Lue keskustelun säännöt.
G: Suomen rikoshistorian epäonnistunein rikostutkinta?
22.12.2012 |
Itse liputtaisin Auerin tapauksen aika korkealle.
Kommentit (5)
Tutkittu on, ja varmaan perusteellisesti, mutta jutut jääneet pimeiksi. Auerin tapaus myös, tietysti.
Ja tässä siis vain henkirikokset, rikoksia on muitakin.
Voin hyvin kuvitella että esim. jossakin talousrikoksessa poliisilla on varmuus tekijästä, mutta todisteluketjua ei vain saada kasaan niin että juttu menisi edes käräjille. Sen täytyy olla tutkijoille turhauttavaa.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Joku kolumnisti kirjoitti hyvin, että Suomen oikeuslaitos on keksinyt ikiliikkujan, Ulvila casen kaikkine sivujuonteineen.
Auerin tapaus ja sitten on nää Bodomit, Kyllikki Saaren surma ja Tulilahti. Mutta.... Nää vanhat menee kategoriaan "siihen aikaan ei tiedetty miten toimia". Lähinnä sitä surkealla rikostutkinnalla meinaan, että Bodomin murhapaikallakin tallusteli ties mitä porukkaa. Väkeä tavaroiden ja murha-aseen etsintään otettiin ties mistä (siviilejä, lähialueen asukkaita plus armeija jne). Paikalla tallusteltiin varomatta yhtään mitään. Vanhoja kuvia ja filmipätkiä kun katsoo niin siellä ne poliisisedätki vaan polttelee sikaria murhateltan vieressä. Telttaa (suurin ja tärkein todiste) säilytettiin varaston lattialla levällään, uhrien omaisuus ja veriset vaatteet (!!!) annettiin omaisille takaisin ja sitten kun niitä aikanaan tajuttiin kaivata niin kävi ilmi, että toisen tytön isä oli polttanut mm. verisen paidan tms. saunan uunissa. Että silleen...