Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloyhtiössä ei leikata nurmikkoa, mitä tehdä?

Vierailija
22.05.2026 |

Sovittu talonmiesvuorot mutta meidän talon takaa yhteiseltä alueelta ei kukaan kuitenkaan leikkaa nurmikkoa meidän talostamme. Nurmikko on todella pitkä ja sieltä tulee asuntojen terasseille hiiriä, sammakoita yms ja terassilta toki sitten on myös sisälle asti tulleet. Voiko tästä ilmoittaa isännöitsijälle? Me ollaan ainoat ketkä on nurmikkoa leikanneet edelliskesänä kun olemme ehtineet, mutta eihän se voi vain yhden asukkaan vastuulle jäädä.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan vasta toukokuussa ja jo joku nillittää nurmikonleikkuusta. On teillä ongelmat.

Vierailija
42/53 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sen hoitaa (kun viitsivät !) taloyhtiö. Eivät asukkaat. Ja aina on etenkin syksyllä juuri ennen, kuin ensilumi tulee, nurmikko on aina ajamatta. Se on noloa ! Ja sitten, kun kevät koittaa, niin se vanha nurmikko tulee esiin keltaisena. Eikös pitäisi ajaa nurmikot kunnolla juuri ennen, kuin ensilumi tulee ? Ja yhdessä paikassa ajetaan nurmikko vielä harvemmin. Ja meillä on niin,,että ajetaan vain osa nurmikkoa ! Myöhemmin ajetaan loput. Kenelle se sitten kuuluu, ei tietoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihihi en sitä kuitenkaan leikkaa 🤭

Talonmies

Vierailija
44/53 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiertävät talonmiesvuorot ovat syvältä. Ne eivät vaan toimi. Ota huoltoyhtiön hankinta esille seuraavassa kokouksessa - tai muuta omakotitaloon, jossa voit itse päättää, miten siistinä pihasi pidät. 

Pitäähän se ruohonleikkuu hoitaa omakotitalossakin.

Tätä en ole näissä keskusteluissa koskaan ymmärtänyt. Hirveä haloo siitä, että joutuisi rivitalossa leikkaamaan kerran kesässä taloyhtiön nurmikon, mutta omakotitalossa ei haittaa, vaikka on pakko tehdä se joka viikko.

Omakotitalossa voi olla laittamatta nurmikkoa lainkaan, ja vaikka laittaisi nurmikon, niin kukaan ei määrää, milloin se pitää leikata, kun just nyt on se sun vuorosi, vaikka olisi sairaalassa jalka poikki.

Vierailija
45/53 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankitte muutamia lampaita ruohoa syömään. Syksyllä teillä on papanaa kerättäväksi ja kukkaistutuksille talvilepoon tujautettavaksi. Kehruunäytöksestä fyrkat pois naapuritaloista. Kerätyt villat vaan jalostukseen ja osakkaille osuutena, vaikka: lapasia joululahjaksi-projekteihin. Syksyllä sitten lampaat lihoiksi, kehruunäytösrahat pönttöviiniksi, grilli kuumaksi ja taloyhtiön Venetsialaiset voi alkaa. Lampaanvuodat osaavalla nahkasuutarilla ulkotakiksi tai rukkasiksi teettoon. Notta elkää nyt niin orjallisen moderneja taloyhtiön sääntöjen kanssa olko. Uusimaalaisuus, tarkoitan puhdasta aatetta: talonpoikaisrenesanssi on tarpeen. Kun raha ei enää tule verkosta, eikä sähköjä akusta, saati kumppani netistä, on omin käsin pärjättävä. Nyt harjoittelemaan taitoja tarpeisiin. Saksien säästökäyttö ei ole vielä loppunut tässä maassa. Mannakuuroja ei ole luvassa. Kyllä jämpti on näin. 

Vierailija
46/53 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiön osakkaista useimmat ovat huonovoimaisia eläkeläisiä tai sitten vuokralaisia.  Siksi mikään talkkarivuorosysteemi ei tule kysymykseen.  Jo monia vuosia ruohonleikkuut ja lumityöt on hoidettu palkkatyönä ulkopuolisen voimin.  Muuten hommat jäisi parin osakkaan harteille ja se ei olisi oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/53 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan vasta toukokuussa ja jo joku nillittää nurmikonleikkuusta. On teillä ongelmat.

meillä on ainakin eka ruohonleikkuuvuoro tällä viikolla. Olisi pitänyt aloittaa aikaisemmin, sillä ruoho on niin pitkä.

Vierailija
48/53 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sen hoitaa (kun viitsivät !) taloyhtiö. Eivät asukkaat. Ja aina on etenkin syksyllä juuri ennen, kuin ensilumi tulee, nurmikko on aina ajamatta. Se on noloa ! Ja sitten, kun kevät koittaa, niin se vanha nurmikko tulee esiin keltaisena. Eikös pitäisi ajaa nurmikot kunnolla juuri ennen, kuin ensilumi tulee ? Ja yhdessä paikassa ajetaan nurmikko vielä harvemmin. Ja meillä on niin,,että ajetaan vain osa nurmikkoa ! Myöhemmin ajetaan loput. Kenelle se sitten kuuluu, ei tietoa. 

Tuota... kun se taloyhtiö on juuri ne asukkaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/53 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkit kiittää

Vierailija
50/53 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskanna sinne kaheikkoon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/53 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutat kerrostaloon tai hankit omakotitalon kuten kunnon kansalainen tekee 

Vierailija
52/53 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan kaikki mahdolliset ulko- ja sisätyöt. Ai niin, asun omakotitalossa. Ei ole mitään kommuunia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/53 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästö alkaa S:llä. Kai teillä asukkaat sitten vie roskatkin itse jäteasemalle, ettei tartte maksaa jätemaksuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi