Urheilu hävettää
Haluaisin pudottaa painoa n. 15-20kg, mutta uhreilu hävettää, ja häpeästä sitten ahmin (ja oksentelen satunnaisesti) ja ahminnan jälkeen tulee ns. paastokausi, jolloin en syö. Sitä kestää noin viikon, jonka jälkeen taas ahmin ja sama alkaa alusta.
Painan n. 78kg ja olen 168cm (16v). Kaverin kanssa piti mennä salille (oltiin samassa lähtötilaneessa ja hän on laihduttanut jo 6kg), ja minua hävettää olla lihavempi. Koiran kanssa käyn ulkona, mutta en oikeastaan 'urheile', vaan lenkitän koiran ja thats it.
Ajatuksena olisi lähteä pyörälenkille juurikin näillä näkymin ja ainakin 10km polkea... En vain tiedä kehtaisiko lähteä urheilutamineet päällä, vai laittaisiko vain normi vaatteet (jolloin ihmiset eivät tietäisi, että olen lenkillä).
Ähh. Auttakaa. Miten pääsen häpeästä eroon?
Kommentit (4)
Turhaan häpeät, hienoa että olet lähtenyt liikkeelle! Wou mikä lenkki, jatka vaan samaan malliin :) Uskon, että tuo häpeäntunne väistyy kun saat urheilemisestä rutiinin itsellesi ja häpeä vaihtuukin hyvään oloon ja ylpeyteen itsestäsi. Kunto kasvaa, paino putoaa ja omanarvontunne kohoaa. Pian lenkkeiletkin jo ihan pää pystyssä. :)
Rohkeesti lähdet siitm ovesta ulos. Se on varmaan se iaoin askel. Jos ylipainoa paljon, pelkkä ruokailutapojen muutos auttaa laihtumaan!
Monenko arvelet analysoivan kauheesti, että meinaakohan tuo pudottaa painoa, kun pyöräilee tai edes juurikaan huomaa, mitä sulla on päällä pyöräillessä?
Edellinen oli siis ystävällinen kommentti, jolle olisi ehkä hyvä naurahtaa, kun alat miettiä, katsotko itse noin paljon ohi kulkevia pyöräilijöitä.:)
Mitä pyöräilyasuun tulee niin valitse käytännöllinen asu, tuulta pitävä mutta ei liian lämmin. Joudut ehkä miettimään sopivaa vaatetusta ja testaamaan, mikä on sopiva sinulle.
Aina jos kokeilee jotain uutta, yleensä joutuu alttiiksi tilanteelle, jossa tuntee itsensä epävarmaksi. On hyvä silloin miettiä, mikä on niin vaikeaa ja on hyvä jos osaa nauraa itselleen. Tuota jälkimmäistä taitoa tarvitsee aina.
Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 13:36"]
Monenko arvelet analysoivan kauheesti, että meinaakohan tuo pudottaa painoa, kun pyöräilee tai edes juurikaan huomaa, mitä sulla on päällä pyöräillessä?
Edellinen oli siis ystävällinen kommentti, jolle olisi ehkä hyvä naurahtaa, kun alat miettiä, katsotko itse noin paljon ohi kulkevia pyöräilijöitä.:)
Mitä pyöräilyasuun tulee niin valitse käytännöllinen asu, tuulta pitävä mutta ei liian lämmin. Joudut ehkä miettimään sopivaa vaatetusta ja testaamaan, mikä on sopiva sinulle.
Aina jos kokeilee jotain uutta, yleensä joutuu alttiiksi tilanteelle, jossa tuntee itsensä epävarmaksi. On hyvä silloin miettiä, mikä on niin vaikeaa ja on hyvä jos osaa nauraa itselleen. Tuota jälkimmäistä taitoa tarvitsee aina.
Tsemppiä!
[/quote]
Moikka. Terveiset 19km pituiselta pyörälenkiltä. Olihan tuosta häpeästä hyötyäkin, piti keksiä mitä reittiä mennä, heh.
Ap