Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskooko kukaan 30-40 -vuotias pääsevänsä koskaan oikeasti eläkkeelle?

Vierailija
31.10.2013 |

En minä ainakaan, eikä kyllä kukaan ystävistänikään. Eiköhän eläkejärjestelmä haudata seuraavien 20 vuoden aikana aivan liian kalliina systeeminä. Nämä meiltä nyt kerättävät eläkemaksut kulutetaan suurten ikäluokkien eläkepäivien kustantamiseen.

 

En todellakaan siis laske sen varaan, että saisin kuukausittaista summaa tililleni sitten seitsemänkybäisenä. Omilla säästöillä sitä on elettävä vanhuus. Siksi on niin typerää poliitikkojen vääntää kättä jostain eläkeiästä, kun peli on joka tapauksessa jo menetetty.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä laske sen varaan, että saisit eläkettä. Varaudu hyvissä ajoissa vastaamaan kustannuksistasi omin voimin. Ja jos sitten saatkin eläkettä, mikä on lähes varmaa, niin sehän on vain kivaa lisää elintasoosi.

Vierailija
2/9 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä saan sitä eläkettä jo, joten säästöjä ei kerry. En mä sit oikein tiedä onko tuossa eroa saako takuueläkkeen vai about saman elannon sossun luukulta. Tai ehkä ne siihen mennessä hyväksyy Hyödyttömien Ihmisten LopetusPillerin, HILP.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan - minulla on perinnöllinen sydänsairaus ja hyvin todennäköisesti kuolen ennen eläkeikää. Pieni mahdollisuus tietysti on, että pääsen sairauseläkkeelle.

Vierailija
4/9 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ELäkkeelle varmaan pääsee, mutta kuinka suurta eläkettä sitten tulee saamaan... Tuskin kovin suurta.

Vierailija
5/9 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä!

 

Olen hiukan yli 3-kymppinen, minulla on opinnot tehty mutta ajattelin jatkojouluttaa itseäni. Lapset on hankittu.

 

Itse toivon että kuntoni vanhana olisi sen verran hyvä että voisi pitkittää eläkkeelle jäämistä ja mieluiten saisi porkkanaa tästä. Silloin toivottavasti työtäkin riittää tekijälle. ;)

 

Itse arvostan iäkkäämpiä osaajia.

 

 

Vierailija
6/9 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa tulee eläkettä nautittua. Olen nyt 38v ja epäilenpä, että nykyinen eläkeikäni 65 tulee nousemaan ainakin 10 vuodella. Ja nykyisellä työtahdilla en elä noin vanhaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että pääsen, nimittäin kohta työkyvyttömyyseläkkeelle! Ei meinaa pää kestää ja pitää juoda itsensä sammuksiin 1-3 kertaa viikossa. 

Vierailija
8/9 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kyllä pääseväni eläkkeelle sitten joskus seitsenkymppisenä, jos elän niin pitkään. Mutta en usko, että sillä eläkkeellä maksaa elämisen ja asumisen. Siksi aion ruveta säästämään vanhuuden varalle heti, kun se vain on taloudellisesti mahdollista - tällä hetkellä elän kädestä suuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 22-vuotias ja eläkkeen suhteen valitettavan skeptinen. En jaksa uskoa, että eläkejärjestelmä kestää omaan eläkeikääni (joka voi hyvinkin aikanaan olla päälle 70) tai että pystyisin tekemään ainakaan näitä hommia niin pitkään (olen kuljetusalalla). Suunnitelmissa säästää vanhoille päiville heti, kun se tulee olemaan mahdollista.