määrin. Mielenkiintoista nähdä sitten mikä on totuus kun on pari vuotta on kulunut vaalista. Millasta sanankäyttöä tullaan kuulemaan kyselytunneilla?
Tuntuu tuo Vappu satanen olevan oikeistolle todella katkera pala kun se toteutui vaikka porvarit kuinka öyhöttää.
Vappusatanen ei toteutunut. Tieto löytyy googlaamalla.
Niin löytyy, mutta demarit elää omassa kuplassaan valheineen, demarit elää aina toisten taskuilla kyynärpäitä myöten.
Höpö höpö kyllä se toteutui tosin oikeiston lehti katkeruuden ja valheitten sanomat levittää tarkoituksella väärää tietoa.
Veronkorotus on aina jonkun taskulle menemistä. Ymmärtäisit tämän, jos maksaisit veroja
Jos saat tonnin palkkaa ja verotusta kiristetään, niin että saatkin 990 euroa, niin eikö se korotus muka ole palkasta pois? Vassari on kovin kevyesti aina korottamassa veroja ja ottamassa sitä rahaa jonkun työtä tekevän taskusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tulee kaikenlaisia lupauksia kuten oli " vappusatanen" aikoinaan ja tyhmät uskovat. Populismia kehiin mielin määrin. Mielenkiintoista nähdä sitten mikä on totuus kun on pari vuotta on kulunut vaalista. Millasta sanankäyttöä tullaan kuulemaan kyselytunneilla?
Tuntuu tuo Vappu satanen olevan oikeistolle todella katkera pala kun se toteutui vaikka porvarit kuinka öyhöttää.
*vappusatanen
Vihreiden vappusatanen. Sofia Virta huutaa sylki lentäen kuinka jokaiselta eläkeläiseltä pitää leikata. Demarit selkeästi suunnittelevat noiden kanssa yhteistä hallitustaivalta, joten on aivan sama mitä satasia joskus on maksettu, koska demarihallitus takuuvarmasti ottaa ne reilummin korkojen kera pois
Vierailija kirjoitti:
Hieno homma, mutta kuka kaiken tuo maksaa? Kannattaa muistaa, että ne demareiden vihaamat rikkaiden veroalet ja yritysten veronkevennykset ei ole edes vielä voimassa, joten niiden peruminen ei vaikuta talouteen millään tavalla, jos samaan aikaan syydetään rahaa siihen, että ihmisten ei tarvitse tehdä töitä, jos se ei ole kivaa.
Kuule on paljon ihmisiä jotka tekisi töitä, mutta niitä töitä ei ole!
SDP;tä kyllä tarvitaan tilanteen korjaamiseksi. Kokoomus ja Persut ovat tuhonneet Suomen. Antilla on edessä kova työ korjata toisten hirvittäviä virheitä. Ääneni menee SDP;lle.
Vierailija kirjoitti:
SDP;tä kyllä tarvitaan tilanteen korjaamiseksi. Kokoomus ja Persut ovat tuhonneet Suomen. Antilla on edessä kova työ korjata toisten hirvittäviä virheitä. Ääneni menee SDP;lle.
Voipi olla että täystuho perskokkare hallituksen jälkiä ei voi enää korjata mutta annetaan demareille mahdollisuus.
Minä äänestän demareita, kun lupaavat palauttaa työttömien suojaosan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tulee kaikenlaisia lupauksia kuten oli " vappusatanen" aikoinaan ja tyhmät uskovat. Populismia kehiin mielin määrin. Mielenkiintoista nähdä sitten mikä on totuus kun on pari vuotta on kulunut vaalista. Millasta sanankäyttöä tullaan kuulemaan kyselytunneilla?
Tuntuu tuo Vappu satanen olevan oikeistolle todella katkera pala kun se toteutui vaikka porvarit kuinka öyhöttää.
Vappusatanen ei toteutunut. Tieto löytyy googlaamalla.
Niin löytyy, mutta demarit elää omassa kuplassaan valheineen, demarit elää aina toisten taskuilla kyynärpäitä myöten.
Höpö höpö kyllä se toteutui tosin oikeiston lehti katkeruuden ja valheitten sanomat levittää tarkoituksella väärää tietoa.
Elä vaan siellä kuplassasi ja luet vain ne uutiset jotka itseäsi miellyttää, niinhän ne demukat aina tekee ja valehtelevat loput.
Vierailija kirjoitti:
Hieno homma, mutta kuka kaiken tuo maksaa? Kannattaa muistaa, että ne demareiden vihaamat rikkaiden veroalet ja yritysten veronkevennykset ei ole edes vielä voimassa, joten niiden peruminen ei vaikuta talouteen millään tavalla, jos samaan aikaan syydetään rahaa siihen, että ihmisten ei tarvitse tehdä töitä, jos se ei ole kivaa.
