En koskaan, koskaan kerro tätä kenellekään :(
Mä olen kamala, itsekäs, alhainen nainen. Olen tehnyt niin väärin. Niin vain kävi, vaikka ei pitänyt käydä, ei ikinä. Sano, että mulla on lupa antaa itselleni anteeksi!
Kommentit (83)
Koko päivän mä olen miettinyt, mitä ihmettä oikein tapahtui. Ja miksi? Miksi ihmeessä tein näin, tällaisen olon itselleni? Mä en voi puhua kenenkään kanssa. Jokainen on nyt väärä ihminen. Mä korjaan tämän jotenkin, mutta tänään on huono päivä.
ap
Sopivaa lyriikkaa:
"Pää täyteen, on helppoa kivaa
Mutkat suoristuu ja maailma on sinulle kaunis
Ilta laskee verhonsa eteen, hetken huuma on vahvinta valuuttaa
On siis täysin turha olettaa, et ulos pääsy olis luvassa
Vaikka koittanut olen antaa aikaa"
Ei kaikessa ole kyse siitä millainen olo _sinulla_ on, vaan miten se koskee muihin ihmisiin. Sä et ole parisuhteessa ollessasi vastuussa vain itsestäsi.
Koko päivän mä olen miettinyt, mitä ihmettä oikein tapahtui. Ja miksi? Miksi ihmeessä tein näin, tällaisen olon itselleni? Mä en voi puhua kenenkään kanssa. Jokainen on nyt väärä ihminen. Mä korjaan tämän jotenkin, mutta tänään on huono päivä.
ap
Tein tällaisen olon ITSELLENI? Ei. Ei noin. Sinä olet loukannut kihlattuasi, mahdollisesti tämän petoskumppanisi vaimoa (eivätkös naimisissa olevat miehet olekin erikoisalaasi?) ja välillisesti mahdollisia lapsia. Olet aiheuttanut pahaa muille, oman hetkellisen nautintosi kustannuksella.
Et sinä Muru ihan oikeasti, todellakaan, tätä mitenkään korjaa. Tulet aina olemaan pettänyt nainen.
Mutta mikä ihme on tällä kertaa selityksesi? Miten ihmeessä eksyit pettämään vakuuteltuasi ensin uskollisuuttasi ja hehkutettua häitäsi? Mikä ihme on selityksesi?
ap
Ai miksi teit niin? Koska sinua panetti, kielletty hedelmä kiinnosti, halusit tuntea itsesi halutuksi ja ajattelit, ettei mies saa tietää kuitenkaan. Ennen kaikkea, koska olet itsekäs kuten kaikki muutkin ihmiset. Sen vuoksi sinä sen teit.
Ihme että uskalsit kokeilla vieraan kanssa vaikka viimeksi kihlatun kanssa teki niin kipeää että sua pelotti että on jtn pahasti pielessä..
Koita nyt kanavoida itsevihasi järkevästi. Ensinnäkin pysähdy miettimään miksi petit? Mitä kaipasit? Mitä toinen mies teki sellaista, jolla sai sut sänkyyn? Anna itsellesi aikaa ja selvitä kaikki syyt. Jos sen jälkeen koet tarvetta esim.tunnustamiseen, niin tee se, mutta älä missään nimessä tee sitä nyt tuon itsevihan vallassa. Se ei ole rakentavaa ja tarvitset voimiasi selvittääksesi virheen ensin sisäisesti.
Voisit käydä juttelemassa esim. papille tai jollekin terapeutille asiasta. Myös pariterapiaan voi mennä yksin. Pääasia että puhut jollekin, etkä vatvo juttua yksin.
Tsemppiä! Sä et ole paha! Etkä varmaan edes huono puoliso - tuollasta sattuu, kun ihmisiä ollaan.
toden teolla ärsyttää Murun provot. Kuka niitä enää uskoo? Kaikki liian ennaltaarvattavaa. Olisit kirjoittaja nähnyt vähän enemmän vaivaa, niin olisit voinut saada aikaan uskottavamman tarinan. Harmi.
Ai miksi teit niin? Koska sinua panetti, kielletty hedelmä kiinnosti, halusit tuntea itsesi halutuksi ja ajattelit, ettei mies saa tietää kuitenkaan. Ennen kaikkea, koska olet itsekäs kuten kaikki muutkin ihmiset. Sen vuoksi sinä sen teit.
Minä taas ajattelen, että kyse on siitä, että ap haluaa testata mitä kaikkea hän voi tehdä ja silti saada anteeksi. Varmasti kertoo lopulta kihlatulleen ja selittää asiat itselleen suotuisaksi. Sen jälkeen voikin taas hetken aikaa ajatella olevansa rakastettu.
Jos lopulta jonain päivänä ei saa anteeksi, niin silloin on syy miehen, joka ei hyväksy häntä sellaisena kuin on.
Jotkut haluavat "testata" toista jatkuvasti parisuhteessa. Vaikka ap sanookin, että haluaa vain normaalia rauhallista perhe-elämää, niin ei se varmaan ole totta. Draamaa sitä olla pitää, että tietää elävänsä.
Enkä mikään. Tämä aloitus ja ketju ei liity mihinkään toiseen.
Olen itsekäs, ihan varmasti. Panetti, ihan varmasti. Haluan testata rajojani? En tiedä. Tuskin, koska en aio testata, miten paljon minulle voi antaa anteeksi. En aio kertoa. En ajatellut mitään, en suunnitellut mitään. En mielestäni ansainnut sitä huomiota enkä kostanut kenellekään mitään. Se vain tapahtui. Oli se ilta ja sitten oli hetki jälkeenpäin.
Kirjoitin tehneeni tämän itselleni, koska kukaan muu ei tällä hetkellä tästä kärsi kuin minä - ellei sitten se mies. Mun käsissäni on se, kuka tulevaisuudessakaan kärsii. Mitään vahinkoa ei sattunut, oaitsi henkistä. Joku voi ajatella, että tällainen oli odotettavissakin, mutta mä en ole koskaan tehnyt mitään tällaista.
ap
ja nauttii salaa kieriskellessään itsesyytöksissä. Elämä työkomennuksella ilman miestä: mikä tilaisuus aiheuttaa draamaa parisuhteeseen!
Ei Muru piittaa siitä, jonka kanssa kihlattuaan petti. Itse asiassa Muru ei piittaa edes kihlatustaan. Nämä molemmat miehet, plus Micke ja miehen bestis ja ties ketkä, ovat Murulle pelkkiä välikappaleita oman elämän draaman kuvittajina.
Mä olen kamala, itsekäs, alhainen nainen. Olen tehnyt niin väärin. Niin vain kävi, vaikka ei pitänyt käydä, ei ikinä. Sano, että mulla on lupa antaa itselleni anteeksi!
Juurihan kerroit meille. Sitäpaitsi, tuskin uskaltaisit pettää, vaikutat paskahousulta.
Älkää nyt ruokkiko tätä.
mutta onneksi sait sen keskenmenon. On hirveä, itkettävä ajatus, että sinusta olisi tullut äiti. Noin itsekäs, omia viettejään seuraava, testaamisen ja vallan himoinen, muiden tunteista täysin piittaamaton itsekäs nainen ei totisesti sovellu äidiksi.
Enkä mikään. Tämä aloitus ja ketju ei liity mihinkään toiseen. ap
Sano sitten ihan suoraan, ettet ole se henkilö, jota täällä Muruksi sanotaan.
Koska Muru itsekään ei tuota nimeä käytä, niin varmasti sinäkin voit asian omalta osaltasi vahvistaa.
Muuten en usko, ettei liity mihinkään toiseen ketjuun :).
50 sentin kioskiroskaromaaneja ja narsismioppaita. Niilläkö kirjoittaja on itseään sivistänyt?
Miksi tein niin kuin tein? En tiedä. En ehtinyt ajatella yhtään mitään. Se oli ihan pelkästään fyysistä, kun se tapahtui. Tunnelma johti siihen ja kosketus tuntui hyvältä. En filosofoinut sitä sen enempää. Tottakai mä syytän itseäni. Ei tästä kukaan muu ole vastuussa, paitsi se mies, joka oli aktiivisempi osapuoli, ainakin aluksi.
Ihan vielä mä en voi puhua kenenkään kanssa. Pelkään, että mun mieheni saa tietää, enkä aio kaataa tätä hänen niskaansa. Mun pitää järjestää asia niin, että vahinkoa ei synny eikä ketään satu, paitsi minua.
