Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vietin nuoruuden pussikaljoitellen puistoissa ja puskissa, ei yhden yhtä punkkia. Nyt ei tarvitse kuin istua puutarhakeinussa ok-talon pihassa niin

Vierailija
08.05.2022 |

Vähintään yksi punkki löytyy! Eivätkä irtoa edes suihkussa ja ovat taitavia piilotumaan! Tulin sisään, otin verkkarit pois ja tsekkasin jalat ettei niissä kiipeile punkkeja, tarkistin myös kainalot ja menin suihkuun. Aamulla punkki reidessä! Kun kun otin pihdellä niin se per""leen pää jäi kiinni, tk:sta sanotiin ettei tarvitse tulla poistattamaan keho työntää sen kyllä ulos.. ou jee.

Syö vähän kesän ja päiväkahvittelun ulkona riemua..

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmastonmuutos.

Ei voi olla ilmastonmuutos, kun se on vihervasemmistomädätystä. Ilmastonmuutosta pidetään totena vain siksi, että siitä on todisteita.

Vierailija
62/75 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja punkkisyyni kissalle! Ei vielä 20 vuotta sitten kun kissaa ulkoilutti valjaissa siitä tarvinnut kotona etsiä punkkeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli punkkeja, mutta äiti sanoi että älkää menkö lepikköön, siellä niitä on. Kaveri saikin, kun ulkoilutti koiraa lepikössä ja koira kans. Olen edelleenkin sellainen, että varon leppiä. Mutta kerran lensi yksi iholle ihan kaupungissa, vähän sellaista puistoista tietä olin menossa kauppaan. Huomasin ja ei ehtinyt kiinni. 

Sama. Kun olin lapsi, uskottiin että punkit väijyy lepissä. Niissä ei saanut kiipeillä ettei tule punkkeja. Nyttemmin punkkeja on kaikkialla 

Vierailija
64/75 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sekin kurjuus ole Orpon hallituksen tekosia.

Vierailija
65/75 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuljen paljon luonnossa ja tavannut punkin viimeksi 80 luvulla. Eli punkkiongelma on vain luotu hysteria. Myöskään hirvikärpäsiä on aniharvoin.

Vierailija
66/75 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli punkkeja, mutta äiti sanoi että älkää menkö lepikköön, siellä niitä on. Kaveri saikin, kun ulkoilutti koiraa lepikössä ja koira kans. Olen edelleenkin sellainen, että varon leppiä. Mutta kerran lensi yksi iholle ihan kaupungissa, vähän sellaista puistoista tietä olin menossa kauppaan. Huomasin ja ei ehtinyt kiinni. 

Sulla meni sekasin punkki ja hirvikärpänen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/75 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy miksi mua ei saa enää mihinkään heinikköön eikä metsään. Mitä enemmän ikää tullut sitä enemmän inhoan kaikkia ötököitä. Yksikin punkki voi pilata terveyden loppu elämäksi. Onneksi asun kerrostalon ylimmässä kerroksessa, niin tällä korkeudella ei juurikaan lentele mikään.

Vierailija
68/75 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän sama ongelma susien kanssa. Lapsuudessa oli turvallista maaseudullakin leikkiä ilman aikuisten valvontaa  ympäri pitäjää, nyt ei voi omia lapsia päästää edes nurkan taakse kun joka puolella vaanivat valtion koirat kyttää lounasta. 40 vuotta sitten lähin susi löytyi ehkä 2000km päästä, nykyyään sadan metrin päästä omasta lähimetsästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/75 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne viattomat punkit ees haittaa.

 

Australiassa hai syöny jonku taas, samaku sen takia ei menis uimaan  järveen suomessa.

Vierailija
70/75 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä saamarin punkkeja on nykyään joka paikassa. Täällä on oikein hyvä ulkoilu alue jossa vielä pari vuotta sitten oli vähän punkkeja. Viime kesänä sain sieltä kaksi punkkia yhdellä käynnillä. Koirien omistajat kertovat ettei sinne uskalla mennä koiran kanssa kun siellä on niin paljon punkkeja.

 

Kaverini sai punkin päähänsä pyörätiellä. Oli kävelemässä kotiin ja tunsi kun jokin osui päähän. Punkki tippui tai hyppäsi puusta päähän. Nämä punkkien leviämiset ovat tapahtuneet täällä ihan parissa, kolmessa vuodessa. Pieni kaupunki jonka puistotkin alkavat olla punkkien valtaamia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/75 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomiokaa että vuosikymmeniä sitten jos olikin joku punkki se ei levittänyt mitään tautia,toista kun nykyisin jokainen on potentiaalinen uhka.

Vierailija
72/75 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kuljen paljon luonnossa ja tavannut punkin viimeksi 80 luvulla. Eli punkkiongelma on vain luotu hysteria. Myöskään hirvikärpäsiä on aniharvoin.

Sano tuo sen jälkeen kun saat uimarannalta punkin perseeseen kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/75 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun kerrostalossa. Yhtenä päivänä viime kesäni liikuin kotoa sen verran että menin  lähikauppaan. Pysyin asfaltilla koko ajan,en ollut lähelläkään mitään  puskaa. Myöhemmin kotona kun tein ruokaa ihmettelin, että ihan kuin  jokin likkuisi kainalossa. Punkki  saa""na,onneksi ei ehtinyt kiinnittyä!

Vierailija
74/75 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkit ovat lisääntyneet nykyään. Siksi ei menneinä vuosikymmeninä pussikaljalla (tai -pissalla) olijoihin tarttunut punkkeja. Ihan yleisesti minunkin nuoruudessa istuskeltiin kaljalla joka heinikossa ja puskassa, eikä kukaan edes puhunut punkeista. Ohi kulkevista autoista ja aikuista kyllä varoiteltiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/75 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pientä liiottelua havaittavissa. Minä ulkoilen kesällä erittäin paljion, osittain jopa lähes asun luonnossa. Ja kevyseti pukeutuneena yhtään varomatta. Olen eläessäni löytänyt itsestäni yhden ainoan punkin, jonka sain pari vuotta sitten käteeni mustikkametsässä. Kissassamme niitä kyllä on aina kun karkoteaineen vaikutus hiipuu.

Ylen pitäisi esittää Jonas borrelioosipotilas Berghällin punkkisota joka kevät opetusfilmiksi ja varoitukseksi puutiaisista jotka voivat kirjaimellisesti tuhota ihmisen koko elämän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi