SDP ei halua leikata eläkeläisiltä mitään
Itsekkäiden vanhojen ihmisten puolue. Lisäksi haluaa hyvesignaloida ja antaa nuorten rahat tulijoille.
Eli kädet toisten taskuun jotta itelle tulee hyvä mieli, mistään itse luopumatta. (Se hyvä mielikin on harhaa, ei sieltä hädänalaisia tule, laiskoja vain, katso tilastoja.)
Uskomattoman itsekästä.
Kommentit (42)
SDP on eläkeläisten puolue. Ei ne tietysti halua suututtaa suurinta kannattajakuntaansa.
No minun elkeestä ei leikata muutenkaan koska saan 1180e/kk. Olen ollut 18 vuotiaasta työelämässä ja välillä tein Suomelle 4 uutta veronmaksajaa jotka nyt kannattelee yhteiskantaa hyvillä palkoillaan ja suurilla veroilla.
Työura alkanut 1978 ja jatkunut viime syksyyn jolloin tuli 65v täyteen. Ihan terveydenhuollossa olen ollut töissä , joten revi siitä. Kyllä suurin osa eläkeläisistä on tuollaisen työrupeaman jälkeen ihan eläkkeensä ansainnut.
Uskomattoman itsekästä on se, että joku tukien varassa ikänsä elävä jaksaa jatkuvasti vinkua toisten työeläkkeitä jotka on sentään ihan työllä ansaittuja.
Onko sulle ap ollenkaan tuttu sellainen sana kuin työ? Se kerryttää eläkettä.
Mitenkä se parantaa ap:n elämää jos eläkelläisiltä leikataan?
Vierailija kirjoitti:
Uskomattoman itsekästä on se, että joku tukien varassa ikänsä elävä jaksaa jatkuvasti vinkua toisten työeläkkeitä jotka on sentään ihan työllä ansaittuja.
Onko sulle ap ollenkaan tuttu sellainen sana kuin työ? Se kerryttää eläkettä.
Nykyeläkeläiset ovat maksaneet paljon vähemmän eläkemaksuja mitä nykytyöläiset joutuvat maksamaan. Joten ei, ei se eläke ole omalla työllä ansaittua kuin osittain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomattoman itsekästä on se, että joku tukien varassa ikänsä elävä jaksaa jatkuvasti vinkua toisten työeläkkeitä jotka on sentään ihan työllä ansaittuja.
Onko sulle ap ollenkaan tuttu sellainen sana kuin työ? Se kerryttää eläkettä.
Nykyeläkeläiset ovat maksaneet paljon vähemmän eläkemaksuja mitä nykytyöläiset joutuvat maksamaan. Joten ei, ei se eläke ole omalla työllä ansaittua kuin osittain.
Kysehän onkin vakuuttamisesta, jos sulta palaa talo kivijalkaan asti niin oletko maksanut vakuutusmaksuina koko talon hinnan etukäteen?
Leskeneläkkeen vois lopettaa kokonaan.
Olipa kerran demaritaustainen kirurgi, joka ei tahtonut leikata vanhuksilta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomattoman itsekästä on se, että joku tukien varassa ikänsä elävä jaksaa jatkuvasti vinkua toisten työeläkkeitä jotka on sentään ihan työllä ansaittuja.
Onko sulle ap ollenkaan tuttu sellainen sana kuin työ? Se kerryttää eläkettä.
Nykyeläkeläiset ovat maksaneet paljon vähemmän eläkemaksuja mitä nykytyöläiset joutuvat maksamaan. Joten ei, ei se eläke ole omalla työllä ansaittua kuin osittain.
Kuka sinne eläkeyhtiöitten kassaan on maksanut 300 miljardia rahaa? Aloittajakin menee vaan kiltisti töihin ja painaa ensin 40 vuotta duunia ja miettii sitten vasta näitä eläkejuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomattoman itsekästä on se, että joku tukien varassa ikänsä elävä jaksaa jatkuvasti vinkua toisten työeläkkeitä jotka on sentään ihan työllä ansaittuja.
Onko sulle ap ollenkaan tuttu sellainen sana kuin työ? Se kerryttää eläkettä.
Nykyeläkeläiset ovat maksaneet paljon vähemmän eläkemaksuja mitä nykytyöläiset joutuvat maksamaan. Joten ei, ei se eläke ole omalla työllä ansaittua kuin osittain.
Kysehän onkin vakuuttamisesta, jos sulta palaa talo kivijalkaan asti niin oletko maksanut vakuutusmaksuina koko talon hinnan etukäteen?
Vakuutusyhtiöllä eli eläkeyhtiöllä ei ole varaa maksaa eläkkeitä enää tulevaisuudessa. Suomeen syntyy liian vähän lapsia ja ne eläkevarat jotka on rahastoitu ovat kolmasosan eläkevastuista.
