Varokaa klarnaa.
Pienellä painetussa lukee että kauppias ei enää vastaakaan mistään vaan vastapuolesi on ulkomainen rahastaja. MikäänSuomen laki eikä kuluttajasuoja ei koske klarnaa.
Kantapään kautta vuoden taistelu ja voitto Ruotsin kuluttajaviranomaisen tuella.
Kommentit (144)
Jos googlaatte klarnaa niin huomaatte, että paljon on ongelmia. Mikähän se toinen vastaava murheenkryyni olikaan. Vaatii oikeudet nähdä tiliesi käytön moneksi kuukaudeksi ja sitä rataa.
Vierailija kirjoitti:
Laskuttaa aina etuajassa, vaikka pitäisi olla 14 päivää maksuaikaa.
30 päivää nykyään
Vierailija kirjoitti:
Tilasin verkkokaupasta tavaraa ja maksoin tilausvaiheessa klarnan kautta. Rahat meni, tavarat ei tulleet. Verkkokauppa ei ottanut kantaa, vaan ohjasivat olemaan yhteydessä klarnaan. Olihan pitkä prosessi saada rahat takaisin. Ihan jo semmonen homma, ettei klarnan asiakaspalveluun löytynyt mistään numeroa. Ei ollut hyvä kokemus.
Kauppa on vastuussa siitä, tuleeko tuotteet vai ei ja myös siitä, että ilmoittavat Klarnalle, mikäli eivät ole tuotteita toimittaneet. Ei Klarna sitä tiedä, oletko saanut ne vai et. Aspa chatti toimii hyvin, käytä sitä.
Eikös HM:stä ostaessa joudu väkisinkin käyttämään Klarnaa maksunvälittäjänä, vaikka maksaakin ostokset suoraan tililtä heti?
Onko se Klarna tuolloinkin huono?
Joskus tilasin kaksi eri kertaa, molemmilla eri maksuviitteet tietysti, sitten maksoin toisella viitteellä molemmat, mutta he oikaisivat asian kun pyysin.
Vierailija kirjoitti:
Jos googlaatte klarnaa niin huomaatte, että paljon on ongelmia. Mikähän se toinen vastaava murheenkryyni olikaan. Vaatii oikeudet nähdä tiliesi käytön moneksi kuukaudeksi ja sitä rataa.
Klarna (ulkomaalainen kelmi) vaatii palauttaakseen kaikkien nähden netitse lähettämään henkilötunnuksesi ja pankkitietosi!
Täysijärkinen ei tee sitä vuonna 22 ja Suomen viranomaisenkin ehdoton neuvo on: Älä lähetä!
Olen käyttänyt Klarnaa vuosia eikä koskaan ole ollut ongelmia. Kaikki Klarnaan liittyvät ongelmat lähipiirissä on johtuneet ihan asiakkaasta itsestä. Esimerkiksi itse on valittu osamaksu ja sitten valitetaan isoista kuluista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos googlaatte klarnaa niin huomaatte, että paljon on ongelmia. Mikähän se toinen vastaava murheenkryyni olikaan. Vaatii oikeudet nähdä tiliesi käytön moneksi kuukaudeksi ja sitä rataa.
Klarna (ulkomaalainen kelmi) vaatii palauttaakseen kaikkien nähden netitse lähettämään henkilötunnuksesi ja pankkitietosi!
Täysijärkinen ei tee sitä vuonna 22 ja Suomen viranomaisenkin ehdoton neuvo on: Älä lähetä!
En ymmärrä minkä feikki-Klarnan kanssa oot ollut tekemisissä, ei mun oo tarvinnut mitään tuollaista tehdä kun oon tuotteita palauttanut ja saanut niistä rahat takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos googlaatte klarnaa niin huomaatte, että paljon on ongelmia. Mikähän se toinen vastaava murheenkryyni olikaan. Vaatii oikeudet nähdä tiliesi käytön moneksi kuukaudeksi ja sitä rataa.
Klarna (ulkomaalainen kelmi) vaatii palauttaakseen kaikkien nähden netitse lähettämään henkilötunnuksesi ja pankkitietosi!
Täysijärkinen ei tee sitä vuonna 22 ja Suomen viranomaisenkin ehdoton neuvo on: Älä lähetä!
Miten niin kaikkien nähden? Ja miten luulet saavasi palautuksen jos et anna tilinumeroasi?
Kyllä minulla ainakin on toiminut vaikka olen joskus tuotteita palauttanutkin. Kerran lähetys hävisi postissa ja jäähdytin laskun klarnassa siksi aikaa että saan asian kaupan kanssa selvitettyä, lähettivät uuden tuotteen tilalle.
Kerran maksoin vahingossa ilman viitenumeroa ja sain nopeasti asian seltivettyä sen jälkeen kun heiltä tuli muistutuslasku koska maksu ei ollut sen puuttuvan viitenumeron takia kirjautunut systeemiin. He löysivät sen maksetun maksuni ja mitätöivät muistutusmaksun.
