kirkon alan työt?
Mitä töitä kirkolta löytyy perinteisen papin ja diakonin työn lisäksi?
Kommentit (27)
Lastenhoitaja, nuoriso-ohjaaja, suntio, hautausmaatyöntekijä, haudankaivaja, toimistosihteeri...
Vierailija kirjoitti:
Esim.nunna,munkki...
Puhuiko ap katolisesta kirkosta?
Vierailija kirjoitti:
Esim.nunna,munkki...
Ei ev.lut-kirkossa ole mitään noin hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Lastenhoitaja, nuoriso-ohjaaja, suntio, hautausmaatyöntekijä, haudankaivaja, toimistosihteeri...
Tarkoittanet lastenohjaajaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim.nunna,munkki...
Ei ev.lut-kirkossa ole mitään noin hienoa.
Niinpä! Vähän laimeaa, kun ei ole. Nyyh.
AP
Onko mitään muuta hallinnollisella puolella kuin toimistosihteeri? Entä kirkon ulkomaanapu yms. järjestöt?
AP
Eiköhän siellä ole myös siivoajia, talonmiehiä ja muita tämmöisiä vaikka kuinka paljon.
Vierailija kirjoitti:
Inkvisiittori, paavi, kardinaali
Äh, ei ole ev.lut.-kirkossa!
AP
Papit, kappalaiset, diakonissat yms., taloushallinto, ateria-/puhtauspalvelu, hautausmaan työntekijät, lastenohjaajat.. seurakuntamestarit/vahtimestarit hoitaa käytännössä suntion, kiinteistöpuolen ja siivoamisen aika pitkälti nykyään sitä mukaa kun vanhoista viroista jää väki eläkkeelle. Yhdellä nimikkeellä kun korvataan 3-4 työntekijää.
Hautausmaatyöntekijä, kirkon vahtimestari, siistijä, kanttori, diakoni, diakonissa, kappalainen, nuorisotyöntekijä, lapsi- ja perhetyöntekijä, pappi, suntio, piispa, teologi, lähetyssihteeri...
Reformaattori, kirjuri, Raamatun kääntäjä, kirkkoisä sekä kirkkoäiti.
Seurakuntien työyhteisöt vaan on usein hyvin sairaita.... pahimmasta päästä.
Vierailija kirjoitti:
Seurakuntien työyhteisöt vaan on usein hyvin sairaita.... pahimmasta päästä.
Millä tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurakuntien työyhteisöt vaan on usein hyvin sairaita.... pahimmasta päästä.
Millä tavalla?
Todella hierarkista, on miesten työt ja naisten työt, kyräilyä, selkään puukottamista, juoppoutta katsotaan läpi sormien, työpaikkakiusaamista.. kokemusta viidestä eri seurakunnasta ja kaikissa paitsi yhdessä sama ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurakuntien työyhteisöt vaan on usein hyvin sairaita.... pahimmasta päästä.
Millä tavalla?
Todella hierarkista, on miesten työt ja naisten työt, kyräilyä, selkään puukottamista, juoppoutta katsotaan läpi sormien, työpaikkakiusaamista.. kokemusta viidestä eri seurakunnasta ja kaikissa paitsi yhdessä sama ongelma.
Meillä ei ollut. Hyvä työyhteisö.
Esim.nunna,munkki...