Taloyhtiössä ei leikata nurmikkoa, mitä tehdä?
Sovittu talonmiesvuorot mutta meidän talon takaa yhteiseltä alueelta ei kukaan kuitenkaan leikkaa nurmikkoa meidän talostamme. Nurmikko on todella pitkä ja sieltä tulee asuntojen terasseille hiiriä, sammakoita yms ja terassilta toki sitten on myös sisälle asti tulleet. Voiko tästä ilmoittaa isännöitsijälle? Me ollaan ainoat ketkä on nurmikkoa leikanneet edelliskesänä kun olemme ehtineet, mutta eihän se voi vain yhden asukkaan vastuulle jäädä.
Kommentit (53)
Meillä sen hoitaa (kun viitsivät !) taloyhtiö. Eivät asukkaat. Ja aina on etenkin syksyllä juuri ennen, kuin ensilumi tulee, nurmikko on aina ajamatta. Se on noloa ! Ja sitten, kun kevät koittaa, niin se vanha nurmikko tulee esiin keltaisena. Eikös pitäisi ajaa nurmikot kunnolla juuri ennen, kuin ensilumi tulee ? Ja yhdessä paikassa ajetaan nurmikko vielä harvemmin. Ja meillä on niin,,että ajetaan vain osa nurmikkoa ! Myöhemmin ajetaan loput. Kenelle se sitten kuuluu, ei tietoa.
Hihihi en sitä kuitenkaan leikkaa 🤭
Talonmies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiertävät talonmiesvuorot ovat syvältä. Ne eivät vaan toimi. Ota huoltoyhtiön hankinta esille seuraavassa kokouksessa - tai muuta omakotitaloon, jossa voit itse päättää, miten siistinä pihasi pidät.
Pitäähän se ruohonleikkuu hoitaa omakotitalossakin.
Tätä en ole näissä keskusteluissa koskaan ymmärtänyt. Hirveä haloo siitä, että joutuisi rivitalossa leikkaamaan kerran kesässä taloyhtiön nurmikon, mutta omakotitalossa ei haittaa, vaikka on pakko tehdä se joka viikko.
Omakotitalossa voi olla laittamatta nurmikkoa lainkaan, ja vaikka laittaisi nurmikon, niin kukaan ei määrää, milloin se pitää leikata, kun just nyt on se sun vuorosi, vaikka olisi sairaalassa jalka poikki.
Hankitte muutamia lampaita ruohoa syömään. Syksyllä teillä on papanaa kerättäväksi ja kukkaistutuksille talvilepoon tujautettavaksi. Kehruunäytöksestä fyrkat pois naapuritaloista. Kerätyt villat vaan jalostukseen ja osakkaille osuutena, vaikka: lapasia joululahjaksi-projekteihin. Syksyllä sitten lampaat lihoiksi, kehruunäytösrahat pönttöviiniksi, grilli kuumaksi ja taloyhtiön Venetsialaiset voi alkaa. Lampaanvuodat osaavalla nahkasuutarilla ulkotakiksi tai rukkasiksi teettoon. Notta elkää nyt niin orjallisen moderneja taloyhtiön sääntöjen kanssa olko. Uusimaalaisuus, tarkoitan puhdasta aatetta: talonpoikaisrenesanssi on tarpeen. Kun raha ei enää tule verkosta, eikä sähköjä akusta, saati kumppani netistä, on omin käsin pärjättävä. Nyt harjoittelemaan taitoja tarpeisiin. Saksien säästökäyttö ei ole vielä loppunut tässä maassa. Mannakuuroja ei ole luvassa. Kyllä jämpti on näin.
Meidän taloyhtiön osakkaista useimmat ovat huonovoimaisia eläkeläisiä tai sitten vuokralaisia. Siksi mikään talkkarivuorosysteemi ei tule kysymykseen. Jo monia vuosia ruohonleikkuut ja lumityöt on hoidettu palkkatyönä ulkopuolisen voimin. Muuten hommat jäisi parin osakkaan harteille ja se ei olisi oikein.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan vasta toukokuussa ja jo joku nillittää nurmikonleikkuusta. On teillä ongelmat.
meillä on ainakin eka ruohonleikkuuvuoro tällä viikolla. Olisi pitänyt aloittaa aikaisemmin, sillä ruoho on niin pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä sen hoitaa (kun viitsivät !) taloyhtiö. Eivät asukkaat. Ja aina on etenkin syksyllä juuri ennen, kuin ensilumi tulee, nurmikko on aina ajamatta. Se on noloa ! Ja sitten, kun kevät koittaa, niin se vanha nurmikko tulee esiin keltaisena. Eikös pitäisi ajaa nurmikot kunnolla juuri ennen, kuin ensilumi tulee ? Ja yhdessä paikassa ajetaan nurmikko vielä harvemmin. Ja meillä on niin,,että ajetaan vain osa nurmikkoa ! Myöhemmin ajetaan loput. Kenelle se sitten kuuluu, ei tietoa.
Tuota... kun se taloyhtiö on juuri ne asukkaat.
Muutat kerrostaloon tai hankit omakotitalon kuten kunnon kansalainen tekee
Minä hoidan kaikki mahdolliset ulko- ja sisätyöt. Ai niin, asun omakotitalossa. Ei ole mitään kommuunia.
Säästö alkaa S:llä. Kai teillä asukkaat sitten vie roskatkin itse jäteasemalle, ettei tartte maksaa jätemaksuja.
Ollaan vasta toukokuussa ja jo joku nillittää nurmikonleikkuusta. On teillä ongelmat.