Pitäsikö työhönotossa harkita kriteerinä jos palkattavalla on tunnettu sarjapettäjän tausta?
Ihan vaan siksi että jos luottamuksen pettäminen ei kuulu työnantajan arvoihin.
Mitä mieltä palstalaiset?
Kommentit (81)
Minä en ainakaan palkkaisi, jos saisin jostain tietää. Jos ei pysty olemaan luotettava edes lähimmille niin ei pysty olemaan sitä muutenkaan.
Kaipa tuollaisella taustalla on kohonnut riski että varastaa, tekee petoksia tai vuotaa luvattomasti työnantajan salassa pidettäviä tietoja.
Siksi jos selviää mistä tahansa että tuollainen tausta niin ei jatkoon.
Työnantajalla voi hyvinkin olla arvot joihin tuollainen ei kuulu.
Mikstäs sä sen tietäisit? Ootko ollut se toinen osapuoli?
Vierailija kirjoitti:
Mikstäs sä sen tietäisit? Ootko ollut se toinen osapuoli?
Jos asia ollut vaikkapa julkisuudessa.
Jos kyse ei ole esim. varkauksista tai talousrikoksista eikä pettäminen liity mitenkään työasioihin, niin ei saa hylätä sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Jos kyse ei ole esim. varkauksista tai talousrikoksista eikä pettäminen liity mitenkään työasioihin, niin ei saa hylätä sen takia.
Miksi ei saisi? Kyllä työnantajalla voi olla arvot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kyse ei ole esim. varkauksista tai talousrikoksista eikä pettäminen liity mitenkään työasioihin, niin ei saa hylätä sen takia.
Miksi ei saisi? Kyllä työnantajalla voi olla arvot.
Arvojen perusteella ei saa syrjiä.
Kyllä joissakin. Mutta mikä on todiste. Pelimies on DI ja toimitusjohtaja nyt, eli muiden pomo ja sarjapettäjä.
Ei varmaan virallinen peruste voisi olla, mutta vaikuttaisi minun valintaani. Kollegani on sarjapettäjä, vaimo on mutta töistä löytyy sille sivusuhteita säännöllisesti. Vaikea luottaa tähän tyyppiin työasioissakaan ja on kyllä käynyt ilmikin, että ajaa vaan omaa etuaan esim esihenkilön edessä tai viemällä kunnian porukan tekemästä työstä. Joten eiköhän se pettäjän itsekkyys näy muillakin muutenkin työssä.
Taidat olla se tietovuotaja, joka pettää luottamuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kyse ei ole esim. varkauksista tai talousrikoksista eikä pettäminen liity mitenkään työasioihin, niin ei saa hylätä sen takia.
Miksi ei saisi? Kyllä työnantajalla voi olla arvot.
Taidat olla se mies, joka pani alaista pikkujouluissa.
Miksi siitä pitäisi joku kriteeri tehdä? Ihan vapaasti ne pikkupitäjien puljut saa palkata tai olla palkkaamatta "paikallistiedon" perusteella. Tietysti voi miettiä kuinka luotettava tämä sarjapettäjästä raportoija on. Kriteeri tarkoittaisi sitä, että ilmoittaa ettei palkkaa pettäjiä ja kykenee jotenkin tarkistamaan tämän tiedon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi siitä pitäisi joku kriteeri tehdä? Ihan vapaasti ne pikkupitäjien puljut saa palkata tai olla palkkaamatta "paikallistiedon" perusteella. Tietysti voi miettiä kuinka luotettava tämä sarjapettäjästä raportoija on. Kriteeri tarkoittaisi sitä, että ilmoittaa ettei palkkaa pettäjiä ja kykenee jotenkin tarkistamaan tämän tiedon.
Tikkakoskella ainakin tiedetään 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikstäs sä sen tietäisit? Ootko ollut se toinen osapuoli?
Jos asia ollut vaikkapa julkisuudessa.
Niinhän se on. Kyllä nykyään somessa jotkut vaativat potkuja vääristä mielipiteistäkin. Niin miksi sarjapettäminen ei yhtä lailla voisi olla kriteeri ettei palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siitä pitäisi joku kriteeri tehdä? Ihan vapaasti ne pikkupitäjien puljut saa palkata tai olla palkkaamatta "paikallistiedon" perusteella. Tietysti voi miettiä kuinka luotettava tämä sarjapettäjästä raportoija on. Kriteeri tarkoittaisi sitä, että ilmoittaa ettei palkkaa pettäjiä ja kykenee jotenkin tarkistamaan tämän tiedon.
Tikkakoskella ainakin tiedetään 😉
Tikkakosken taajama sisältyy osastoon pikkupitäjä ja sen puljut eli pari markettia, pizzeria, pubi, apteekki, ABC ja onko jopa asiamiesposti? Varsinainen bisneskeskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siitä pitäisi joku kriteeri tehdä? Ihan vapaasti ne pikkupitäjien puljut saa palkata tai olla palkkaamatta "paikallistiedon" perusteella. Tietysti voi miettiä kuinka luotettava tämä sarjapettäjästä raportoija on. Kriteeri tarkoittaisi sitä, että ilmoittaa ettei palkkaa pettäjiä ja kykenee jotenkin tarkistamaan tämän tiedon.
Tikkakoskella ainakin tiedetään 😉
Tikkakosken taajama sisältyy osastoon pikkupitäjä ja sen puljut eli pari markettia, pizzeria, pubi, apteekki, ABC ja onko jopa asiamiesposti? Varsinainen bisneskeskus.
Mitä sitten vaikka olisikin?
Ehdottomasti jaetaan työpaikat huhujen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti jaetaan työpaikat huhujen perusteella.
Onneksi yksityisellä sektorilla työnantajalla on vapaus arvioida palkattavan henkilön luotettavuutta.
Tuskin on luotettava millään mittapuulla. Perusteeksi olla valitsematta Tuskin riittää, mutta itse en palkkaisi valehtelijaa mikäli vaihtoehtoja on.