Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia 5:2 -dieetistä?

Vierailija
25.08.2014 |

Toimiiko tuo pätkäpaasto oikeasti? Miten olet selvinnyt paastopäivät, joina saa syödä vain 500 kaloria? Pystyykö esim. urheilemaan normaalisti tämän dieetin aikana?

Pitäisi pudottaa muutamia kiloja, ja tämä pätkäpaasto kiinnostaisi.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla muunnelma tästä. 4 päivää viikossa 1200, muina päivinä normiruuat, tällä systeemillä on lähtenyt kiloja, jaksaa liikkua hyvin ja kun alkuviikon pinnistää, loppuviikosta saa syödä kaikkea mitä haluaa. Alkuviikon niukkuudella myös maha pienenee eikä edes jaksa mättää niin paljon herkkuja loppuviikolla. Kun tavoite on saavutettu, sitten tarvitsee vain pari päivää viikossa laskemista. Suosittelen todella. Kannattaa myös muistaa, että liikunta on tärkeää muutenkin kuin laihtumisen kannalta! Pitää syödä sen verran että jaksaa liikkua.

Vierailija
2/23 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuo luisui epämääräiseksi syömishäiriöksi, nyt vedän nurinkurista 5:2-diettiä. 5 paastopäivää viikossa. -N20

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni aluksi hyvin ja syöminen oli helppoa 500 kcalin päivinä eikä nälkää juuri ollut. Ongelmaksi muodostui lopulta ne päivät jolloin sai syödä normaalisti, söin joko liian vähän tai ahmin liikaa. Päätin luopua ja nykyisin pidän tasaista kalorivajetta läpi viikon ja paino tippuu tasaisesti.

Vierailija
4/23 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:29"]

Minulla tuo luisui epämääräiseksi syömishäiriöksi, nyt vedän nurinkurista 5:2-diettiä. 5 paastopäivää viikossa. -N20

[/quote]

 

Tuota paastoahan ei suositella sellaisille, joilla syömishäiriöhistoriaa. Oliko sulla jo ennen paastoa ongelmia ruuan kanssa (siis muuta kuin ylimääräisiä kiloja)?

Toivottavasti olet hakenut apua tilanteeseesi tai olet hakemassa! 500 kaloria 5 päivänä viikossa ei vie sua kovin pitkälle tässä elämässä :(

Vierailija
5/23 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:31"]

Mulla meni aluksi hyvin ja syöminen oli helppoa 500 kcalin päivinä eikä nälkää juuri ollut. Ongelmaksi muodostui lopulta ne päivät jolloin sai syödä normaalisti, söin joko liian vähän tai ahmin liikaa. Päätin luopua ja nykyisin pidän tasaista kalorivajetta läpi viikon ja paino tippuu tasaisesti.

[/quote]

 

Mä olen vähän laiska enkä jaksaisi laskea koko ajan kaloreita. Siksi olen kiinnostunut tuosta pätkäpaastosta. Tosin epäilyttää, miten noista 500 kalorin päivistä selviää, kun olen tottunut syömään tasaisesti noin 4 tunnin välein.

Ilmeisesti kaloreita tulee nykyään kuitenkin hieman liikaa, kun mitat on 67/167. Olisin tyytyväinen, jos pätkäpaastolla putoisi 7 - 10 kiloa.

Mitenhän sitten, kun on laihtunut, ja lopettaa paaston. Tuleeko kilot helposti takaisin? Onko kellään kokemuksia tästä?

ap

Vierailija
6/23 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:37"]

Mitenhän sitten, kun on laihtunut, ja lopettaa paaston. Tuleeko kilot helposti takaisin? Onko kellään kokemuksia tästä?

ap

[/quote]

Ainakin tuolla minun systeemillä on pysynyt liikakilot poissa. T. 2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/23 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:33"][quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:29"]

Minulla tuo luisui epämääräiseksi syömishäiriöksi, nyt vedän nurinkurista 5:2-diettiä. 5 paastopäivää viikossa. -N20

[/quote]

 

Tuota paastoahan ei suositella sellaisille, joilla syömishäiriöhistoriaa. Oliko sulla jo ennen paastoa ongelmia ruuan kanssa (siis muuta kuin ylimääräisiä kiloja)?

Toivottavasti olet hakenut apua tilanteeseesi tai olet hakemassa! 500 kaloria 5 päivänä viikossa ei vie sua kovin pitkälle tässä elämässä :(

[/quote]

Ei ole ollut mitään sen ihmeempiä ongelmia. Tätä on kestänyt muutaman kuukauden ja tiedän kohta tulevan ajan, jolloin en voi tätä enää peitellä. -N20

Vierailija
8/23 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut n vuoden tällä 5:2, välillä olen jopa 4 pv, mutta yleensä 2. Syön Nutriletin pusseja 5 kpl diettipäivinä.

