Miksi monet kiekaisevat lopussa, kun sanovat
Miksi monet kiekaisevat lopussa, kun sanovat nimen O-liVIA?
Ärsyttävä tapa. Halusin avautua. Itse sanon tuon nimen kotimaisittain O-li-via siis tasapötköön.
Kommentit (12)
ilman tätä tietoa en olisi pärjännyt tulevaa kesää enkä elämääni, kiitos. t.Oskarii
Vierailija kirjoitti:
Skandinaaviseen lausuntaan kuuluu loppu "kiekaisu".
Jep. Yksi syy miksi riikinruotsi ainakin kuulostaa omaan korvaan niin absurdilta. Teatraalista puhetta suorastaan.
No englanniksi se on O’livia (painotus toisella tavulla) ja suomeksi ’Olivia (painotus alussa), mutta mistään loppukiekaisusta en kyllä tiedä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei kuulu Skandinaviaan eikä suomen kieli siihen kieliryhmään.
Sanovat siis näin: "O-liVIA kukkokiekuu! " vai??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei kuulu Skandinaviaan eikä suomen kieli siihen kieliryhmään.
Ja sen huomaa jo kaukaa.
En ole koskaan kuullut moisesta.
Olivia41
Vierailija kirjoitti:
Sanovat siis näin: "O-liVIA kukkokiekuu! " vai??
En ihan noin ajatellut. Aika vaikea ilmaista kirjaimin mitä tarkoitan. Joka tapauksessa ensin tulee o ja viiveellä vähän kuin nousten se livia.
"Oh-livia tai O'livia kuten O'Malley " Ilmeisesti kieltenopettajasi eivät ole puhuneet nousevasta intonaatiosta jne Itse kun en ole opettaja, niin tuon täsmällisemmin en nyt äkkiä osaa kuvata tätä mielestäni uutta tapaa.
ap
Miksi orkun tuliessa uroksella silmät muljahtelevat ja suusta pääsee mylvähdyksiä ja suoranaista mylvintää?
Tuota loppukiekumista tai puhumista sisäänhengittäessä harrastaa lähinnä nuorehkot naiset, jotka ovat muuttaneet muualta Suomesta Helsinkiin. Yrittävät vaikuttaa stadilaisilta, mutta mun mielestä lähinnä koomisen kuuloista.