Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on pahin väkivalta, jonka olet kohdistanut lapseen?

Vierailija
01.08.2014 |

Oliko kyseessä oma vai vieras lapsi? Kasvatus vai kosto? Kenties itsepuolustus? Mitä teit ja mitä siitä seurasi?

Kommentit (206)

Vierailija
1/206 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokämmenellä olen luonut aivan mahdotonta seitsmänvuotiasta kasvoille. Se oli ainoa tapa saada huutaminen ja riehuminen loppumaan. Pikkuveikkakin oli aivan hädissään tytön riehumisesta. Huuto loppui siihen, ja tyttö ymmärsi itsekin toimineensa väärin.

Vierailija
2/206 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko tukistaminen? Itse en pidä sitä väkivaltana vaan kasvattamisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/206 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 13:53"]

Sirpa Laamaset liikkeellä :(

[/quote]

ei vaan av-palstan rakastavat , pullantuoksuiset äitylit =)

äidinrakkaus on niin söpöä, awww =)

samalla logiikalla hysteeristä naistakin saa vedellä pataan. onko tämä ok mammoille?

Vierailija
4/206 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ottanut niskavilloista kiinni ja pysäyttänyt riehunnan. kyseessä omat lapset ja hyviä niistä tuli.

Vierailija
5/206 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 14:03"]

[/quote]

samalla logiikalla hysteeristä naistakin saa vedellä pataan. onko tämä ok mammoille?

[/quote]

Varmasti ne rakastaa Mica-Nemoa ja Jessica-Britneytä, onhan väkivaltaisen siiderivalaan nahkaan tatskattu niiden nimetkin. <3<3

Vierailija
6/206 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 14:06"]

[/quote]

[/quote]

Varmasti ne rakastaa Mica-Nemoa ja Jessica-Britneytä, onhan väkivaltaisen siiderivalaan nahkaan tatskattu niiden nimetkin. <3<3

[/quote]

ja kannanottosi väkivaltaan oli ?  paista nyt pullaa siellä puhtaassa kodissasi, ok ?

Vierailija
7/206 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa luettavaa. Aloitatteko lyömisen jo, kun vauva on muutaman kuukauden ikäinen? Tukistatteko hiuksista, kun vauva ei tahdo peppupesulle? Vai aloitatteko väkivallan, kun lapsi on uhmaikäinen? Ette osaa sanallisesti lopettaa uhmaa? Sanotte lapselle, että siskoa ei saa lyödä ja lyötte kuitenkin itse lasta, kun hän kiusaa siskoaan. Lapsi ei kunnioita sellaista vanhempaa, joka on väkivaltainen. Pelkää kyllä. Jatkatteko väkivaltaa vielä, kun hän on ala-asteella? Annatte piiskaa, kun lapsi sotkee? Entä kun hän on yläasteella ja jää tupakanpoltosta kiinni, annatteko silloin turpiin? Entä kun hän on lukiolainen, ja ei vastaa puhelimeen illalla ja pelästytte, missä lapsi on ja kun hän viimein tulee kotiin, paiskaatteko hänet seinää vasten? Entä kun hänellä on jo oma perhe ja teille tulee riitaa, väännättekö hänen kättään? Missä vaiheessa väkivalta loppuu? Kuinka monta vuotta se jatkuu? Milloin ette enää kehtaa antaa piiskaa? Miten sitten toimitte, jos ette enää uskalla käyttää väkivaltaa? Alatteko sitten keskustelemaan sanallisesti? Olisiko kannattanut keskustella jo paljon aiemmin?

Vierailija
8/206 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa olen työntänyt ostoskärryt täysillä juoksevan lapsen tielle niin, että tämä kaatui.

Vierailija
9/206 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 14:10"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

ja kannanottosi väkivaltaan oli ?  paista nyt pullaa siellä puhtaassa kodissasi, ok ?

