Suomesta löytyi merkittävä mineraaliesiintymä - "Löydös on iso" ..taas maailmalle jaettavaa
IS: Pohjois-Pohjanmaan Siikalatvalta on löydetty merkittävä grafiittiesiintymä, joka soveltuu akkujen anodimateriaaliksi.
Kupukan Grafiitin toimitusjohtaja Hannu Makkonen kertoo, että löydös on iso.
Esiintymä voisi kattaa noin 5 prosenttia kansainvälisestä suomugrafiitin kysynnästä.
Kaivos voisi aloittaa toimintansa 2030-luvun alussa, jos tutkimukset ja kannattavuuslaskelmat onnistuvat.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012107203.html
Suomen ongelma on se että kansallisaarteet luonnonvarat mm. kaivannaisvarannot luovutetaan ulkomaisten firmojen varastettaviksi ilman että juuri mitään, edes verotuloja jää Suomeen.
Suomi olisi rikas maa jos merkittävät kaivannaisvarantomme mm. Euroopan tunnetuista suurimmat kulta, kromi, litium, fosfaatti jne. varannot käytettäisiin Suomen hyödyksi. Nyt niillä rikastuvat ulkomaiset firmat sekä kaverikapitalistit.
TV:stä tuli jokunen vuosi sitten dokumentti jossa norjalaiset etsivät pitkin maataan mineraalivarantoja, joilla jatkettaisiin luonnonvararikkautta ja norjalaisten vaurauden kasvattamista sen jälkeen kun Norjan öljyvarannot tyrehtyvät. Kuvitteleeko joku että Suomessa tehtäisiin samaa oman kansan ja maan eduksi, vaikka meillä on Euroooan tasolla erittäin luonnovaroiltaan rikas maa? Kaivannaisvarannot Euroopan suurimpia, paljon erilaisia kriittisiä mineraaleja, ja uusiutuvat luonnonvarat Euroopan suurimmat mm. maanosamme selvästi suurin puusto, pohjavesiä jne.
Jos Suomessa olisi ollut Norjan öljyvarannot, kokoomus ja kepu olisivat ne luovuttaneet ulkomaiden hyödynnettäväksi jo alkujaan kuten Nigeriassa, jossa yhdet maailman suurimmista öljyvarannot, mutta maan yli 200 miljoonaisesta kansasta puolet eli yli 100 miljoonaa elää äärimmäisessä köyhyydessä. Jokunen jenkkilän öljyparoni vaurastunut miljardeilla, maan omat kokkelipolitiikot korruptiorahoilla miljoonia, muille vain öljyntuotannon haitat, kun edes ympäristöongelmista ei välitetä voittojen maksimoinnin takia.
Norjassa taas vasemmistolainen työväenpuolue laittoi öljytuotannon vaurastuttamaan omaa maataan ja kansaansa, tuloksena maailman suurin kansallinen rahasto - öljyrahasto norjalaisten ja tulevien sukupolvien turvana sekä suojana. Solidaarisuutta, yhteisöllisyyttä ja empatiakykyä lähimmäisiä kohtaan, luonnollista kristillisten arvojen noudattamista, kun antikristillinen mammonan epäjumala Raha ei ole sinertänyt sydäntä ja siirtänyt sitä kylmän kuolleena väärälle puolelle rintaa.
Kommentit (37)
Älkää postatko tällaisia uutisia koska lopputulos on juuri tuo että ulkomaille menee ja meille jää sotku niin tästä tulee vaan todella vihaiseksi ja tekisi mieli hakea kirves ja käydä päättäjien juttusilla...
Vierailija kirjoitti:
Älkää postatko tällaisia uutisia koska lopputulos on juuri tuo että ulkomaille menee ja meille jää sotku niin tästä tulee vaan todella vihaiseksi ja tekisi mieli hakea kirves ja käydä päättäjien juttusilla...
Pitäisi siis taas salata kansalta löydetyt kansallisaarteet, jotka sitten salaa luovutetaan ulkomaille ja katoavat kuin pieru Saharaan suomalaisten tajuamatta, vain jokusen päättäjän Panamatilin paisuessa?
Eikö ne oikeudet voisi antaa isolle kaivosyhtiölle, niin muutama ministeri saisi paikan hallintoneuvostossa tai sen sellaisessa?
Seuraava hallitus myy sen vihreän siirtymän nimissä ja sitten hallituksen tytöt on niin maireina, kun saadaan kivoja somekuvia. Suot pitää ennallistaa ja mikä sen parempi kuin kaivella vanhat mineraalit pois ja antaa suon sen jälkeen olla.
Eikös noi ole jonkun yrityksen mailla.
Ennen kuin tuolta saadaan yhtään mitään raaka-ainetta jalostettavaksi, niin siihen kuluu aikaa muutama vuosi, ja jonkun pitää se kustantaa.
Siinä on kuitenkin satojen miljoonien investoinnit, ennen kuin sieltä mitään myytävää tulee.
Eiköhän toi myydä vuoden loppuun mennessä Kanadaan ja Ausseihin.
😞
Kupukan grafiitti Oy omistaa kaivosoikeudet tuolla. Lukee siinä jutussakin.
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin tuolta saadaan yhtään mitään raaka-ainetta jalostettavaksi, niin siihen kuluu aikaa muutama vuosi, ja jonkun pitää se kustantaa.
Siinä on kuitenkin satojen miljoonien investoinnit, ennen kuin sieltä mitään myytävää tulee.
Suomalaisten rahat on jaettu. Ei pysty investoimaan. Vasemmisto haluaa jakaa loputkin jos vielä löytyisi. Käy just niinkuin niissä luonnonvaroiltaan rikkaissa mutta muuten köyhissä maissa.
Kunhan demaritorakkalauma saa kommarikyntensä upotettua tuohonKIN rahasampoon, niin se lahjoitetaan ulkomaille, suomalaisten "rikkaiden" (eli keskituloisten duunareiden) verotus hilataan tappiin ja yli, sekä verotuksesta että rahasammosta saadut taskurahat investoidaan demarisyöpään, femakkosaastaan, wokepaskaan ja neekereisiin & niiden importtaamisen maximointiin.
Kyllä uuninluukkujen kolinaa tarvittaisi suomessa ns. ihan vtusti.
Senhän nyt taas arvaa miten tässäkin tapauksessa käy.
Kukahan opettaisi suomalaisille bisnesten tekoa?
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin tuolta saadaan yhtään mitään raaka-ainetta jalostettavaksi, niin siihen kuluu aikaa muutama vuosi, ja jonkun pitää se kustantaa.
Siinä on kuitenkin satojen miljoonien investoinnit, ennen kuin sieltä mitään myytävää tulee.
Jätetään sitten kiltisti seuraaville Suomen sukupolville odottamaan maan poveen, eikä anneta ilman hyötyjä ulkomaille nyt. Kaiken helposti lähtevän olemme jo tulevilta sukupolvilta nyysineet, kuten Suomen Pohjoismaisen hyvinvointivaltion oikeistolaisen veropopulismin takia. Olisimmepa ottaneet mallia Norjasta emmekä plutokratia jenkkilästä, heillä on sentään reservivaluutta ja rahanluontioikeus, jolla voidaan luoda leikkivelkarahaa ja ostaa sillä maailmalta innovaatiot ja huiput sekä sosiaalitukea multimiljonäärejä, miljardöörejä ja ensimmäistä biljardööriä sen sijaan että loisivat hyvinvointipalvelut kaikille. Velkaa on luotu jo 39 338 miljardia euroa rikkaiden hyväksi. https://www.usdebtclock.org/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin tuolta saadaan yhtään mitään raaka-ainetta jalostettavaksi, niin siihen kuluu aikaa muutama vuosi, ja jonkun pitää se kustantaa.
Siinä on kuitenkin satojen miljoonien investoinnit, ennen kuin sieltä mitään myytävää tulee.
Jätetään sitten kiltisti seuraaville Suomen sukupolville odottamaan maan poveen, eikä anneta ilman hyötyjä ulkomaille nyt. Kaiken helposti lähtevän olemme jo tulevilta sukupolvilta nyysineet, kuten Suomen Pohjoismaisen hyvinvointivaltion oikeistolaisen veropopulismin takia. Olisimmepa ottaneet mallia Norjasta emmekä plutokratia jenkkilästä, heillä on sentään reservivaluutta ja rahanluontioikeus, jolla voidaan luoda leikkivelkarahaa ja ostaa sillä maailmalta innovaatiot ja huiput sekä sosiaalitukea multimiljonäärejä, miljardöörejä ja ensimmäistä biljardööriä sen sijaan että loisivat hyvinvointipalvelut kaikille. Velkaa on luotu jo 39 338 miljardia euroa rikkaiden hyväksi. https://www.usdebtclock.org/
Korjaus: 39 338 miljardia dollaria.
Suomi saisi kopioida kaivoslait norjasta. Ei niitä rikkauksia tarvitse antaa ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Suomi saisi kopioida kaivoslait norjasta. Ei niitä rikkauksia tarvitse antaa ilmaiseksi.
Ei uskalleta. Kun joku voisi tykätä kyttyrää.
Suomi on jo aika lailla velkojien ja muiden armoilla.
Tjaa, taitaapa kohta näkyä taivaalla jenkkien koneita, tulevat 'vapauttamaan' meidät sortovallan alta.
Palkkioksi ottavat vain mineraalit, kuten ukrainassa.
Tai lääkkeet vastaan maan mineraalit tilanne afrikan maissa..
'America, f-yeah!'
Vierailija kirjoitti:
Suomi saisi kopioida kaivoslait norjasta. Ei niitä rikkauksia tarvitse antaa ilmaiseksi.
Sellainen on Kommunismia. Kokoomus ja Persut ei sellaisesta tykkää.
Onneksi Suomesta ei ole löytynyt Öljyä.
Ylikansallinen kokoomus lahjoittaa välittömästi kaikki Suomen luonnonvarat ulkomaisille tahoille pönkittääkseen omia järjestöjään ja hyväveliverkostojaan.
No eiköhän nuokin kaivosoikeudet perinteiseen hölmölän tapaan myydä taas ulkomaisille suuryrityksille. Jälkien korjaus jää sitten Suomen valtion, siis veronmaksajien hoidettavaksi. Normaali kaava.
Mutta minkäs teet kun Suomen valtion yhtiöt ja luonnolliset monopolit sähköverkkoa myöten on pantu alihintaan lihoiksi, ei ole valtion teollisuutta jolla tuottaa investointirahaa. Tuleville sukupolville maassa piileviä luonnonaarteita ei voi jättää, kun niillä tekee pikavoitot korruptiokorvauksilla, kun on päättäjänä päättämässä niiden luovuttamisesta vieraiden maiden toverikapitalisteille.