UPS älkää IKINÄ tilatko toimitusta sieltä!!
Hermot menee!! Paketti saapui heidän varastoon viime viikon tiistaina. Soitin Aspaan samantien ja sovin toimituksen kotiin samalla päivälle, annoin ovikoodin jne. Järjestin faijani päivystää kotiin, jos he tuliskin ennen, kun pääsen töistä kotiin. Matkalla kotiin huomaan heidän lähetyssivulta, että paketteja onkiin kaksi. Soitan Aspaan hätäisesti, hei tulevathan molemmat nyt tänään. Jos ei ehdi toinen mahdollinen päivä on 10.11 Ma, jolloin olen vapaalla. Aspa sanoo juujuu ei huolta, mä laitan viel kuriirille viestiä. Kotiin saapui vain 1/2 paketeista😪.
Seurantalähetyksessä näkyy toisen saapuvan 10.11. . Äsken huvikseen avasin seurannan, skannattu varastossa aamuyöllä, ei todellakaan ole missään toimituksessa. Soitan Aspaan viidennen kerran ja puhelimeen vastaan elämänsä tylsistynyt nainen, joka sanoo et se tulee vasta huomenna joskus 12-17 välillä. V***u, palaa käpy! Nyt sovittu haku, vaikka toimitus painaa 15kg ja asun 3 kerroksessa hissittömässä kämpässä.
Toinen kerta, mulle tulee toimitus UPS ja yhtä huonosti meni ekakin kerta. ÄLKÄÄ tilatko mitään toimitettavaksi heiltä!
Kommentit (13)
Joo meille tuli tilaus kolmessa erässä. Otti päähän.
Tosi rassaavaa olla kolmena päivänä vastaanottamassa tilausta. (Koiratarha)
Vierailija kirjoitti:
Miten pakettien kävi?
Minä olen juuttunut huomattavasti yksinkertaisempaan asiaan: ovikoodiin. Olen tarjonnut koodia eri kohtiin puoli aamua ja vaihtanut ajatuksia puupäisen asparobotin kanssa. Ainoa vaihtoehto lienee se, että odotan huomista jakelua ja katson, mitä tapahtuu.
Vuosia sitten jouduin käyttämään UPSia monta kertaa ja päädyin lopulta joka kerralla hakemaan lähetyksen terminaalista, jossa taas kohtasin maailman hitaimman asiakaspalvelun. Jos olisin tiennyt, että tähän lähetykseen käytetään UPSia, en olisi tehnyt koko ostosta. Viimeksi jakeluauto teki U-käännöksen ikkunani takana ja ajoi pois. Aspa vain totesi, että ovikoodi ei toiminut (kyllä se toimi), eikä kuljettajalla ole puhelinta.
Pakko kai kuskilla on puhelin olla? Ei vaan viitsinyt soittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pakettien kävi?
Minä olen juuttunut huomattavasti yksinkertaisempaan asiaan: ovikoodiin. Olen tarjonnut koodia eri kohtiin puoli aamua ja vaihtanut ajatuksia puupäisen asparobotin kanssa. Ainoa vaihtoehto lienee se, että odotan huomista jakelua ja katson, mitä tapahtuu.
Vuosia sitten jouduin käyttämään UPSia monta kertaa ja päädyin lopulta joka kerralla hakemaan lähetyksen terminaalista, jossa taas kohtasin maailman hitaimman asiakaspalvelun. Jos olisin tiennyt, että tähän lähetykseen käytetään UPSia, en olisi tehnyt koko ostosta. Viimeksi jakeluauto teki U-käännöksen ikkunani takana ja ajoi pois. Aspa vain totesi, että ovikoodi ei toiminut (kyllä se toimi), eikä kuljettajalla ole puhelinta.
Pakko kai kuskilla on puhelin olla? Ei vaan viitsinyt soittaa?
Aspa sanoi, ettei kuljettajilla ole puhelimia. Minun nähdäkseni kuljettaja ei edes astunut ulos autostaan, katseli vain papereitaan hetkisen, mutta turha sellaisesta on aspan kanssa kiistellä. UPS:n asiakas on aina väärässä.
Ei UPS ainoa huono jakelufirma ole, mutta vastaanottajan kannalta se on huonoin, ja sillä on ylivoimaisesti käyttäjäepäystävällisimmät verkkosivut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pakettien kävi?
Minä olen juuttunut huomattavasti yksinkertaisempaan asiaan: ovikoodiin. Olen tarjonnut koodia eri kohtiin puoli aamua ja vaihtanut ajatuksia puupäisen asparobotin kanssa. Ainoa vaihtoehto lienee se, että odotan huomista jakelua ja katson, mitä tapahtuu.
Vuosia sitten jouduin käyttämään UPSia monta kertaa ja päädyin lopulta joka kerralla hakemaan lähetyksen terminaalista, jossa taas kohtasin maailman hitaimman asiakaspalvelun. Jos olisin tiennyt, että tähän lähetykseen käytetään UPSia, en olisi tehnyt koko ostosta. Viimeksi jakeluauto teki U-käännöksen ikkunani takana ja ajoi pois. Aspa vain totesi, että ovikoodi ei toiminut (kyllä se toimi), eikä kuljettajalla ole puhelinta.
Pakko kai kuskilla on puhelin olla? Ei vaan viitsinyt soittaa?
Periferiassahan ei onneksi mitään UPS kuljetuksia ole, vaan jakelu on ulkoistettu. Nämä tyypit osaavat soittaa, koska ovat pakettia tuomassa.
"vaikka toimitus painaa 15kg ja asun 3 kerroksessa hissittömässä kämpässä. "
Anteeksi, mutta mitä tarkoitat tällä??? Älä nyt vain sano, että se on raskas?
