Jain pihalle ulkomailla hotellihuoneestani
Olen epatasapainoisen aitini kanssa matkalla Euroopassa. Han veti kannit ja heitti minut ulos. Kusuin respasta josko voisin saada toisen avaimen huoneeseemme, mutta tama ei kuulemma onnistu, silla huone on varattu aitini nimissa. Mita helvettia ma nut teen? Hengaan ulkona ja odotan josko aiti huomenna olisi rauhottunut selvittuaan?
Kommentit (16)
Ja kotimaassa mene käymään ala-teenissa tai aal:ssä.
Onko sulla rahaa? Joudut nyt ainakin yöksi etsimään itse uuden majoituksen.
no eikö sinua ole kirjattu sinne huoneeseen asukkaaksi, kummallista. Näinhän kaikissa normaaleissa hotelleissa pitää lain mukaan tehdä. Mene vaatimaan sitä avainta uudestaan.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 00:15"]
no eikö sinua ole kirjattu sinne huoneeseen asukkaaksi, kummallista. Näinhän kaikissa normaaleissa hotelleissa pitää lain mukaan tehdä. Mene vaatimaan sitä avainta uudestaan.
[/quote]Jos ne on saanut yhden avaimen, niin tuskin ap on siellä virallisesti.
Respasta virkailija mukaan ja ovi auki. On sun nimi siellä papereissa, se on pakko olla.
Jos nyt tuommoisen känniakan kanssa haluat samaan huoneeseen.
Oletko se 17v teini Roihuvuoresta ja matkalla Italiassa?
Mitä me tästä opimme? Ei kannata varata huoneita (tai yhtään mitään) toisten nimissä, omalla nimellä kaikki. Eikä lähteä reissuun varttihullun juopon kanssa.
Ota yhteyttä konsulaattiin. Ne hommaa sulle majoituksen ja lennot takaisin kotimaahan.
Kotimaassa muista tehdä yhteistyötä sosiaaliviranomaisten kanssa. Tilanteesi vähättely ei auta sinua, eikä äitiäsi yhtään.
Ei konsulaatti mitään tee. Ei sillä ole velvollisuuttakaan. Ihan turhaa kuvitelmaa, että konsulaatti maksaisi kaikki toilailut. Tästähän on ollut viimeaikoina lehdissäkin juttua vaikka kuinka. Ainoastaan passin hankkimisessa auttavat, jos se on kadonnut tai varastettu. Sekin sitäpaitsi maksaa.
Konsulaatti auttaa aina. Joskus ne veloittavat avustaan jälkikäteen. Mutta ALAIKÄINEN saa taatusti ulkomailla avun konsulaatista ja on todella velvollisuuskin auttaa alaikäistä!
Jännä kännykkä/tabletti, kun ääkköset mystisesti katoavat ulkomailla, eikö? Niitä provoja kirjoitellessa kannattaa muistaa, ettei kompastu omaan nokkeluuteensa. ;)
"Kusuin"
Sullako katoaa jo y:tkin, kun leikit olevasi ulkomailla?
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 23:56"]
Olen epatasapainoisen aitini kanssa matkalla Euroopassa. Han veti kannit ja heitti minut ulos. Kusuin respasta josko voisin saada toisen avaimen huoneeseemme, mutta tama ei kuulemma onnistu, silla huone on varattu aitini nimissa. Mita helvettia ma nut teen? Hengaan ulkona ja odotan josko aiti huomenna olisi rauhottunut selvittuaan?
[/quote]Ostat lennon Suomeen ja lähdet kotiin. Toivottavasti passi on taskussa.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 08:53"]
"Kusuin"
Sullako katoaa jo y:tkin, kun leikit olevasi ulkomailla?
[/quote]Joo, se on jännä juttu että jos kirjoittaa ilman ääkkösiä, niin yt tahtoo muuttu u:ksi
Kun menet hotelliin, huoneeseen on aina kirjattu "varaajan" lisäksi kanssamatkailijat, tärkee juttu ja ulkomaalaisten matkailijakortit/tiedot lähetetään myös poliisille :) terv. Vastaanottovirkailija
Varaa yöksi uusi huone.