[/quote]

Sulla taisi mennä tunteisiin, kun löysit itsesi kuvauksesta. Siivoa se likainen lääväsi, jota tuskin voi kodiksi kutsua  ja koita olle tukistelematta lapsia, äläkä ota enää yhtäkään rumaa, mautonta ja idioottimaista tatuointia. Ei tarvitse kiittää neuvoista! :)

Vierailija
10/206 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut käsistä kinnii, puristanut ja irvistänyt. Menetin maltin, kadun syvästi tekoani :_( oma lapsi

Vierailija
11/206 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 14:10"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sulla taisi mennä tunteisiin, kun löysit itsesi kuvauksesta. Siivoa se likainen lääväsi, jota tuskin voi kodiksi kutsua  ja koita olle tukistelematta lapsia, äläkä ota enää yhtäkään rumaa, mautonta ja idioottimaista tatuointia. Ei tarvitse kiittää neuvoista! :)

[/quote]

av-mamman erittäin tasokas vastaus aiheeseen, josta ei pitäisi vaieta.

Vierailija
12/206 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 21:47"]Avokämmenellä olen luonut aivan mahdotonta seitsmänvuotiasta kasvoille. Se oli ainoa tapa saada huutaminen ja riehuminen loppumaan. Pikkuveikkakin oli aivan hädissään tytön riehumisesta. Huuto loppui siihen, ja tyttö ymmärsi itsekin toimineensa väärin.

[/quote]

Entä ymmärsitkö itse?

Vierailija
13/206 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tukistanut 7-vuotiasta joka ei lopettanut pikkuveljen kiusaamista. Olin monesti käskenyt lopettamaan, ei tehoa, sanoin että tukistan jos et lopeta. Ei lopettanut joten tukistin. Minusta on noin isolta lapselta jo ihan oma valinta jos on kerrottu mitä tapahtuu eikä silti kiinnosta totella. 

Vierailija
14/206 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnipitäminen.. riehumistilanteessa istuttanut syliini. pitäen joissain tilanteessa lujastikin kiinni jos lapsi rimpuilee mahottomasti. sitten kun rauhottuu-> keskustelu. kasvatus?

Vierailija
15/206 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 14:16"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 21:47"]Avokämmenellä olen luonut aivan mahdotonta seitsmänvuotiasta kasvoille. Se oli ainoa tapa saada huutaminen ja riehuminen loppumaan. Pikkuveikkakin oli aivan hädissään tytön riehumisesta. Huuto loppui siihen, ja tyttö ymmärsi itsekin toimineensa väärin.

[/quote]

Entä ymmärsitkö itse?

[/quote]

luultavasti ei, koska tekstin perusteella hänellä oli oikeutus tekoonsa.

saako mies myös lyödä mahdotonta naista ihan vaikka vaan avokämmenellä?

miten lapsiin kohdistuva väkivalta eroaa naisiin kohdistuvasta väkivallasta?

minkälainen meteli palstalla olisi jos mies löisi lasta? arvaatte itsekin.

Vierailija
16/206 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että niitä ongelmia koulussa/kotona tms paikassa tulee juuri kun lasta LÖYDÄÄN. Ei niitä ongelmia tule missään jos kasvaa tasapainoisessa perheessä missä asiat hoidetaan puhumalla.

Vierailija
17/206 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 14:16"]

[/quote]

Entä ymmärsitkö itse?

[/quote]

luultavasti ei, koska tekstin perusteella hänellä oli oikeutus tekoonsa.

saako mies myös lyödä mahdotonta naista ihan vaikka vaan avokämmenellä?

miten lapsiin kohdistuva väkivalta eroaa naisiin kohdistuvasta väkivallasta?

minkälainen meteli palstalla olisi jos mies löisi lasta? arvaatte itsekin.

[/quote]

Aivan. Tai mies löisi naista niin mammat olisivat TAKAJALOILLAAN, kerrassaan pillastuisivat. Ilmeisesti naista EI SAA lyödä, silloin mies on sika. Mutta lasta saa, eikä äiti ole tyranni?? Niinpä niin.

