kirkon alan työt?
Mitä töitä kirkolta löytyy perinteisen papin ja diakonin työn lisäksi?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurakuntien työyhteisöt vaan on usein hyvin sairaita.... pahimmasta päästä.
Millä tavalla?
Todella hierarkista, on miesten työt ja naisten työt, kyräilyä, selkään puukottamista, juoppoutta katsotaan läpi sormien, työpaikkakiusaamista.. kokemusta viidestä eri seurakunnasta ja kaikissa paitsi yhdessä sama ongelma.
Tuossa olivat toki vain huonot puolet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurakuntien työyhteisöt vaan on usein hyvin sairaita.... pahimmasta päästä.
Millä tavalla?
Siis hei, minäkin tiedän tuon enkä liity kirkkoon mitenkään! Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurakuntien työyhteisöt vaan on usein hyvin sairaita.... pahimmasta päästä.
Millä tavalla?
Todella hierarkista, on miesten työt ja naisten työt, kyräilyä, selkään puukottamista, juoppoutta katsotaan läpi sormien, työpaikkakiusaamista.. kokemusta viidestä eri seurakunnasta ja kaikissa paitsi yhdessä sama ongelma.
Meillä ei ollut. Hyvä työyhteisö.
Itseasiassa aiheesta löytyy useita tutkimuksia ja virallisia selvityksiä, jotka käsittelevät seurakuntien (evankelis-luterilainen kirkko ja muut kirkolliset organisaatiot) työyhteisöongelmia ja työhyvinvointia. Tutkimuksissa on todettu, että seurakuntatyössä esiintyy paljon esim. työyhteisöjen ristiriitoja ja johtamisen haasteita. Mm. Diakoniatyöntekijöiden tutkimuksissakin todetaan, että työyhteisöongelmat ovat yksi keskeinen kuormitustekijä työn määrän ja asiakastyön rinnalla. Ja nämä tutkimukset nimenomaan puhui sen puolesta, että ongelmat olivat yleisempiä seurakunnissa kuin yksityisellä tai kuntasektorilla.
Vierailija kirjoitti:
Seurakuntien työyhteisöt vaan on usein hyvin sairaita.... pahimmasta päästä.
Onko? Kerro lisää. Millä tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurakuntien työyhteisöt vaan on usein hyvin sairaita.... pahimmasta päästä.
Millä tavalla?
Todella hierarkista, on miesten työt ja naisten työt, kyräilyä, selkään puukottamista, juoppoutta katsotaan läpi sormien, työpaikkakiusaamista.. kokemusta viidestä eri seurakunnasta ja kaikissa paitsi yhdessä sama ongelma.
Siis kenen työtehtävät seurakunnalla määräytyvät sukupuolen mukaan? Lastenohjaajan? Nuorisotyöntekijän? Papin?
AP
Eipä seurakunnalle töihin pääse. Mistään muualta ei ole tullut niin tökeröitä vastauksia spostiin kuin srk:lta. Siis kun hain työpaikkoja.
Kirkkoviinin koemaistaja