Onko oikein, että kehityshäiriöiset laitetaan samaan luokkan koulussa?
Kommentit (10)
Aloitus oli niin loistava esimerkki ajattelutavan jakajien yleisestä tasosta, ettei siihen enää tarvitse kommentoida mitään.
Mitäpä, jos lapsellesi esim onnettomuuden seurauksena tulisi jokin suht pieni vamma, joka vaikuttaisi keskittymiskykyyn. Haluaisitko että lapsesi koulussa eristetään tavallisista lapsista?
Jospa ne terveet ns. normaalit lapset jotka saavat käydä koulua luokassa jossa on myös tukea tarvitsevia lapsia olisivat aikuisena hiukan suvaitsevaisempia, kuin vanhempansa!
Onko oikein, että kehityshäiriöiset pääsee tänne samalle palstalle..?
Itse asiassa avustajaresurssi on vedetty ihan minimiin ja erityisopetuskin voi olla hyvin vähäistä. Kaikki samaan kouluun-periaate toimisi, jos siihen satsattaisiin rahallisesti. T: ope
EI OLE, EI TODELLAKAAN OLE OIKEIN!!!!! OMA LAPSENI ON JOUTUNUT KÄRSIMÄÄN 2 VUOTTA NÄISTÄ ERITYISLAPSISTA JOTKA VIE OPETTAJALTA KAIKEN ENERGIAN JA LAITTAA LUOKAN IHAN SEKAISIN. ENNEN HEITÄ KAIKKI OLI HYVIN, MUTTA TULLESSAAN PILASIVAT KAIKEN.
Aiheena tämä on mitä mielenkiintoisin, ja sattumoisin ajankohtainen ainakin minulle. Tämän vuoden opettajakoulutuksen pääsykoeaineistossa käsitellään paljon tasa-arvokysymyksiä perusopetukseen sijoittumisessa. Kakkosen kanssa olen samoilla linjoilla. Kaikilla tulisi olla oikeus samantasoiseen perusopetukseen. Ajatuksena on tylsä, että toiset heivataan jonnekin tarkkailuluokalle, joskin myös se, että lahjakkaampien lapsien oppiminen kärsii mahdollisista häiriöistä ja hitaammin etenemisestä.
Aiheena tämä on mitä mielenkiintoisin, ja sattumoisin ajankohtainen ainakin minulle. Tämän vuoden opettajakoulutuksen pääsykoeaineistossa käsitellään paljon tasa-arvokysymyksiä perusopetukseen sijoittumisessa. Kakkosen kanssa olen samoilla linjoilla. Kaikilla tulisi olla oikeus samantasoiseen perusopetukseen. Ajatuksena on tylsä, että toiset heivataan jonnekin tarkkailuluokalle, joskin myös se, että lahjakkaampien lapsien oppiminen kärsii mahdollisista häiriöistä ja hitaammin etenemisestä.
No ei ole sen kehityshäiriöisen lapsen kannalta, koska hän tarvitsee ehdottomasti asiaan perehtyneiden opettajien ja avustajien ohjausta sekä sellaisen ympäristön, jossa ei ole alttiina kiusaamiselle tmv. omien erityisominaisuuksien perusteella. Jos ei edes opettajalla ole ammattitaitoa muista resursseista puhumattakaan, ei näitä lapsia pitäisi tölväistä normiluokille. Mutta kiitos kaikkien säästöjen ja avustajien karsimisen, niin tässä ollaan, liian usein.
No heillä on siellä avustajat jos sellaiselle tarvetta, erityisopetusta pienryhmissäyös. Mieti jos nämä lapset suljetaan yhteiskunnan ulkopuolelle jo pienestä, että kuinka syrjäytyneitä he ovat sitten myöhemmin? Ja mitä siitä seuraa yhteiskunnalle?