Paino on tippunut n 10 kg, alupaino 175 cm 80 kg, nyt painan n 70 kg.

Todella helpolla lähtenyt. Olen aina ma ja ti pusseilla, loppuviikon syön normaalisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/23 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:31"]

Mulla meni aluksi hyvin ja syöminen oli helppoa 500 kcalin päivinä eikä nälkää juuri ollut. Ongelmaksi muodostui lopulta ne päivät jolloin sai syödä normaalisti, söin joko liian vähän tai ahmin liikaa. Päätin luopua ja nykyisin pidän tasaista kalorivajetta läpi viikon ja paino tippuu tasaisesti.

[/quote]

Samoin kävi minulle. Tuli suorastan ahmimishäiriöistä syömistä paastopäivien jälkeisille päiville, joten paino ei laskenut vaan nousi. SIihen loppui minun pätkäpaasto. Nyt laihdutan ihan Kiloklubin avulla syömällä 1600 kcal / päivä.

Vierailija
10/23 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sujunut ihan hyvin, ja paino laskee hitaasti. Alun jälkeen paastopäivät ovat helppoja ja olo on energinen. Urheilla en kyllä jaksa kovin hyvin, lenkillä ja uimassa käyn mutta energiaa on vähän vähemmän kuin normaalipäivinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/23 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lisää kokemuksia?

Vierailija
12/23 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko teillä on pudonnut paino viikossa keskimäärin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/23 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sopii loistavasti, olen noudattanut noin vuoden. Paino on pudonnut ja vatsamakkarat (muualla minulla ei paljon ylimääräistä ollutkaan) kadonneet, ja kolesteroliarvo on pudonnut huomattavasti - sen vuoksi oikeastaan aloitinkin. Kestän hyvin nälän tunnetta, joten edes alussa ei ollut kovin hankalaa, ja nykyisin keho oikein kaipaa paastopäiviä. Huomasin sen kesälomalla, jolloin päätin olla matkustelun takia paastoamatta.

Välillä pidän yhden, välillä kaksi paastopäivää viikossa. Minusta on tullut paljon ravintotietoisempi, eli tarkistan nykyisin elintarvikkeiden ainesosaluettelon ja kauhistelen, miten paljon sokeria niihin mätetään. Pidin kasvisruoasta jo aikaisemmin, joten senkin vuoksi tämä on minulle niin helppoa. Makeaa en pysty enää syömään kuin hyvin vähän. Pätkäpaasto ei varmaan sovi kovin hyvin esim. diabeetikoille tai niille, joille iskee migreeni helposti nälkäisenä, mutta minulle tästä on tullut elämäntapa, jota aion jatkaa hamaan tulevaisuuteen.

Vierailija
14/23 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 lisää vielä: en tiedä, paljonko painoa on pudonnut (minulla ei ole vaakaa), mutta vaatekoko on pienentynyt 40:stä 36:een, parhaimmillaan menee 34:n housut.

Ja pystyn harrastamaan rankkaakin liikuntaa ihan normaalisti myös paastopäivinä, kun vähän suunnittelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/23 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihot, kun lopetat sen.

Vierailija
16/23 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/23 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan ottanut pätkäpaastoa vakituisesti elämäänsä? Eli ei olisikaan mikään laihdutuskuuri vaan ruokavalio, jota noudattaa aina. Onkohan tälle esteitä?

Vierailija
18/23 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut tuolla paastolla vähän reilun vuoden, 22 kg lähtenyt. Paastopäivät ei ole tuottaneet ongelmia, kun vain muistan juoda tarpeeksi.

Vierailija
19/23 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen noudattanut pääsiäisestä saakka. 7,5 kg pudonnut, puolitoista aion vielä pudottaa.

Minulle tämä on ollut erittäin helppoa. Asun yksin enkä siis joudu huolehtimaan kenenkään muun ruokailusta tai nuuhkimaan toisten ruuanhajuja. Energiaa riittää paastopäivinä oikeastaan normaalipäiviä enemmänkin - kun järjestää itselleen tekemistä koko päiväksi, eivät ajatukset pyöri ruuan ympärillä. Minä olen myös siinä suhteessa hyvässä asemassa, että minulla ei aamuisin ole nälkä, joten paastopäivinä voin ihan vaivatta odotella jonnekin klo 3:een iltapäivällä sitä päivän ateriaa.

"Normaalipäivinä" ei ole mitään ahmimisen tarvetta - päinvastoin, annoskoot ovat pienentyneet selvästi. Paastopäivän jälkeisenäkään aamuna minulla ei ole mitään kiirettä syödä. Sitten kun olen päässyt tavoitteeseni, aion jatkaa ylläpitoa 6:1 -systeemillä.

Helpoin laihis ikinä! 

Vierailija
20/23 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

H