Pomo tänään aamulla sanoi että minulla on 55 lomapäivää käyttämättä.
Että sinun tarttis pitää ne lomat joten lähdetkö heti lomalle. Voin mä lähtee sanelin siinä joten töihin vasta elokuussa. Eipä ole ennen käsketty lomalle tai enkä minä itse yleensä pyydä lomaa.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Oletpa eri korvaamaton! Haudassa sitten odottaa mitali.
Eihän tuo mitään korvaamatonta tarkoita, vaan sitä, että hilluu työpaikalla vaikkei edes tarvitse. Kun ei ole elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva, nauti lomasta =)
Minulla on tänä kesänä 72 päivää (vkl mukana) joista pidetty reilu 30, sitä luokkaa aina.
taideope
Opettajan ammatti on paras ammatti. Lomat ja palkka verrattuna työtunteihin.
T. Luokanopettaja
Kyllä, plus sisältö =) Tykkään lapsista ja nuorista, ilo tehdä töitä heidän kanssaan. Pitää meikäläisenkin nuorena.
taideope
Pomo väärässä ja HR on mokannut. Oikeasti sinulla on 30 lomapäivää, koska loput on nollautuneet 1.4.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi olla lomiaan huomaamatta tai pystyy jemmaamaan niitä? Itse yritin jemmata ja minulla oli alkutwvesta 10 vanhaa lomapäivää. Pomo käski pitää ne jo keväällä ennen kesälomien alkua. Pöh.
Helsingin kaupunki oli kauan työnantajani, silloin hyvinä aikoina osan lomista sai säästää tuleviin vuosiin.
Aikoinaan valtion virkamiehenä oli todella hyvät lomaedut mutta myös vastuu omasta työstä, joten kovin pitkiä pätkiä ei voinut käytännössä lomailla. Meille kuului muistaakseni viikon hiihtolomakin ja jos jätti kesälomasta yhden päivän talvelle, niin sai muistaakseni vielä yhdeksän päivää siihen päälle. Todellisuudessa jatkuvasti siirtyi iso määrä lomapäiviä vuodesta toiseen kunnes niille tuli takaseinä vastaan ja oli pakko pitää. Neljän viikon yhtäjaksoista kesälomaa en pitänyt koko virkauran aikana.
Kunnan palveluksessa eivät maksa rahana joten lomat täytyy pitää sanoi pomo. Varsinkin talvella tulee lomapäiviä kun muut sairastelee niin sitten itse joutuu olee töissä