Vierailija kirjoitti:
"vaikka toimitus painaa 15kg ja asun 3 kerroksessa hissittömässä kämpässä. "
Anteeksi, mutta mitä tarkoitat tällä??? Älä nyt vain sano, että se on raskas?
Mitä sinä tarkoitat? Jos asiakas ostaa kotiinkuljetuksen, kyllä lähetyksen on tultava annettuun osoitteeseen.
En ole ap, vaan ensimmäisen kommentin kirjoittanut. Minä joudun tilaamaan kaiken kotiinkuljetuksena, koska en pysty kävelemään ulko-ovelle saakka eli yhtä porrasväliä edes ilman kantamuksia.
Ainoat luotettavat kuljettajat ovat Posti ja S-kaupat, mutta niidenkin kanssa on juuri nyt satunnaisharmia, kun Posti on jättänyt seurattavan kirjeen noudettavaksi postista (eli se lähtee parin viikon kuluttua takaisin lähettäjälle; paperisessa saapumisilmoituksessa ei ole mitään tunnisteita, joiden perusteella voisi kysyä asiakaspalvelusta) ja S-kaupoilta tämänpäiväisestä tilauksesta puuttuu peräti viisi eri tuotetta, jotka eivät ole korvattavissa.
Turhauttavinta UPS:ssä on, että melkein joka kerta käy niin, että he väittävät, että toimitusta on yritetty, mutta kukaan ei ole ollut vastaamassa ovella. Minä kuitenkin teen etätöitä kotona, ja olen ihan tasan tarkkaan ollut kotona päivinä joina odotan lähetystä. Eli oikeasti ei ole edes yritetty toimittaa mitään. Kerran lähti jopa tärkeä paketti takaisin lähettäjälle ulkomaille, koska luotin että kyllä ne lopulta sen toimittaa perillekin asti. Vaan ei.
Postnord vielä pahempi. Ei ikinä enää. Jätän tilaamatta, jos ainoa vaihtoehto on postnord.
Vierailija kirjoitti:
Turhauttavinta UPS:ssä on, että melkein joka kerta käy niin, että he väittävät, että toimitusta on yritetty, mutta kukaan ei ole ollut vastaamassa ovella. Minä kuitenkin teen etätöitä kotona, ja olen ihan tasan tarkkaan ollut kotona päivinä joina odotan lähetystä. Eli oikeasti ei ole edes yritetty toimittaa mitään. Kerran lähti jopa tärkeä paketti takaisin lähettäjälle ulkomaille, koska luotin että kyllä ne lopulta sen toimittaa perillekin asti. Vaan ei.
Kerran minun lähetykseni pääsi Suomeen asti, mutta sitä ei edes yritetty tuoda perille asti. Lopulta se meni tuhottavaksi johonkin suomalaiseen jätteenkäsittelylaitokseen, kun en pystynyt noutamaan sitä, eikä myyjä halunnut saada sitä takaisin.
Olen jättänyt ostamatta tuotteita monta kertaa sen vuoksi, että kuljettajana on vain jokin näistä epäluotettavista firmoista (UPS, Postnord, DHL). Nyt yhä useammin myyjä ei osaa sanoa, mitä kuljetusfirmaa se on aikeissa käyttää. Ei kannata riskeerata.
Samanlainen kokemus itselläni UPS:sta. Jätän tilaamatta, jos toimitustapa on UPS.
Vierailija kirjoitti:
Samanlainen kokemus itselläni UPS:sta. Jätän tilaamatta, jos toimitustapa on UPS.
Tässä ketjussa mainittujen firmojen kuljettajat kuitenkin osaavat suomea ja lukeminenkin heiltä sujuu. Toista on Budbee, jonka kuljetus saattaa tyssätä siihen, että kuljettaja ei puhu mitään länsimaista kieltä eikä näe eroa esimerkiksi "Koivukujan" ja "Koivukadun" välillä. Viimeiseksi jääneellä kerralla istuin puoli kymmeneltä illalla ikkunassa odottelemassa lähistöllä pyörivää kuljetusta ja näin, kuinka jakeluauto saapui sadan metrin päähän, pysähtyi ja kääntyi takaisin tulosuuntaansa. Samalla seurantasovellukseen kilahti ilmoitus siitä, että pakettia ei voitu toimittaa. Aspan mukaan kuski kai oli sairastunut tai jotain. Budbee on myös kahdesti tuonut minulle paketin, joka on selvästi avattu (toisella kerralla oli myös kadonnut tavaraa) ja kerran pahvilaatikon, joka oli seissyt vesilammikossa jo pitempään ja hajoili itsestään.
On Budbeellä kunnollisiakin kuljettajia, mutta näitä kielitaidottomia ja duuniinsa kyllästyneitä on ihan liikaa.
Miten pakettien kävi?
Minä olen juuttunut huomattavasti yksinkertaisempaan asiaan: ovikoodiin. Olen tarjonnut koodia eri kohtiin puoli aamua ja vaihtanut ajatuksia puupäisen asparobotin kanssa. Ainoa vaihtoehto lienee se, että odotan huomista jakelua ja katson, mitä tapahtuu.
Vuosia sitten jouduin käyttämään UPSia monta kertaa ja päädyin lopulta joka kerralla hakemaan lähetyksen terminaalista, jossa taas kohtasin maailman hitaimman asiakaspalvelun. Jos olisin tiennyt, että tähän lähetykseen käytetään UPSia, en olisi tehnyt koko ostosta. Viimeksi jakeluauto teki U-käännöksen ikkunani takana ja ajoi pois. Aspa vain totesi, että ovikoodi ei toiminut (kyllä se toimi), eikä kuljettajalla ole puhelinta.