Äärettömän itsekästä. Eläkeläiset eivät ole eläkkeitään ansainnut
Vierailija kirjoitti:
Äärettömän itsekästä. Eläkeläiset eivät ole eläkkeitään ansainnut
sinua pitäis vähän hakata nyrkillä naamaan jos tulisi järkevämpää juttua suusta.
Vierailija kirjoitti:
Leskeneläkkeen vois lopettaa kokonaan.
eikös se lopukin kohta puolin, joku siirtymä aika taitaa olla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomattoman itsekästä on se, että joku tukien varassa ikänsä elävä jaksaa jatkuvasti vinkua toisten työeläkkeitä jotka on sentään ihan työllä ansaittuja.
Onko sulle ap ollenkaan tuttu sellainen sana kuin työ? Se kerryttää eläkettä.
Nykyeläkeläiset ovat maksaneet paljon vähemmän eläkemaksuja mitä nykytyöläiset joutuvat maksamaan. Joten ei, ei se eläke ole omalla työllä ansaittua kuin osittain.
Kysehän onkin vakuuttamisesta, jos sulta palaa talo kivijalkaan asti niin oletko maksanut vakuutusmaksuina koko talon hinnan etukäteen?
Vakuutusyhtiöllä eli eläkeyhtiöllä ei ole varaa maksaa eläkkeitä enää tulevaisuudessa. Suomeen syntyy liian vähän lapsia ja ne eläkevarat jotka on rahastoitu ovat kolmasosan eläkevastuista.
Jäävätkö kaikki eläkelläiset ikuisesti nauttimaan eläkkeistä, kukaan ei poistu keskuudestamme? Toi eläkevastuista puhuminen tyhmien harhaan johtamista, aivan kun kaikki jäisimme heti huomenna eläkkeelle.
Tuskinpa noista eläkkeistä mikään puolue sanoo leikkaavansa, ainakaan ennen vaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomattoman itsekästä on se, että joku tukien varassa ikänsä elävä jaksaa jatkuvasti vinkua toisten työeläkkeitä jotka on sentään ihan työllä ansaittuja.
Onko sulle ap ollenkaan tuttu sellainen sana kuin työ? Se kerryttää eläkettä.
Nykyeläkeläiset ovat maksaneet paljon vähemmän eläkemaksuja mitä nykytyöläiset joutuvat maksamaan. Joten ei, ei se eläke ole omalla työllä ansaittua kuin osittain.
ehkäpä saavat myös vähemmän eläkettä koska oli paaaaaaaaaaljon pienemmät palkat joista tuo pienempi eläkemaksu maksettiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomattoman itsekästä on se, että joku tukien varassa ikänsä elävä jaksaa jatkuvasti vinkua toisten työeläkkeitä jotka on sentään ihan työllä ansaittuja.
Onko sulle ap ollenkaan tuttu sellainen sana kuin työ? Se kerryttää eläkettä.
Nykyeläkeläiset ovat maksaneet paljon vähemmän eläkemaksuja mitä nykytyöläiset joutuvat maksamaan. Joten ei, ei se eläke ole omalla työllä ansaittua kuin osittain.
Niin, että jos teen laillisen sopimuksen jonain vuonna ja vuosia myöhemmin joku muu tekee toisen sopimuksen, niin minun sopimukseni ehtoja saa muokata minulta kysymättä tämän jonkun toisen ehdoilla? Vieläpä minua kuulematta.
Tällaisen teon voisi yleisesti katsoa olevan laitonta...
Jos ap olet sitä mieltä että eläkeläisiltä täytyisi leikata niin ainakin nykyisen hallituksen aikana on sanottu jo useaan kertaan että eläkeläisiltä ei tulla leikkaamaan. Välillä näkyy ainakin otsikoita että näin ja näin paljon tulee lisää suuriin eläkkeisiin.
Pienituloisten eläkeläisten elämänlaatua on tälläkin hallituskaudella kurjistettu vähintään indeksijäädytyksillä ja korottamalla sotemaksuja sekä ALV:tä ja muita alv-kantoja, ja ylipäätään leikkaamalla kaikista mahdollisista palveluista ja seuraavaksi järjestöiltä, jotka saattavat olla elämän sisältö monelle vanhukselle.
Vierailija kirjoitti:
Äärettömän itsekästä. Eläkeläiset eivät ole eläkkeitään ansainnut
aha, oliko se naapurin Reiska joka mulle eläkkeensä siirsi
Mummoilla on omituinen luulo että kaikkien vanhojen eläkkeet ovat suuri. Se on kyllä totta että moni äänestää demareita, koska niin on niiden perheissä aina tyhmästi tehty.