Vierailija
18/206 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 23:19"][quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 23:14"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 23:00"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:37"]Jaksaminen loppui mahdottoman erityislapsen suhteen, joten löin tätä päähän useita kertoja, kun ei lopettanut riehumista ja raivoamista turhasta keskellä yötä kerrostalossa sinäkään iltana.

Lapsi asuu nykyään muualla, käytös ei juuri ole muuttunut. Muutkin ovat häneen käyneet käsiksi, kun eivät jaksaneet, myös koulutetut ammattilaiset. En hyväksy, mutta ymmärrän hyvin.

[/quote]

Minkähän kuvan lapsesi saa omasta arvostaa ja kuinka hänenlaistaan on lupa kohdella!

Saako myös sinua vetää turpaan jos sattuu hermo menemään ja hyväksytkö jos tekijä pääsee rangaustuksetta?

[/quote]

ja samalla logiikalla mieskin saa lyödä hermoheikkoa , sekoilevaa , agressiivista naista. saahan? mammat ?

[/quote]

Pikkupippeli on vähän kiukkuinen :D

[/quote]

Minulla ei ole pientä eikä suurta pippeliä, mutta minusta tuo kommentoija jota niin kovasti pilkkaatte on aivan oikeassa. Minuakin kiinnostaa saako teitä mätkiä jos sekoilette. Vai onko oikein lyödä vain puolustuskyvytöntä lasta, joka on täysin teidän armoillanne.

Vierailija
19/206 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 14:20"]Luulen että niitä ongelmia koulussa/kotona tms paikassa tulee juuri kun lasta LÖYDÄÄN. Ei niitä ongelmia tule missään jos kasvaa tasapainoisessa perheessä missä asiat hoidetaan puhumalla.

[/quote]

Täysin samaa mieltä! En voi käsittää näitä äitejä... Sääliksi käy lapsia. Väkivalta ei ole missään tilanteessa hyväksyttävä tapa toimia, vaikka kuinka ottaisi päähän.

Vierailija
20/206 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole löynyt lastani. Mutta olen napannut käsivarresta tilanteeseen nähden liian lujalla otteella tajuamatta itse kiukkuni astetta. Olen myös pyytänyt anteeksi ja todennut tehneeni väärin. Eniten minua surettaa tilanne, jolle lapseni itse nauraa huvittuneena nykyään. Olin kyykyssä lapseni edessä (kuusivuotias) ja yritin saada häntä rauhoittumaan ihan turhanpäiväisestä kiukkukohtauksesta. Lapsi ei kuunnellut, vaan yritti potkaista minua voimainsa takaa. Ihan refleksinä nappasin jalasta kiinni ja lapsi lensikin pyllylleen. Se sattui. Onneksi takana oli lautaseinä, joka ilmeisesti vähän hidasti vauhtia. Mutta siinä olisi voinut sattua pahemminkin. Olen pyörittänyt tilannetta mielessäni edes takaisin, teinkö sen tahalleni. En tehnyt. En ajatellut, että kun nappaan jalasta kiinni, lapsi tipahtaa pyllylleen. Ei käynyt mielen vieressäkään, että hänen tasapainonsa pettäisi. Lasta se huvittaa nykyään, minua surettaa.

Henkisellä puolen olen karjunut lapsilleni ja silmissäni on mustunut. Tämä on lapsuudenkodista opittua. En lapsuudessa varsinaisesti kokenut fyysistä väkivaltaa, mutta karjumista mitättömistä asioista kyllä. Itse tiedostan, etten ole reilu äiti, kun huudan jostain typerästä. Mutta se hetki tulee niin yllättäin, etten osaa reagoida. Tätä nykyä olen kyllä opetellut, että poistun tilanteesta, jos koen, että olemme matkalla tuohon mustaan hetkeeen. Suusta purkautuu nimittäin kirosanoja ja typeriä valituksia silloin. Koskaan en kuitenkaan hauku lasta, vaan hänen käyttäytymistään tilanteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän