Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka olette sitä mieltä että kaikki lastensuojelun tekemä on kiusantekoa

Vierailija
31.12.2014 |

Mitähän mieltä olette tästä tapauksesta: http://www.ruutu.fi/ohjelmat/poliisit-kotihalytys/kausi-2-jakso-6-paa-sekaisin alkaen n. kohdasta 25min

Kun täällä niin usein saa lukea, miten lastensuojelu vain kiusaa ihmisiä ja vie kunnon äideiltä lapset pois, niin tässä nyt hyvä muistutus, missä oloissa lapsia löytyy kun heistä tehdään lastensuojeluilmoitus.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan on sitä mieltä, että kaikki, mitä lastensuojelu tekee, on kiusantekoa.

Vierailija
2/11 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:02"]

Tuskin kukaan on sitä mieltä, että kaikki, mitä lastensuojelu tekee, on kiusantekoa.

[/quote]

No kerropa täällä, että olet tehnyt lastensuojeluilmoituksen kun olet nähnyt naapurinlapsen usein mustelmilla ja usein huutoa heidän asunnostaan, niin todennäköisimmin olet enemmistön mielestä täysi ääliö kun sellaista menit tekemään. Kun äitillä voi olla vaikka tosi vaikeaa.

Välillä pitäisi vähän muistutella, että miltä nuo olot voivat tuntua lapsen silmissä. Olkoon äidillä kuinka vaikeaa tahansa, niin sitä ei pureta lapseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan kolmosta. Me ollaan aina niin hirveän huolissamme siitä, että jos vaikka äidille tai isille tulee paha mieli jos asioihin puututaan. Siis aivan kuin aikuinen ihminen ei kestäisi sitä pahaa mieltänsä! Harvemmin ollaan huolissaan siitä lapsen pahasta mielestä, siitä pelosta ja stressitä mitä lapsi kokee, kun joka hetki on arvaamaton ja on täysin itseään henkisesit ja fyysisesti vahvemman ihmisen armoilla.

Aikuiset selviävät aina. Lapset eivät. Siksi lapsen puolella on oltava, aina.

Vierailija
4/11 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu. Kerrankin kun olisi nähtävissä minkälaisiin tapauksiin lastensuojelussa törmätään, niin keskustelu tyrehtyy alkuunsa.

Vierailija
5/11 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota mieltä ovat vain ja ainoastaan sivistymättömät juntit, jotka eivät tajua itse, että heiltä pitäisi todellakin ottaa lapset pois, koska vaarantavat lapsensa holtittomilla elintavoillaan.

Vierailija
6/11 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla täällä palstailevilla on ongelmia oman aggressiivisuutensa kanssa. Totta kai sellainen ihminen haluaa vähätellä omia tekojaan. Ei ole halua, eikä välttämättä ihan kapasiteettiakaan ymmärtää omien tekojen seurauksia. Ei ole kykyä katsoa sitä nykyhetkeä pidemmälle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:51"]

Monilla täällä palstailevilla on ongelmia oman aggressiivisuutensa kanssa. Totta kai sellainen ihminen haluaa vähätellä omia tekojaan. Ei ole halua, eikä välttämättä ihan kapasiteettiakaan ymmärtää omien tekojen seurauksia. Ei ole kykyä katsoa sitä nykyhetkeä pidemmälle. 

[/quote]

Olisikin niin parempi mikäli sosiaalihuollon vaitiolovelvollisuutta höllennettäisiin sen verran, että mikäli joku alkaisi mediassa huudella perusteettomasta huostaanotosta, niin lastensuojelulla olisi oikeus kertoa asiasta oikea versio.

Vierailija
8/11 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Olen sitä mieltä myös, että jos ihminen tuo tapauksensa julkisuuteen ja arvostelee viranomaisten toimia, niin salassapitovelvollissuuus raukeaa ja viranomaiset saa julkistaa faktat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kenenkään mielikuvitus riittää siihen, eträ lastensuojelussa olisi aikaa suunnitella viattomien perheiden kiusaamista, kun totisia tapauksia on kymmeniä joka työntekijällä

Vierailija
10/11 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 15:54"]

Kuinka kenenkään mielikuvitus riittää siihen, eträ lastensuojelussa olisi aikaa suunnitella viattomien perheiden kiusaamista, kun totisia tapauksia on kymmeniä joka työntekijällä

[/quote]

Kyllähän näitä on. Välillä saa lukea niin vainoharhaista settiä ettei ole tosikaan. Parhaimmillaan puhutaan, että on salaliitto jossa lapsia ryöstetään vanhemmiltaan ja myydään adoptioon.

Juu... jos todellisuudentaju on tuota luokkaa, niin en ihmettele jos on otettu lapset pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko että LS-ilmoja tehdään ikinä turhaan, taustalla on vähintään aiheellinen epäilys. Kiva tietenkin jos epäilys osoittautuu turhaksi, tottakai niin voi käydä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän