Milloin ja miten ilmoitetaan lapsi kouluun?
Jäin ihmettelemään suuresti, kun fb:ssa kaikki 7 vuotiaan lapsen mammat kertoi ilmoittaneensa jo lapsensa kouluun ja meidän poikaa koskien ei ole tullut mitään lappua tai tietoa koko kouluasiasta?? :O Pitääkö tässä alkaa soittelemaan jonnekin vai odotella vielä?
Kommentit (13)
Mutta mitä ihmeen lappusia ja lupia odottelet?
Mutta mitä ihmeen lappusia ja lupia odottelet?
Eskarin ja ekan opet sanoivat, että tulee sitten postissa kirje, jossa ilmoitetaan tuleva koulu ja ilmottautumis ajankohta.
Juuri tein tulevalle eskarilaiselle hakemuksen koulun eskariin kun hakuaika oli alkanut eikä mitään lappuja tullut postitse.
Päällä luki suurella "Tervetuloa kouluun" ja äitiä itketti :D
Helsinki.
Mutta mitä ihmeen lappusia ja lupia odottelet?
Eskarin ja ekan opet sanoivat, että tulee sitten postissa kirje, jossa ilmoitetaan tuleva koulu ja ilmottautumis ajankohta.
Sitten vain odottelet niitä lappuja. Mikä on ongelma?
Ei kai kukaan vain pällinä tökkää minne käsketään??
nettisivuilta tiedon asiasta. VARMASTI löytyy ohjeet. Myös sanomalehteen tulee ilmoitus hakuajasta/ -tavasta.
Viime vuodelle on kyllä ohjeet ja sen mukaan ilmottautuminen olisi vasta helmikuussa. Pakko kai alkaa sitten soittelemaan jonnekin koulupalvelukeskukseen, kun ei olla muutamaan viikkoon edes paikkakunnalla.
Ei kai kukaan vain pällinä tökkää minne käsketään??
Ei kuule ole ihan kauheasti vaihtoehtoja :) Ja tietystikään koulukuljetus vie ihan vain ja ainoastaan sinne minne on viisaissa päissä päätetty, jos menet anomaan koulunvaihtoa, niin kuljetusta ei järjestetä. Eikä täällä mitään vaihtoehtoja anneta.
Ja jos sivuilla ei ole tämän vuoden tietoa niin sehän kertoo että asia ei ole vielä ajankohtainen. Odottelisin ihan rauhassa. Ei ne lasta ole kouluun ottamattakaan, vaikkei ilmottottaudu, ajan mentyä ohi soitetaan läpi perheet joista ilmottautumista ei ole tullut (kyllä, tällaistakin sattuu)
t koulusihteeri
Ja jos sivuilla ei ole tämän vuoden tietoa niin sehän kertoo että asia ei ole vielä ajankohtainen. Odottelisin ihan rauhassa. Ei ne lasta ole kouluun ottamattakaan, vaikkei ilmottottaudu, ajan mentyä ohi soitetaan läpi perheet joista ilmottautumista ei ole tullut (kyllä, tällaistakin sattuu) t koulusihteeri
Ja paikkakunta on Rovaniemi, entinen mlk.
eri ilmoittautumisaikoja eri kunnissa, eri tapoja ilmoittautua (on sähköistä ilmoittautumista, on lähetettävää lomaketta)... Selvinnee kunnan nettisivuilta tai sitten ihan koulusta.
nettisivuilta tiedon asiasta. VARMASTI löytyy ohjeet. Myös sanomalehteen tulee ilmoitus hakuajasta/ -tavasta.