Palkan maksaja maksaa. Ja se raha kiertää takaisin. Kuten tukirahatkin.
Eivät ne palkat ja tuet niin suuria ole, että pistäisivät yhteiskunnan konkurssiin. Päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta tulee persut itkemään kun ei kelpaa talouden- ja ihmisten hyvinvoinnin koheneminen.
Sinulle eriävät mielipiteet tuntuvat olevan aina jotain itkemistä. Koita vasemmistolainen sika oppia se tosiasia että kaikki ei pyöri sinun perseesi ympärillä.
Mikä tässä SDP:n ehdotuksessa aiheuttaa persujen miesvauvoille menkkoja? Eikö kelpaa kun ihmiset menee töihin? Yllättävää ettei pers uli uli tajua.
Ei kelpaa. Pitää jumittaa neljällä raajalla, ettei vain mikään muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta tulee persut itkemään kun ei kelpaa talouden- ja ihmisten hyvinvoinnin koheneminen.
Meinaat että keskituloisten (jotka tämänkin loiselämisen maksaa) talous kohenee siitä että porukka loisii entistä aktiivisemmin vain tukiaisilla? Vähän epäilen.
Loisii mennessään töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jospa palauttaisi halpatyövoiman kotimaihinsa.
No demarit vastustavat saatavuusharkinnan poistoa. Lisäksi kannattavat vahvaa ay-liikettä joka estää halpatyön. Joten kyllä tässä ainakin paremmat näkymät tämän suhteen on kuin ps kok - ek:n johtamassa hallituksessa.
Halpatyövoimaa on tänne tuotu jo vuosia, en ole kertaakaan kuullut että ay-liike vastustaisi halpatyövoimaa, kovin on hiljaista ollut.
No, ei se ole silloin halpatyövoimaa jos sillä on samat TES ehdot kuin muillakin työntekijöillä. Mitä vahvempi ammattiliitto sitä pienempi mahdollisuus tällaiseen.
Miksi ne ammattiliitot eivät siis ole hoitaneet pestiään, kun koko ajan jää yrityksiä kiinni siitä, ettei ulkomaisille tekijöille makseta asiallisia palkkoja ja vaikka joku yksittäinen tekijä jää kiinni, niin tilalle tulee kymmenen lisää, eikä kukaan oikeasti puutu asiaan mitenkään. Ei ainakaan yksikään ammattiliitto, melkein päinvastoin. SAKn alaiset ammattiliitot vaativat kovaan ääneen ulkomaisen työvoiman maahan tuomista. Ei ihme, että niiden suosio heikkenee. Suomalainen duunari kun ihmettelee, että mitä nuo touhuaa ja kenen asialla ne ovat
Sinäkin voisit jotain tietää, jos vaan kävisit töissä
Esim. Lääkäriliitto on ammattiliitto.
Ihmisten pitäisi kuulua liittoihin, jolloin niillä olisi aitoa neuvotteluvoimaa. Se, että on näitä joko täysin tietämättömiä, jotka luulee että TES on tippunut taivaasta tai sitten näitä pick me- työntekijöitä jotka luulevat olevansa muita parempia vähentää ay-liikkeen jäseniä ja valtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta tulee persut itkemään kun ei kelpaa talouden- ja ihmisten hyvinvoinnin koheneminen.
Sinulle eriävät mielipiteet tuntuvat olevan aina jotain itkemistä. Koita vasemmistolainen sika oppia se tosiasia että kaikki ei pyöri sinun perseesi ympärillä.
Mikä tässä SDP:n ehdotuksessa aiheuttaa persujen miesvauvoille menkkoja? Eikö kelpaa kun ihmiset menee töihin? Yllättävää ettei pers uli uli tajua.
Ei pari tuntia viikossa ole työntekoa. Tuolla ei elätä itseään, eikä se lisää edes verotuloja kun tuosta ei makseta veroja. Ja koko elintaso on kiinni tukiaisista.
Joten se siitä hyödystä yhteiskunnalle taas kerran.
A) se on työtä
B) se pitää yllä työkykyä, joka
C) auttaa työllistymään kokoaikaisesti.
Tällä saataisiin palkattua vapaaehtoistyötä tekevät, jotka nyt joutuvat lopettamaan tai tekemään työnsä salaa byrokratian vuoksi.
Työttömän suojaosaa ei palauteta. Kokoomus ja Persut eivät siihen suostu ja epäilenpä että Keskustakaan suostuisi.
Eivät suostu koska Suomea ollaan nostamassa suosta, missä ollaan oltu viime vuosikymmenet. Työttömän suojaosa mahdollistaa työttömänä oleilun ja tämä aika meni, eikä koskaan palaa.