Kerran maksoin vahingossa saman laskun keksi ekrtaa ja sain rahat takaisin kun otin heihin yhteyttä.
Taitaa olla töissä Sweabankissa tai qlirolla tämä klarnaa moittiva 😉
Miksi käytätte edes Klarnaa välikätenä, jos maksatte tuotteet etukäteen? Kukaan ei pakota firmaa käyttämään vaikka se vaihtoehto usein tulee automaattisesti jos olet jo Klarnan asiakas.
Itse käyttänyt Klarnaa jo vuosia, ilman ongelmia. Kätevää kun voi maksaa vasta sitten kun on saanut tilaamansa tuotteet eikä tarvitse rahaa siirtää edes taas. Sinä, joka väitit ettei ole oikeasti 14vrk maksuaikaa, niin huomioi että lasku tulee sinulle sinä päivänä kun lähetys lähtee tilaamastasi paikasta. Ihan normaali käytäntö. Monissa verkkokaupoissa nyt 30vrk koroton ja kuluton Klarnan maksuaika.
Vierailija kirjoitti:
Laskuttaa aina etuajassa, vaikka pitäisi olla 14 päivää maksuaikaa.
Laskun päivämäärä ja eräpäivä ovat eri asioita.
Klarna lasku on mielestäni ok. Henkilötunnuksen tarvitsevat luottokelpoisuuden tarkistamiseen. Nuo pankkitilin tiedot varmaan luottopäätöksen tekemiseen, mutta kai vain pidemmälle maksuajalle? En itse käytä kuin laskua.
Vierailija kirjoitti:
Klarna lasku on mielestäni ok. Henkilötunnuksen tarvitsevat luottokelpoisuuden tarkistamiseen. Nuo pankkitilin tiedot varmaan luottopäätöksen tekemiseen, mutta kai vain pidemmälle maksuajalle? En itse käytä kuin laskua.
Kirvesvartta!
Minun luottokelpoisuuttani EI tarvitse tarkistaa kun palauttavat minulle minun rahojani.
Ja moni ei nyt näytä tajuavan että moni firma siirtää kaupat klarnalle vaikka asiaksa maksaa "käteisellä" eikä haluaisikuullakaan luotoista eikä varsinkaan klarnasta.
Täällä Klarna nykyään boikotissa myös. Erinäisistä syistä. En yhtään tykännyt siitä automaattisesta parin klikkauksen maksutoiminnosta ja mietin, miten ihmisiä oikein rohkaistaan tekemään harkitsemattomia ostoksia netissä. En muista antaneeni sille omaa hyväksyntää, tai lupaa ja mietin myös, kuinka helppoa näitä olisi väärinkäyttää, jos vaan saa pari tietoa jostain henkilöstä ongittua jotain kautta.
Sitten yritin lopettaa koko Klarnan käytön ja laitoin kaikki kiellot päälle ja pyysin heitä poistamaan tietoni asiakasrekisteristään. Ei onnistunut, vaan ne on yhä siellä. Olisi pitänyt postittaa heille kirjallinen pyyntö henkkarikopioiden kera Ruotsiin, jotta he poistaa asiakastilin ja sen tiedot. Sähköpostin kautta he ei sitä suostuneet tekemään, vaikka sähköposti riittää kyllä ostosten tekoon ja velkaantumiseen. En pidä eettisenä firmana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos googlaatte klarnaa niin huomaatte, että paljon on ongelmia. Mikähän se toinen vastaava murheenkryyni olikaan. Vaatii oikeudet nähdä tiliesi käytön moneksi kuukaudeksi ja sitä rataa.
Klarna (ulkomaalainen kelmi) vaatii palauttaakseen kaikkien nähden netitse lähettämään henkilötunnuksesi ja pankkitietosi!
Täysijärkinen ei tee sitä vuonna 22 ja Suomen viranomaisenkin ehdoton neuvo on: Älä lähetä!
Ei sinne pankkitunnuksia laiteta. -sivusta
En enää osta kaupoista joissa on pakkoklarna ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos googlaatte klarnaa niin huomaatte, että paljon on ongelmia. Mikähän se toinen vastaava murheenkryyni olikaan. Vaatii oikeudet nähdä tiliesi käytön moneksi kuukaudeksi ja sitä rataa.
Klarna (ulkomaalainen kelmi) vaatii palauttaakseen kaikkien nähden netitse lähettämään henkilötunnuksesi ja pankkitietosi!
Täysijärkinen ei tee sitä vuonna 22 ja Suomen viranomaisenkin ehdoton neuvo on: Älä lähetä!
Miten niin kaikkien nähden? Ja miten luulet saavasi palautuksen jos et anna tilinumeroasi?
Mutta Olennainen asia on: Mihin ne henkilötunnusta tarvitsee?
En tiedä tarkemmin sun tilanteesta, mutta itse olen pari kertaa palauttanut Klarnalla ostettuja juttuja ja rahat on tulleet takaisin tilille muutaman päivän sisällä palautuksen rekisteröinnistä.