Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomesta löytyi merkittävä mineraaliesiintymä - "Löydös on iso" ..taas maailmalle jaettavaa

Vierailija
28.06.2026 |

IS: Pohjois-Pohjanmaan Siikalatvalta on löydetty merkittävä grafiittiesiintymä, joka soveltuu akkujen anodimateriaaliksi.

Kupukan Grafiitin toimitusjohtaja Hannu Makkonen kertoo, että löydös on iso.

Esiintymä voisi kattaa noin 5 prosenttia kansainvälisestä suomugrafiitin kysynnästä.

Kaivos voisi aloittaa toimintansa 2030-luvun alussa, jos tutkimukset ja kannattavuuslaskelmat onnistuvat.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012107203.html

Suomen ongelma on se että kansallisaarteet luonnonvarat mm. kaivannaisvarannot luovutetaan ulkomaisten firmojen varastettaviksi ilman että juuri mitään, edes verotuloja jää Suomeen.

Suomi olisi rikas maa jos merkittävät kaivannaisvarantomme mm. Euroopan tunnetuista  suurimmat kulta, kromi, litium, fosfaatti jne. varannot käytettäisiin Suomen hyödyksi. Nyt niillä rikastuvat ulkomaiset firmat sekä kaverikapitalistit.

TV:stä tuli jokunen vuosi sitten dokumentti jossa norjalaiset etsivät pitkin maataan mineraalivarantoja, joilla jatkettaisiin luonnonvararikkautta ja norjalaisten vaurauden kasvattamista sen jälkeen kun Norjan öljyvarannot tyrehtyvät. Kuvitteleeko joku että Suomessa tehtäisiin samaa oman kansan ja maan eduksi, vaikka meillä on Euroooan tasolla erittäin luonnovaroiltaan rikas maa? Kaivannaisvarannot Euroopan suurimpia, paljon erilaisia kriittisiä mineraaleja, ja uusiutuvat luonnonvarat Euroopan suurimmat mm. maanosamme selvästi suurin puusto, pohjavesiä jne.

Jos Suomessa olisi ollut Norjan öljyvarannot, kokoomus ja kepu olisivat ne luovuttaneet ulkomaiden hyödynnettäväksi jo alkujaan kuten Nigeriassa, jossa yhdet maailman suurimmista öljyvarannot, mutta maan yli 200 miljoonaisesta kansasta puolet eli yli 100 miljoonaa  elää äärimmäisessä köyhyydessä. Jokunen jenkkilän öljyparoni vaurastunut miljardeilla, maan omat kokkelipolitiikot korruptiorahoilla miljoonia, muille vain öljyntuotannon haitat, kun edes ympäristöongelmista ei välitetä voittojen maksimoinnin takia.

Norjassa taas vasemmistolainen työväenpuolue laittoi öljytuotannon vaurastuttamaan omaa maataan ja kansaansa, tuloksena maailman suurin kansallinen rahasto - öljyrahasto norjalaisten ja tulevien sukupolvien turvana sekä suojana. Solidaarisuutta, yhteisöllisyyttä ja empatiakykyä lähimmäisiä kohtaan, luonnollista kristillisten arvojen noudattamista, kun antikristillinen mammonan epäjumala Raha ei ole sinertänyt sydäntä ja siirtänyt sitä kylmän kuolleena väärälle puolelle rintaa. 

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne on jaettava ja ilmaiseksi, eivät muuten tykkää meistä. 

Vierailija
42/43 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylikansallinen kokoomus lahjoittaa välittömästi kaikki Suomen luonnonvarat ulkomaisille tahoille pönkittääkseen omia järjestöjään ja hyväveliverkostojaan. 

Kaiken kansallisen myyntihän on kokoomuksesta osa heidän sosialismin purkuagendaansa. Siihen kuuluvat niin luonnonvarat kuin valtionyhtiöt ja luonnolliset monopolit sekä julkiset palvelut, kaikki pois tuottamasta yhteiskunnalle tuloja. Heikko velkainen valtio kun merkitsee huonoa kansalaisten mm. suojaa ja vahvaa rahavaltaeliitin Herravaltaa. Silloin tuntee olevansa Isäntä kun voi heikompiaan riistää rauhassa yhteiskunnan häiritessä mahdollisimman vähän. Vain vahvoista välittävä porvari-Suomi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt on Suomen edullisen päästöttömän energian 95% luovutus Yhdysvaltain ja Kiinan datakeskuksille, me kuluttajat tulemme maksamaan maltaita sähköstä tämänkin ryöstön takia. Uusiutuva sähköhän on Suomessa yksi Euroopan halvimmista, puhun siis pelkän tuotetun energian hinnasta, kuluttajilta siitä kiskotaan kyllä ensin Euroopan korkein sähkönsiirtomaksu ja päälle vielä OrpoPurran EU:n toisiksi korkeimmaksi nostama ALV 25,5%. Näiden jälkeen Euroopan edullisimmiksi mainostettu kuluttajien sähkö ei olekaan niin halpaa ja datakeskukset tulevat nostamaan sen Euroopan kalliimmaksi, mutta hei jenkit tykkää ja päättäjät tuntevat itsensä tärkeiksi datakeskusreservaatissamme. Todellisuudessa hölmölä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan