Pomo tänään aamulla sanoi että minulla on 55 lomapäivää käyttämättä.
Että sinun tarttis pitää ne lomat joten lähdetkö heti lomalle. Voin mä lähtee sanelin siinä joten töihin vasta elokuussa. Eipä ole ennen käsketty lomalle tai enkä minä itse yleensä pyydä lomaa.
Kommentit (22)
Tyttärellä oli 63 päivää lomia pitämättä. Vaihtoi työpaikkaa kolmesti saman firman ketjussa eri kaupunkiin ja paikkoihin. Ei voinut rahana maksaa eikä ehtinyt pitää, tuo määrä sisälsi jo korotettuja kun ohi lomakauden.
Ei sanonut,etkä ole edes töissäkään.
Työtön luuseri.
Hienoa että näin on , eli olet luotettava työntekijä ja pomo pitää sinusta, hyvää lomailua sulle.
Itse pidän kaiken mitä laki sallii ja vaihdan lomarahat vapaaseen aina kun saa, niin säästöön ei päiviä jää 😭
Minulla oli 45 lomapäivää pitämättä kun yritys meni konkurssiin, sanottiin että huomisen jälkeen ei ole enää töitä.
Vapaidenpito-ongelma ollut liki koko työiän, koska duuni on sellainen että peruspalkka on puolet kokonaispalkasta ja asiakastyön laskutuksesta saa osan itselleen. Vapailla ei bonusta kerry eikä saa kuin peruspalkkaa, Mutta toisaalta onhan vapaa vapaata.
Jotain vikaa lainsäädännössä, jos Ap:n kuvaama tilanne edes mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Onpa typerä provo
Ei välttämättä - HR vainoaa minua pitämättölistä lomista ja liukumavapaista. Joten heinäkuun lopulta alkaa kahden kuukauden "kesäloma".
Onneksi olkoon, pidä rentouttava loma ja muista että työsähköposteja ei sitten kurkita kesken loman!
Miten joku voi olla lomiaan huomaamatta tai pystyy jemmaamaan niitä? Itse yritin jemmata ja minulla oli alkutwvesta 10 vanhaa lomapäivää. Pomo käski pitää ne jo keväällä ennen kesälomien alkua. Pöh.
Oletpa eri korvaamaton! Haudassa sitten odottaa mitali.
Vierailija kirjoitti:
Tyttärellä oli 63 päivää lomia pitämättä. Vaihtoi työpaikkaa kolmesti saman firman ketjussa eri kaupunkiin ja paikkoihin. Ei voinut rahana maksaa eikä ehtinyt pitää, tuo määrä sisälsi jo korotettuja kun ohi lomakauden.
Siis mitä tuo tarkoittaa?
En yhtään nyt ymmärrä.
Kertoisitko, kiitti. Kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Jotain vikaa lainsäädännössä, jos Ap:n kuvaama tilanne edes mahdollinen.
Käyttämättömät vuosilomapäivät vanhenevat lain mukaan. Haiskahtaa tosiaan provolta
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi olla lomiaan huomaamatta tai pystyy jemmaamaan niitä? Itse yritin jemmata ja minulla oli alkutwvesta 10 vanhaa lomapäivää. Pomo käski pitää ne jo keväällä ennen kesälomien alkua. Pöh.
Kun ne on lain mukaan pidettävä, maksettava rahana tai sitten ne vanhenevat.
Mulla alkaa tänään viiden viikon kesäloma, josta tämän vuoden lomia on 10 päivää ja loput päivät on peruja edellisiltä lomakausilta. Tämä tilanne on ollut jo monena kesänä sen jälkeen kun eräänä kesänä piti lomat perua työtilanteen takia. Minulla on myös töiden vuosikello sellainen, että lomat sopivat vain tiettyihin ajakohtiin, käytännössä heinäkuulle ja jouluun. Hyvin vaikea on saada kaikki päivät pidettyä.
Kiva, nauti lomasta =)
Minulla on tänä kesänä 72 päivää (vkl mukana) joista pidetty reilu 30, sitä luokkaa aina.
taideope
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli 45 lomapäivää pitämättä kun yritys meni konkurssiin, sanottiin että huomisen jälkeen ei ole enää töitä.
Saako niitä rahanakaan konkurssipesältä? Muistan kun itse tein töitä konkurssipesälle, saimme jonkun bonuksen vielä.
Vierailija kirjoitti:
Kiva, nauti lomasta =)
Minulla on tänä kesänä 72 päivää (vkl mukana) joista pidetty reilu 30, sitä luokkaa aina.
taideope
Opettajan ammatti on paras ammatti. Lomat ja palkka verrattuna työtunteihin.
T. Luokanopettaja
Minullakin oli säästövapaita yli 60 päivää, pidin ne jäädessäni eläkkeelle. Aiemmin lomapäiviä sai minun alallani jättää säästöön, myöhemmin tuli sääntö että päivien määrää rajoitetaan kuten myös se, milloin ne tuli käyttää. Työnantajalta oli jäänyt huomaamatta nuo muinaiset jemmaamani lomapäivät, lähdin ilomielin eläkkeelle aiemmin kuin virallinen päivä osoitti.