Se, että joku väittää tätä keksityksi, tuntuu nyt todella hyvältä, koska se pienentää niitä tunteita, joita tunnen. Mies, joka tähän liittyy, soitti mulle ja kysyi, olenko mä ok. Mä istuin yöllä taksissa ja olin sen verran tolaltani, että taksikuski sanoi, että mä olen kaunis tyttö ja käski mun olla syyttämättä itseäni. Se tuntui uskomattomalta, vieraalta ihmiseltä, kun mä en ollut puhunut mitään. Mutta kyllä mä syytän. Ketäs sitten? Vaikka mä en olisikaan aina voinut täysin luottaa toiseen, ei kai se mua silti oikeuta mihinkään. Vai?
ap
Koita nyt kanavoida itsevihasi järkevästi. Ensinnäkin pysähdy miettimään miksi petit? Mitä kaipasit? Mitä toinen mies teki sellaista, jolla sai sut sänkyyn? Anna itsellesi aikaa ja selvitä kaikki syyt. Jos sen jälkeen koet tarvetta esim.tunnustamiseen, niin tee se, mutta älä missään nimessä tee sitä nyt tuon itsevihan vallassa. Se ei ole rakentavaa ja tarvitset voimiasi selvittääksesi virheen ensin sisäisesti. Voisit käydä juttelemassa esim. papille tai jollekin terapeutille asiasta. Myös pariterapiaan voi mennä yksin. Pääasia että puhut jollekin, etkä vatvo juttua yksin. Tsemppiä! Sä et ole paha! Etkä varmaan edes huono puoliso - tuollasta sattuu, kun ihmisiä ollaan.
Kyl sä oot aikamoinen överklass fnask kuitenkin.
Toivon että kihlattusi paneskelee muita sängyssäsi, ja että löydät vieraitten muijien stringejä ja korvakoruja sängyn alta ja sohvastasi kun pääset kotiin.
Pelkään, että mun mieheni saa tietää, enkä aio kaataa tätä hänen niskaansa. --
Mä istuin yöllä taksissa ja olin sen verran tolaltani, että taksikuski sanoi, että mä olen kaunis tyttö ja käski mun olla syyttämättä itseäni.
Aiemmin kirjoitit, että miehesi ei mitenkään voi saada tätä selville. Miksi siis pelkäät nyt? Taidat vaan suunnitella uusia aloituksia tälle palstalle. Eihän siitä mitään juttua syntyisi, jos oma miehesi ei saisi tietää.
Ja tuosta taksikuskista, heh heh. Olet saanut synninpäästön! Ihanaa!
Suosittelen, että petät uudestaan. Olet jo nyt päättänyt, että "unohdat" tämän jutun niinkuin sitä ei olisi ollutkaan. Voit tehdä niin jatkossakin. Ei mitään väliä. Pian sinua ei kaduta tippaakaan.
"Se, että joku väittää tätä keksityksi, tuntuu nyt todella hyvältä, koska se pienentää niitä tunteita, joita tunnen. Mies, joka tähän liittyy, soitti mulle ja kysyi, olenko mä ok. Mä istuin yöllä taksissa ja olin sen verran tolaltani, että taksikuski sanoi, että mä olen kaunis tyttö ja käski mun olla syyttämättä itseäni. Se tuntui uskomattomalta, vieraalta ihmiseltä, kun mä en ollut puhunut mitään. Mutta kyllä mä syytän. Ketäs sitten? Vaikka mä en olisikaan aina voinut täysin luottaa toiseen, ei kai se mua silti oikeuta mihinkään. Vai?"
Anteeksi mutta mitä vittua? Taksikuski kehui sua kauniiksi ja sanoi ettei sun tarvitse syyttää itseäsi? Annoitko sillekin? Ja EI, SE ETTET OLE AINA VOINUT LUOTTAA TOISEEN EI OLE SYY PETTÄÄ. Jeesus maria miten tyhmä ihminen oletkaan!
Mietitkö yhtään, miten nimittelet?
ap
Kyl sä oot aikamoinen överklass fnask kuitenkin. Toivon että kihlattusi paneskelee muita sängyssäsi, ja että löydät vieraitten muijien stringejä ja korvakoruja sängyn alta ja sohvastasi kun pääset kotiin.
Mietitkö yhtään, miten nimittelet?
ap
Kyl sä oot aikamoinen överklass fnask kuitenkin. Toivon että kihlattusi paneskelee muita sängyssäsi, ja että löydät vieraitten muijien stringejä ja korvakoruja sängyn alta ja sohvastasi kun pääset kotiin.
mietin, ja ajattelin että se on oikein osuvaa.
Sua on huoriteltu jase ei tunnu missään, mutta överklass fnask on jotenkin pahempi?
Koska Micke niin sanoi?
Koska tiedät että se on totta?
Olet vain eliittilutka.
ap