Mitä tehdä ruoaksi vaikealle perheelle?
Mies ei syö kasvisruokia. Eikä mitään erikoista esim. kanakastike pelkän kerman kanssa ilman mitään erikoisuuksia.
Yksi lapsi ei syö perunamuussia, ei syö makaronia ja jauhelihaa, ei syö mitään kiusauksia ym. Hänelle uppoaa lähinnä tortillat, ranskalaiset, makkara, jotkin keitot.
Yksi lapsi todella nirso ja hän syö mielellään lähinnä einesruokia tai makaronia ja jauhelihaa.
Yhdelle lapselle kelpaa kaikki paitsi keitot..
En yksinkertaisesti jaksa kokata jokaiselle omaa ruokaa paitsi pienimmälle välillä pakko eikä suoraan sanottuna mielikuvitukseni edes riitä.. Miten voi olla näin vaikeaa porukkaa syömisten suhteen?! :D
Kommentit (62)
Tee yksi ruoka, jos ei joku tykkää on syömättä. Vaihtele ruokia, oppivat kaikki syömään vähitellen kaikkea. Nälkä opettaa.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon autistiperhe
:DDD ymmärtäisin paremmin jos tosiaan olisi mutta kun muutoin tuntuvat olevan ihan normaaleja
Älä tee keittoa. Tee nistipastaa.
Lisäksi ranskalaiset ja makkaraa uunissa.
Helppoa eikö vaan.
Lapset vielä ymmärrän, mutten aikuisen miehen kiukuttelua ruuasta. Laita ainakin hänet kokkaamaan omat safkansa.
Teet ruuan ja jos ei kelpaa niin on syömättä.
Jossain kohtaa rupeaa kelpaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Älä tee keittoa. Tee nistipastaa.
Lisäksi ranskalaiset ja makkaraa uunissa.
Helppoa eikö vaan.
Kiitos. Ehkä se pakko tarve monipuolisuuteen tulee nykymaailmasta ja sitten stressaa kun ei tenaville kelpaa.
Mitä ihmettä se yksi kersa pistää sen tortillan sisään, jollei jauheliha maistu?
Risotto tai kinkkukiusaus. Uunilenkki.
Vierailija kirjoitti:
Lapset vielä ymmärrän, mutten aikuisen miehen kiukuttelua ruuasta. Laita ainakin hänet kokkaamaan omat safkansa.
Mies on helpoin. Syö kuitenkin melkein kaikkea vaikka onkin muutama rajoitus. :D
Tekisin tasan tarkkaan yhden ruoan. Jos ei maistu, kokeillaan uudelleen 24 tunnin päästä. Ja se saatanan ukko voi kokata omat eineensä.
Jos olet tuohon malliin passannut perhettäsi, ettei juuri mikään kelpaa miehelle tai lapselle, niin hae vikaa itsestäsi.
Kyllä alkaa kelvata kaikille se, mitä teet ruoaksi, kun teet vaan yhtä ruokaa. Varmasti eivät mieluummin valitse nälkäkuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä se yksi kersa pistää sen tortillan sisään, jollei jauheliha maistu?
Tortillassa jauheliha menee, mutta ei makaronin kanssa
Mullakin vaikea perhe ja just tollasta. Ei taideta olla Jeesuksen suosiossa. Jeesus tykkää rikollisista ja pahoista ihmisistä, antaa heille anteeksi. Mutta jos olet kiltti ja tunnollinen, ahkera ym sellainen tavallinen nainen joka hoitaa hommansa, saat palkinnoksi juurikin aivan kauhean kohtalon Jeesukselta.
Kokkaan mitä kokkaan ja jos muille ei maistu, ei voi mitään. Sitten sanon, et tätä näköjään jää myös huomiselle. Tosin voi se mieskin kokata. Sitten voi itte urputtaa siitä ruuasta.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin vaikea perhe ja just tollasta. Ei taideta olla Jeesuksen suosiossa. Jeesus tykkää rikollisista ja pahoista ihmisistä, antaa heille anteeksi. Mutta jos olet kiltti ja tunnollinen, ahkera ym sellainen tavallinen nainen joka hoitaa hommansa, saat palkinnoksi juurikin aivan kauhean kohtalon Jeesukselta.
Anteeksi mitä? Jeesus nyt ei liity tähän asiaan mitenkään. Täysin syytön mies.
Vierailija kirjoitti:
Kokkaan mitä kokkaan ja jos muille ei maistu, ei voi mitään. Sitten sanon, et tätä näköjään jää myös huomiselle. Tosin voi se mieskin kokata. Sitten voi itte urputtaa siitä ruuasta.
Ihana
Yksi lapsi ei syö perunamuussia
Tämmöinen nyt ei ole edes ongelma. Lapselle voi ottaa perunaa siitä vähän sivuun ennen kuin ne muussaa.
Mutta kaiken kaikkiaan touhusi on niin käsittämätöntä, että ei voi kuin ihmetellä, jos suostut joka oikkuun. Ja millä ruoalla olet heidät tähän asti saanut hengissä pysymään, jos siitä nyt vasta tuli ongelma?
Jätät mielikuvitusperheesi Porvooseen.